Jeg tror (for mig) at sætningen er reglen end undtagelsen. Forstået sådan at er man utro mod ens partner, så gælder sætningen generelt, men der findes undtagelser. Er den utro partner i et nyt forhold, så er det jo ikke endbetydende med at partneren igen er utro. Til gengæld tror jeg at hvis man finder sin partner gennem utroskab (altså h*n er utro med en) så er der en langt større chance for at man en dag vil finde sig i samme situation som partnerens tidligere kæreste/kone, men igen, der findes undtagelser mod reglen.
Jeg har været utro flere gange da jeg var yngre, men jeg har også været sammen med fyre, der har haft partnere, den ene er stadig sammen med sin kone (dengang kæreste) og har et barn med hende, jeg er ret sikker på (grundet fælles venner, som godt ved vi har været sammen) at jeg er den eneste han har været hende utro med. De andre har jo ikke kun været utro med mig, Nikitas far mødte jeg mens han stadig havde en kæreste, (det endte dog dagen efter vi mødte), men jeg var den 8. person han havde været sin kæreste gennem 4 år utro med, ham ville jeg nok aldrig slippe følelsen af at han kunne være mig utro (hvis vi havde valgt at være i et eksklusivt forhold), men jeg håber da om nogle år at han ikke vil passe ind i sætningen for hans egen og hans nuværende kærestes skyld... Jeg har dog aldrg selv været udsat for utroskab så vidt jeg ved.
jeg tror ikke jeg kunne være min partner utro, men mødte jeg igen en som ham, der i dag er gift og har et barn, så ved jeg også alt kan ske, der er bare nogen mennesker man har så fantastisk en kemi med at det nærmest er umuligt at holde fingerne fra hinanden, men selvfølgelig håber jeg da på at det er sådan jeg vil have det med min kommende kæreste/mand.. 
Anmeld