Bumbo stol - erfaring???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. juli 2010

LHA

Eliza/lykke skriver:

Hej med jer

Om en lille måneds tid skal vores pige starte på grød. Vi har en skråstol, som hun sidder i normalt.

Men vi har kigget på en bumbo stol - har nogle af jer erfaring med den?

Hun må sidde i den, når hun kan hovedet selv.

Er jeres små pus på 3-4 mrd., meget oplagte og interesseret i omgivelserne, f.eks. når I laver aftensmad? Eller vasker tøj eller noget andet? Griner jeres babyer?

Jeg glæder mig til at høre om jeres erfaring.

Lykke

Vi har brugt vores  ca 2 gange det var ikke et hit da min søn kunne stødde fra med hans lange ben og wupti så var han ude.

Vores sundhedsplejerske var også meget imod det inden vi prøvet den.

Men kan jo ske det er en rigtig god stol til din pige.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juli 2010

Eliza/lykke

Mussen2 skriver:

Her var den et kæmpe hit - dog synes jeg at 4 mdr. er lige tidlig nok, men det er jo individuelt. Skråstolen var ikke et hit her!!

Det var så fedt at tage bumbo stoeln med rundt, så baby kunne "være med til det hele" : madlavning, vasketøj, hænge tøj op etc.

Og det skal ikke læses som om at hun sad der hele tiden, men jeg ord´nede praktiske ting! Men jeg har været super glad for den.

Har en i lyserød med bord til hvis det var noget

Og der er jo fordele og ulemper ved alt, så ALT med omtanke og måde, så tror jeg nok det går....

Hej Mussen

Jo tak - hvad skal du have for den??

Og kan den sendes med post danmark? Jeg mener, at pakke post koster 75 kr op til 5 kg. Jeg ved ikke, hvad den vejer.

Lykke

Anmeld

22. juli 2010

Mussen2

Eliza/lykke skriver:

Hej Mussen

Jo tak - hvad skal du have for den??

Og kan den sendes med post danmark? Jeg mener, at pakke post koster 75 kr op til 5 kg. Jeg ved ikke, hvad den vejer.

Lykke

Har sendt dig et brev. den kan sagtens sendes

Anmeld

22. juli 2010

Eliza/lykke

Mussen2 skriver:

Har sendt dig et brev. den kan sagtens sendes

Hej igen

Jeg har lige svaret dig :-)

Anmeld

22. juli 2010

tinasmor

Havde ikke. Brugte den kun meget få gange. Hun sad ikke godt i den. Købte den brugt (var jeg glad for, nu hvor hun kun sad i den et par gange) Min kæreste synes det var det sjoveste han havde set (en slags "potte" man sad i. Han fik det sidste grin, da jeg måtte indrømme, at han havde ret i, at den ikke var nødvendig, og jeg satte den til salg.

Anmeld

22. juli 2010

L.J.L

Eliza/lykke skriver:

Åh.. han er sød :-)

Hvor gammel er han på billedet?

Dit billede har faktisk hjulpet mig med at se, at der er lys forude. Jeg synes det er rigtig hårdt at være mor for tiden. Lillepigen er 2 mrd og 1 uge - puha... og hun har vist et tigerspring og så vil hun ikke rigtig tage flasken og gør dagen til en hård omgang.

Da jeg så dit billede, tænkte jeg - wow, bliver det virkelig sådan? Kan barnet sidder der og følge med i madlavningen og være glad???

Så hvis du har nogle guldkorn om jeres hverdag, og om det er nemmere som 3-4 mrd., må du endelig skrive det. For der er ikke ret meget, som holder en ovenpå, når det er aller værst.

tak, hvor er du sød

Han er 3½ mdr. på billedet. Og ved du hvad, det er bare hårdt at være nybagt mor, især de første måneder. Man skal selv finde sig i rollen hvilket, for mig, tog ret lang tid. Det bliver nemmere når man er helt inde i den der mor-rolle, og når de bliver lidt ældre, så de kan nogle flere ting. Så oplever man også at man tager det lidt lettere når de græder.

Jeg synes overhovedet ikke det var sjovt lige i starten, jeg tænkte "er det virkelig sådan her det er??!" kunne slet finde ud af det. Men jo ældre min søn bliver jo sjovere er det også. Nu er der så bare nogle andre ting man må slås med, men synes det er meget nemmere at holde ud nu, fordi man får så meget igen, og så er overskudet også større.

Lauritz var RIGTIG hård i starten (er det til tider stadig) Lægen siger han er et "aktivt" barn, og det oplevede vi så ved at han kun sov 10 timer i døgnet, og var bare ikke nem at have med at gøre fordi når han var vågen, var han pylret. Og ligeså snart man fik en rutine så gik det pludselig modsat.

