uldundertøj til baby

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. juli 2010

oo

Vinker skriver:

jo han er fra 25/9. jeg er bare ikke selv meget for uldtøj, men ved mange er glade for det. Jeg synes bare ikke det var nødvendigt...

okay, godt med en second opinion...for jeg har ligesom ALT og så læste jeg en folder fra jordemoderen (som jeg stjal fra min søster i weekenden ) og der stod denne her must have liste. altså der stod også underbukser på, og det brugte jeg ret lang tid på at fundere over indtil jeg til sidst spurgte min søster om man skal have underbukser på UNDER bodyen eller hvad  (hun var ved at dø af grin )

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juli 2010

Vinker

okay, godt med en second opinion...for jeg har ligesom ALT og så læste jeg en folder fra jordemoderen (som jeg stjal fra min søster i weekenden ) og der stod denne her must have liste. altså der stod også underbukser på, og det brugte jeg ret lang tid på at fundere over indtil jeg til sidst spurgte min søster om man skal have underbukser på UNDER bodyen eller hvad  (hun var ved at dø af grin )

Ja husker godt at det står på de der "must have" lister, men valgte det alligevel fra.... Kommer måske an på hvor varmt/kuldeskær en baby man får sig og hvor hård en vinter det blir.

I børnebutikken hvor jeg arbejdede solgte vi slet ikke uldtøj - det valgte vi simpelthen fra. Men jeg ved godt at mange sikkert vil mene at uldtøj er totalt u undværlig! Jeg er mere tilhænger af at bruge  bomulds strømpebukser og langærmet body under tøjet. Jeg har så også en voksipose og dynen deri er af uld så den varmede godt i barnevognen.

Anmeld

22. juli 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Vi er på sommerferie, og vi iklæder vores lillemand i de tynde uldbodyer fra h&m - de er simpelthen fantastiske her i sommervarmen hvor det skiftevis er hedt hedt hedt og derefter ret koldt når det blæser og man sidder i skyggen. Han holder en fin temperatur i solen, uden at blive våd og klistret som med bomuldsbodyerne, og dermed bliver han heller ikke for kold når vi sidder i træk i skyggen.

Selv svenskefanden som ellers er pænt ligeglad med babykluns har rost uldbodyerne til skyerne overfor en (meget høflig, dog uendelig uinteresseret ungkarle-) ven i dag

Jeg kan altså varmt anbefale uldbodyer i al slags vejr!!! De sørger på magisk vis for at baby ikke er våd af sved, og ej heller for kold.

Anmeld

22. juli 2010

oo

Rosa skriver:

Vi er på sommerferie, og vi iklæder vores lillemand i de tynde uldbodyer fra h&m - de er simpelthen fantastiske her i sommervarmen hvor det skiftevis er hedt hedt hedt og derefter ret koldt når det blæser og man sidder i skyggen. Han holder en fin temperatur i solen, uden at blive våd og klistret som med bomuldsbodyerne, og dermed bliver han heller ikke for kold når vi sidder i træk i skyggen.

Selv svenskefanden som ellers er pænt ligeglad med babykluns har rost uldbodyerne til skyerne overfor en (meget høflig, dog uendelig uinteresseret ungkarle-) ven i dag

Jeg kan altså varmt anbefale uldbodyer i al slags vejr!!! De sørger på magisk vis for at baby ikke er våd af sved, og ej heller for kold.

men så putter du ikke en bomuldsbody indenunder? jeg har slet ikke set at h&m skulle have uldbodyer

Anmeld

22. juli 2010

Milka

Tjuhl skriver:

men så putter du ikke en bomuldsbody indenunder? jeg har slet ikke set at h&m skulle have uldbodyer

det er selve bodyen der er en kombo af bomuld indvendig og uld udvendig. tror jeg

Anmeld

22. juli 2010

anna-jonas

Tjuhl skriver:

æh...hvor købte I (der har) uldundertøj til baby? jeg mener bodyer, for vi får jo en efterårs/vinterbaby, så det er vist meget smart at have. jeg synes bare det er ualmindeligt dyrt de steder jeg har kigget  og er der forskel på 100% bomuld og uld bodyer? (det er måske et pallespørgsmål, men dem tør jeg godt stille herinde )

jeg tror det er noget af det sidste vi mangler-mangler. jeg fik lige pakket ALT babytøjet ud den anden dag og skuffen kunne næsten ikke lukkes da det var kommet på plads  så der er vist nok og i hvert fald en del af de ting der står i jordmoderbogen er must-haves

og Søren har lige læst et lynkursus i hvad han skal gøre hvis fødslen pludselig går igang, så han føler sig MEGET klar lige nu (og kunne derfor forsvarer at lægge bøgerne fra sig og se tour de france resten af eftermiddagen )

Hej trine!

