Modermælk nok til barn på 8 måneder?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. juli 2010

forår

patella skriver:

Okay, det lyder betryggende for os så... 

Må jeg spørge hvordan de gør når når de "siger fra"? Jeg har nemlig også en fornemmelse af at det er det han er ved at gøre... men er i tvivl hvordan jeg skal "tolke" ham...

Min datter spiste mindre og mindre hos mig hver gang jeg lagde hende til. Den sidste uge inden jeg stoppede helt, der lavede hun alt andet end at spise hos mig når jeg lagde hende til. Hun kiggede til højre og venstre og op på mig og smilte og det tolkede jeg som at hun sagde fra. Om det er korrekt det ved jeg ikke

Dea

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juli 2010

MorTilGustav

Min dreng på 8 mdr og 3 uger ammer jeg ca 3 gange om dagen (tidlig morgen ca kl 6, engang ved middagstid og så om aftenen). Derudover får han 1 flaske med ca 200 ml MME og så ellers diverse slags grød og mos. Og 8 dråber jern (og self. D-dråberne)

Anmeld

8. august 2010

patella

MorTilGustav skriver:

Min dreng på 8 mdr og 3 uger ammer jeg ca 3 gange om dagen (tidlig morgen ca kl 6, engang ved middagstid og så om aftenen). Derudover får han 1 flaske med ca 200 ml MME og så ellers diverse slags grød og mos. Og 8 dråber jern (og self. D-dråberne)

Hold da op, det er godt nok meget han får... Er det nødvendigt med flasken også når du ammer ham så meget? Altså hvis det er nødvendigt, så får Bastian godt nok for lidt

Vi er lige kommet hjem fra ferie, hvor han kun har spist mindre og mindre.... Han spiser ca. et kvart måltid ved mig om dagen. Jeg er vildt bekymret for om han får hvad han skal ha. Skal snakke med en sp ved Falck senere i dag. Han får MME i sin grød og mos og får desuden sine D-dråber og jerndråber. Brystet gider han faktisk ikke mere - har også prøvet på tidspunkter hvor jeg VED han er skrup sulten... men han vil ikke... 

Anmeld

8. august 2010

patella

... han er i øvrigt 8 måneder og 2 uger nu... 

Anmeld

8. august 2010

tumle81

patella skriver:

Hold da op, det er godt nok meget han får... Er det nødvendigt med flasken også når du ammer ham så meget? Altså hvis det er nødvendigt, så får Bastian godt nok for lidt

Vi er lige kommet hjem fra ferie, hvor han kun har spist mindre og mindre.... Han spiser ca. et kvart måltid ved mig om dagen. Jeg er vildt bekymret for om han får hvad han skal ha. Skal snakke med en sp ved Falck senere i dag. Han får MME i sin grød og mos og får desuden sine D-dråber og jerndråber. Brystet gider han faktisk ikke mere - har også prøvet på tidspunkter hvor jeg VED han er skrup sulten... men han vil ikke... 

Victor får nogenlunde det samme...

Han er knap 10 mdr og bliver ammet inden formiddagslur, inden eftermiddagslur og til nat. Som regel også 1-2 gange pr nat.. Derudover får han 1 flaske med mme inden nat amningen og den plejer han at drikke (ca 200 ml)

Jeg har altså hørt at de skal have ½ til 3/4 l mælkeprodukter pt...

Vi venter med alm mælk til han er minimum 1 år pga risiko for allergi/astma. I vs som han starter i om en uge vil han også mme at drikke samt vand...

Knus Kathrina

Anmeld

8. august 2010

patella

tumle81 skriver:

Victor får nogenlunde det samme...

Han er knap 10 mdr og bliver ammet inden formiddagslur, inden eftermiddagslur og til nat. Som regel også 1-2 gange pr nat.. Derudover får han 1 flaske med mme inden nat amningen og den plejer han at drikke (ca 200 ml)

Jeg har altså hørt at de skal have ½ til 3/4 l mælkeprodukter pt...

Vi venter med alm mælk til han er minimum 1 år pga risiko for allergi/astma. I vs som han starter i om en uge vil han også mme at drikke samt vand...

Knus Kathrina

Hold da op, der må da være noget jeg gør helt galt så... 

Anmeld

9. august 2010

tumle81

patella skriver:

Hold da op, der må da være noget jeg gør helt galt så... 

Arj tror da ikke du gør noget galt...

Fik du snakket med Sp hos falck??

Anmeld

9. august 2010

patella

tumle81 skriver:

Arj tror da ikke du gør noget galt...

Fik du snakket med Sp hos falck??

Jamen det er bare fordi jeg syns det lyder som om din dreng får vildt meget mælk. Og at du ammer ham så meget, samtidig med at han får flaske i hans alder, det troede jeg slet ikke var nødvendigt... Men hvad ved jeg?

Ja SP fra falck sagde at jeg bare skulle gi ham MME fra kop til måltiderne. Der er ingen grund til at han begynder på flaske nu, for så skal jeg til at vænne ham fra det igen når han blir et år. Så får han også MME i sin mos og grød og det skulle kunne gøre det. Jeg behøver ikke at holde øje med hvor meget han får. Så nu er jeg mere rolig 

Anmeld

9. august 2010

Brams

Hej

Min datter er knap 10 mdr. og hun er altid kun blevet ammet. Hun bliver kun ammet til natten nu. Jeg startede med at vænne hende fra "tåren" om eftermiddagen for nogle uger siden og derefter "tåren" om formiddagen, (som vi lige er begyndt at vænne hende fra), da hun starter i DP den 1.9.

Hun får kun sødmælk udover det hun bliver ammet til natten, min SP og jeg synes også det var tosset, hvis jeg skulle vænne hende til at tage flasken og så 3 mdr. senere vænne hende fra den igen.

Trine

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.