Update: Projekt blefri er startet:-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. juli 2010

Svei

Jeg skal ikke kunen sige om hun er klar eller ej....mine egne drenge sagde jeg til at de nu ikke skulle bruge ble mere og så tog jeg bleen og så var de renlige...mindes ikke der rigtig var uheld, men tror altså man skal enten eller...det der med at tage af og på, det viser jo heller ikke hende noget klart og tydeligt billede af hvad du forventer eller tror hun magter.

Belsut dig for om hun har dem på eller ej...og hvis ikke du føler hun er klar, så giv den et par måneder, men synes da lige du skal give hende nogle dage helt uden ble og lige meget hvad i skal og hvor...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juli 2010

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
Eva. skriver:

Jeg skal ikke kunen sige om hun er klar eller ej....mine egne drenge sagde jeg til at de nu ikke skulle bruge ble mere og så tog jeg bleen og så var de renlige...mindes ikke der rigtig var uheld, men tror altså man skal enten eller...det der med at tage af og på, det viser jo heller ikke hende noget klart og tydeligt billede af hvad du forventer eller tror hun magter.

Belsut dig for om hun har dem på eller ej...og hvis ikke du føler hun er klar, så giv den et par måneder, men synes da lige du skal give hende nogle dage helt uden ble og lige meget hvad i skal og hvor...

Meget enig!

Beslut dig for, at nu er det nu og hold ved det. Bleen skal ikke på om I så skal til the hos dronningen  (Altså selvfølgelig undtagen middagssøvn og natten - der må du "mærke dig frem" og stoppe når bleen er tør)

Vi sagde til Sofus, at nu var han en stor dreng som ikke skulle bruge ble mere. Så var han med ude og vælge et helt læs "store dreng undertøj". Desuden fik han en vingummi hver gang han havde lavet noget i toilettet. Vi havde en del uheld de første par dage, men efter 3-4 dage kørte det bare og han glemte alt om vingummierne.

Mvh. Line.

Anmeld

22. juli 2010

wamse

Jeg tog bleen af Lærke da hun blev 3 år. Jeg tog den af både nat og dag, og hun fik den ikke på selvom vi skulle noget, for det ville kun forvirre hende. Jeg tog hende ud på toilettet, og hun sad og forsøgte om hun kunne tisse lidt.Når hun stod op om morgenen var det første vi gjorde at suse på toilettet. Til middag inden hendes middagssøvn, inden aftensmaden, efter aftensmaden, inden nattid. En masse toiletbesøg, til hun selv begyndte at reagere på det.

Hun har haft FÅ uheld om natten, og det har udelukket været min skyld, for så havde hun fået noget at drikke for tæt på hendes søvn.

Hun ville ikke lave stort på toilettet i de første 3 dage, men da hun så først havde gjort det, så var der ingen uheld mere.

Jeg var så også så super upædagogisk at hun blev lovet en blefri-gave

Anmeld

22. juli 2010

Mutti2

Chritinap skriver:

Hvis man over en længere periode har flere end 3-4 uhelt, tisseri i sofaen, på gulvet og lign. Så tror jeg ikke de små pus er klar.
Nu ved jeg ikke hvor gammel hun er?

Vi købte sådan et påsætningssæde i Silvan, med Peter Plys på - det var bare sagen. Hun satte sig på det få dage efter, og har kun få uheld (måske en gang hver 3 uge). Og vil stadig ikke lave pøller på toilet...

Men jeg syntes du skal vente lidt, til hun selv syntes at det er sjovt og til du ikke er i tvivl om at hun selv forstår det.

Knus

Hmm.... Måske du har ret. Men på den anden side. Hun kommer jo næsten  altid og siger når hun skal tisse. At det så er 1 min før hun skal tisse, og ikke når ud på toilettet giver jo en del uheld

Hun er 2½, og det er måske på sin  vis tidligt. Men hun har siden hun blev 2 (ca.) siddet på potten on and off herhjemme, og næsten dagligt oppe i dagplejen. Hvor hun bestemt heller ikke har problemer med at komme af med tingene.

det er også derfor jeg måske ikke helt forstår at det er så svært

Måske du har ret i at vi skal vente lidt. Men jeg giver det lige nogle dage mere. Det er nu jeg har overskudet til det. Ved godt at det er et dårligt argument. Men jeg er sikker på at hun er klar.

1000- tak for dit indlæg

Knus

Anmeld

22. juli 2010

LotteN

herhjemme har vi nu ikke gået igang med det endnu, herhjemme render hun bare rundt uden ble ude i haven pga varmen.

Nå, men da jeg arbejdede  i børnehave gik vi meget op i at fortælle forældrene at når bleen var smidt, så var den smidt og så skulle den ikke på, selvom turen gik indtil byen, det er meget forvirrende for børn.

Ellers så send hende på potten hver time eller oftere hvis det er nødvendigt - ikke spørg hende, men sig " vi skal lige ind og tisse på potten nu".

Men bare rolig det skal nu nok komme, bare giv hende lidt tid

Anmeld

22. juli 2010

Mutti2

JordbærBlomst skriver:

En idé er ofte, at du kan motiverer hende til at sidde på potte, hvis nu hendes yndlingsdukke/bamse også skal sidde på potte samtidig Derudover kan du prøve at holde øje med hendes rytme. Hvornår på dagen tisser hun osv. og så komme hende i forkøbet ved at sætte hende på potten 5 min. før. Det er desuden vigtigt at du ikke spørger om hun SKAL tisse - ofte er svaret nemlig nej. Men sig i stedet til hende, at nu er det tissetid

Vi bruger det at vi synger og læser når vi sidder derude. Ellers låner hun min Iphone hvor der er en del vennespil og andre små hyggespil til hendes alder

Men det der med TISSETID, den havde jeg ikke lige tænkt over Jeg spørger nemlig, og får for det meste et "nej". Så det vil jeg da helt sikkert tage til mig og tænke over

Det er virkeligt ikke noget jeg har haft fokus på. Men ja, hun er da nok ikke gammel nok til at sige ja, hvis hun virkeligt hygger sig

1000-tak for dit råd

Knus

Anmeld

22. juli 2010

Miamaja

Kan kun anbefale at gaa ' cold turkey'. dvs vaek med bleer 100% fra dag 1. Er I ude, ja, uheld kan ske, men saa bring skifte toj.Det var det eneste der virkede her og det virkede bare HURTIGT

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.