Jeg vil lige pippe lidt ang. uld til baby. Altså...........nu har alle mine 3 unger haft uld på inderst hver vinter (Jonas nægtede da han blev 7 år), og jeg synes det har holdt de værste forkølelser fra døren. Men, men, men...............det er ikke nødvendigt at give en ny baby uld på, for de er så godt pakket ind, og bevæger sig ikke rundt på gulve uden at have dynen pakket omkring dem. Så jeg har aldrig brugt uld til mine nyfødte, men almindelig bomuld, som er blødere og billigere.

Joha laver noget dyrt uld undertøj, som ikke tåler maskinvask særligt godt. Også selvom det står i dem, at de tåler 40 grader. Men synes de smuldre efter få vaske.

Føtex og Bilka laver nogle med bomuld på indersiden, og uld yderst. De er billigere, og klart i bedre kvalitet end Joha's.

Kvickly laver også udemærkede uld bodyer, der tåler maskinvask. De har dem tit på bud, uden for sæsonen.

Anmeld

22. juli 2010

oo

Anna-jonas skriver:

Hej trine!

Jeg vil lige pippe lidt ang. uld til baby. Altså...........nu har alle mine 3 unger haft uld på inderst hver vinter (Jonas nægtede da han blev 7 år), og jeg synes det har holdt de værste forkølelser fra døren. Men, men, men...............det er ikke nødvendigt at give en ny baby uld på, for de er så godt pakket ind, og bevæger sig ikke rundt på gulve uden at have dynen pakket omkring dem. Så jeg har aldrig brugt uld til mine nyfødte, men almindelig bomuld, som er blødere og billigere.

Joha laver noget dyrt uld undertøj, som ikke tåler maskinvask særligt godt. Også selvom det står i dem, at de tåler 40 grader. Men synes de smuldre efter få vaske.

Føtex og Bilka laver nogle med bomuld på indersiden, og uld yderst. De er billigere, og klart i bedre kvalitet end Joha's.

Kvickly laver også udemærkede uld bodyer, der tåler maskinvask. De har dem tit på bud, uden for sæsonen.

hihi, Karina har sendt mig en sms med næsten præcis samme ordlyd jeg skal vist bare i føtex og have de der dobbelte nogle!

Anmeld

22. juli 2010

Skouboe

Tjuhl skriver:

Nej, nej - den er vævet sådan at der er bomuldsfibre indvendigt og uld udvendigt. Det er kun 1 body.

Jeg vil anbefale dig at vente med at investere i en masse uld, til din baby er kommet ud. Det plejer også at komme på tilbud lige i starten af sæsonen i bilka/kvickly/føtex. Prøv  at holde lidt øje.

Nu har jeg haft en del forskelligt uld til Freja og jeg vil klart fraråde hvidt uldundertøj - vent til baby kommer ud og så køb noget farvet. Babyer - især spædbørn har uheld og selvom man passer godt på tøjet og bruger alle tricks i bogen for at holde pletter på afstand, så kommer de alligevel og det er MEGET tydeligt på hvidt/lyst uld.

Føtex har noget stribet uld/bomuld som er super lækkert og kan holde til næsten hvad som helst - og som ikke bliver så nusset, som det hvide. Desværre er det kønsspecifikt, så det til være en fordel at kende kønnet på jeres guldklump inden i køber det...

Anmeld

22. juli 2010

LIZO

vi har aldrig brugt det,,. zoey er jo fra november og sov fra starten på altanen. men hun var et meget varmt barn.. vent og se til den lille kommer..

Anmeld

22. juli 2010

sarahb

Jeg har aldrig brugt det til isaac. Jeg synes det er overvuderet..
Isaac er fra november og har aldrig haft behov for det og det kommer jeg heller ikke til at putte min næste i. Langærmet bodyer og strømpebukser i bomuld er hvad jeg har og vil bruge

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.