Men tro mig, det bliver så meget nemmere når de begynder at være bare lidt mere opmærksomme på hvad der sker omkring dem, og omkring 3 mdr. alderen begynder det at gå rigtig stærkt med udviklingen.

Du er ikke den eneste der synes det er r.. hårdt meget af tiden, og det er IKKE tabu at syntes at det er hårdt og træls at være mor, en gang i mellem

Bare bid tænderne sammen og glæd dig over at det bare er fase hun skal igennem, det vender snart

Klem til dig

Anmeld

23. juli 2010

Eliza/lykke

linselouise skriver:

tak, hvor er du sød

Han er 3½ mdr. på billedet. Og ved du hvad, det er bare hårdt at være nybagt mor, især de første måneder. Man skal selv finde sig i rollen hvilket, for mig, tog ret lang tid. Det bliver nemmere når man er helt inde i den der mor-rolle, og når de bliver lidt ældre, så de kan nogle flere ting. Så oplever man også at man tager det lidt lettere når de græder.

Jeg synes overhovedet ikke det var sjovt lige i starten, jeg tænkte "er det virkelig sådan her det er??!" kunne slet finde ud af det. Men jo ældre min søn bliver jo sjovere er det også. Nu er der så bare nogle andre ting man må slås med, men synes det er meget nemmere at holde ud nu, fordi man får så meget igen, og så er overskudet også større.

Lauritz var RIGTIG hård i starten (er det til tider stadig) Lægen siger han er et "aktivt" barn, og det oplevede vi så ved at han kun sov 10 timer i døgnet, og var bare ikke nem at have med at gøre fordi når han var vågen, var han pylret. Og ligeså snart man fik en rutine så gik det pludselig modsat.

Men tro mig, det bliver så meget nemmere når de begynder at være bare lidt mere opmærksomme på hvad der sker omkring dem, og omkring 3 mdr. alderen begynder det at gå rigtig stærkt med udviklingen.

Du er ikke den eneste der synes det er r.. hårdt meget af tiden, og det er IKKE tabu at syntes at det er hårdt og træls at være mor, en gang i mellem

Bare bid tænderne sammen og glæd dig over at det bare er fase hun skal igennem, det vender snart

Klem til dig

Hej Louise

Du kan tro, at jeg glæder mig til det her ukendte ræs er overstået. Man ved ikke, hvad man har og får og hvad der sker... puha.. timerne kan være rigtig lange nogle gange.

Jeg har oplevet, at er det tabu på andre debatter, at fortælle hvor hårdt man synes det er. Faktisk er det kun her, at jeg har oplevet en positiv feedback. Det er altså rart - at man ved, at man bestemt ikke er alene om de tanker.

Jeg glæder mig til at min pige kan sidde som din søn i den stol og følge lidt med. Lige nu prøver hun fra skråstolen, men efter kort tid bliver hun skidesur. Men hun er også kun 2 mrd gammel..... jeg er utålmodig... men det kommer lige så stille.

Hvordan er jeres hverdag? Pludre han mere? Spiser han lidt grød nu? Kan han lægge os snakke på et tæppe? Er din morgen nemmere end før?

Undskyld alle mine spørgsmål, men jeg søger bare så meget atvide, at det blir bedre

Anmeld

23. juli 2010

L.J.L

Eliza/lykke skriver:

Hej Louise

Du kan tro, at jeg glæder mig til det her ukendte ræs er overstået. Man ved ikke, hvad man har og får og hvad der sker... puha.. timerne kan være rigtig lange nogle gange.

Jeg har oplevet, at er det tabu på andre debatter, at fortælle hvor hårdt man synes det er. Faktisk er det kun her, at jeg har oplevet en positiv feedback. Det er altså rart - at man ved, at man bestemt ikke er alene om de tanker.

Jeg glæder mig til at min pige kan sidde som din søn i den stol og følge lidt med. Lige nu prøver hun fra skråstolen, men efter kort tid bliver hun skidesur. Men hun er også kun 2 mrd gammel..... jeg er utålmodig... men det kommer lige så stille.

Hvordan er jeres hverdag? Pludre han mere? Spiser han lidt grød nu? Kan han lægge os snakke på et tæppe? Er din morgen nemmere end før?

Undskyld alle mine spørgsmål, men jeg søger bare så meget atvide, at det blir bedre

hej jeg har skrevet et privat brev til dig herinde

Anmeld

24. juli 2010

..

Vi købte en til vores søn, syntes han sad rigtigt dårligt i den og så havde jeg det faktisk rigtigt dårligt med at sætte ham op før han selv kunne. Der er nok en grund til at de først kan sidde op når de når en vis alder, tror man skal lade være at skynde på processerne..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.