Modermælk nok til barn på 8 måneder?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.377 visninger
18 svar
0 synes godt om
22. juli 2010

patella

Jeg er bare så bange for at min søn ikke får modermælk nok. Er der nogen der ved hvor meget de skal ha når de er 8 måneder.

Vi lægger dagen ud med et måltid modermælk ca. kl. 06. En gang i mellem får han en eftermiddagstår og også et lille måltid inden sengetid, hvis vi har fået gennemført aftensmaden tidligt...

Er det nok? Jeg er sådan i tvivl. Jeg putter lidt MME i hans grød og kartoffelmos, så der får han selvfølgelig også lidt.

Syns bare man har hørt, at i den alder skal modermælk stadig være en stor del af barnets mad...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juli 2010

line melias mor

vores datter er 7 måneder snart 8 og hun får mme to gange om dagen og så vælling til natten. vi giver hende 200 ml per måltid

Anmeld

22. juli 2010

L.J.L

de skal have minimum 400 ml i den alder, derfor kan det være svært at bestemme om han får nok når du ammer. Du kan jo give ham jerndråber ved siden af, så ved du at han får det han skal bruge af vitaminer.

Anmeld

22. juli 2010

Ni-ko-li-ne

Uanset hvor meget modermælk han spiser skal han have jern dråber.... Dem kan i kun slippe for hvis han får 400ml MME om dagen... (eller det pulver som svarer til)

Anmeld

22. juli 2010

patella

Okay, altså han får jerndråberne, det er ingen problem. Men er det det eneste man skal bekymre sig om mht. om han får nok mælk?

Anmeld

22. juli 2010

L.J.L

patella skriver:

Okay, altså han får jerndråberne, det er ingen problem. Men er det det eneste man skal bekymre sig om mht. om han får nok mælk?

ja, han får vel grød og mos? du kan også sagtens begynde at give lidt sødmælk..

Anmeld

22. juli 2010

patella

linselouise skriver:

ja, han får vel grød og mos? du kan også sagtens begynde at give lidt sødmælk..

Ja ja, han får mos, grød, rugbrød og frugt, ellers ville han da blive lettere underernæret 

Det er lidt med vilje at jeg venter med sødmælken, da man hører så meget om at det kan være årsag til astma osv. Så jeg venter lidt endnu med det - det er også derfor jeg putter MME i grøden og mosen...

Anmeld

22. juli 2010

L.J.L

patella skriver:

Ja ja, han får mos, grød, rugbrød og frugt, ellers ville han da blive lettere underernæret 

Det er lidt med vilje at jeg venter med sødmælken, da man hører så meget om at det kan være årsag til astma osv. Så jeg venter lidt endnu med det - det er også derfor jeg putter MME i grøden og mosen...

hvis han spiser fint og har en god vægt ville jeg ikke være bekymret for om han fik nok at spise. Så længe du supplerer med jerndråberne, så får han ihvertfald de vigtige vitaminer.

Anmeld

22. juli 2010

forår

patella skriver:

Jeg er bare så bange for at min søn ikke får modermælk nok. Er der nogen der ved hvor meget de skal ha når de er 8 måneder.

Vi lægger dagen ud med et måltid modermælk ca. kl. 06. En gang i mellem får han en eftermiddagstår og også et lille måltid inden sengetid, hvis vi har fået gennemført aftensmaden tidligt...

Er det nok? Jeg er sådan i tvivl. Jeg putter lidt MME i hans grød og kartoffelmos, så der får han selvfølgelig også lidt.

Syns bare man har hørt, at i den alder skal modermælk stadig være en stor del af barnets mad...

Hej

Min datter er 8 mdr. Hun valgte amningen fra for 3 uger siden og jeg har så ihærdigt forsøgt mig med flasken for at sikre mig at hun fik hvad hun skulle have....men uden held...hun nægter den!

Det skal lige siges at hun spiser ret meget andet mad igennem hele dagen.

Jeg ringede til min sp som sagde at det ville være fint hvis hun ville drikke mme, men at det heller ikke skulle være en kamp, så hun gav mig grønt lys for at stoppe med det.  Jeg putter selvfølgelig mme i hendes grød og mos aå lidt får hun da

Dea

Anmeld

22. juli 2010

patella

forår skriver:

Hej

Min datter er 8 mdr. Hun valgte amningen fra for 3 uger siden og jeg har så ihærdigt forsøgt mig med flasken for at sikre mig at hun fik hvad hun skulle have....men uden held...hun nægter den!

Det skal lige siges at hun spiser ret meget andet mad igennem hele dagen.

Jeg ringede til min sp som sagde at det ville være fint hvis hun ville drikke mme, men at det heller ikke skulle være en kamp, så hun gav mig grønt lys for at stoppe med det.  Jeg putter selvfølgelig mme i hendes grød og mos aå lidt får hun da

Dea

Okay, det lyder betryggende for os så... 

Må jeg spørge hvordan de gør når når de "siger fra"? Jeg har nemlig også en fornemmelse af at det er det han er ved at gøre... men er i tvivl hvordan jeg skal "tolke" ham...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.