Update: Projekt blefri er startet:-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.165 visninger
16 svar
0 synes godt om
21. juli 2010

Mutti2

Hej Piger.

Det her projekt smid bleen går bare ikke som forventet.

Den første dag havde hun 3 uheld. Og så snart hun fik ble på til nat, lavede hun en lille pølle.

I går havde hun ikke nogen uheld. Men det var også begrænset hvor meget hun gik uden ble. Vi var nede ved frisøren. Og synes ikke det var smart hvis hun havde siddet der og tisset, så hun fik ble på de timer  vi var ude og gå.

I dag har hun slet ikke haft ble på, og har allerede haft 6 uheld. (jeg vasker og vasker for at kunne følge med så hun har trusser nok)

De små uheld gør mig ikke noget. (på trods af de fine mærker jeg har fået i min sofa )

Men for søren. Jeg tror ikke hun vil lave afføring på WC'et. Og måske hun bare hygger sig for meget til at hun vil komme og sige når hun skal tisse.

Er der nogen der lige kan smide et godt råd.... eller 10??

Knus Pernille, som desværre tvivler på at det her lykkedes, på trods af at hun har virket til at være klar til det, det sidste halve års tid

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juli 2010

charlottekri

hm, jeg ved godt at mit råd er sådan lidt på et skråplan, men mig og alle mine søskende er blevet gjort blefrie i dagplejen og der brugte min dp den metode at hver gang vi havde lavet noget på potten, så fik vi en vingummibamse som belønning, og det er vist gået stærkt hver gang, så vidt jeg ved.

nu kan du jo bruge et eller andet andet som belønning / motivation...

min tante var også dp, og hun brugte det at hun havde en masse pixibøger på toilettet, så de små syntes at det var hyggeligt at sidde på potten...

vi er ikke selv begyndt helt endnu, men det sker jævntligt at min datter siger at hun skal på toilettet og lave pøller (bruger selv belønningsmetoden); hun har dog ikke tisset på toilettet endnu...

Anmeld

21. juli 2010

<3

Vi er selv i gang med blesmidning og det går op og ned. Der er gode dage og dårlige. Han er nem at distrahere ved gæster og leg også går det galt. 

Vi har haft en laaang opstartsfase med at prøve potten så lave noget på potten og rose og nu prøver vi at smide bleen i dagtimerne. Han får en pakke urtekram rosiner ved lort på potten og en 2-4stk ved tis. For det er jo svært både at huske på man ikke længere lige kan tisse men man skal holde det tilbage og pludselig er det den omvendte verden; før SKULLE man i bleen og fik blikke af mor når der skete uheld og nu får man blikkene når man tror man gør det rigtige. Det er jo også derfor man siger man ikke kan træne renlighed men at det er noget som sker af sig selv. Du kan hjælpe med at huske hende på det ved at tage hende på potten hver time eller hveranden

Jeg ved ikke hvor længe det kommer til at tage for Tjalfe men vi har været i gang i nogle måneder om eftermiddagen efter vugger og har altid holdt pause ovenpå en dag med +4 uheld for det ikke skal føles som et nederlag. Så prøver vi bare igen efter et par dage. Nu har vi 4ugers ferie hvor vi havde planlagt at han gerne hvis muligt skulle blive næsten blefri og intet videre går det fantastisk borset fra at vi nu har halsbetændelse og derfor bliver der stillet færre krav. Derfor har han i dag endnu ikke haft uheld

Anmeld

21. juli 2010

Kvindemin

Hvis man over en længere periode har flere end 3-4 uhelt, tisseri i sofaen, på gulvet og lign. Så tror jeg ikke de små pus er klar.
Nu ved jeg ikke hvor gammel hun er?

Vi købte sådan et påsætningssæde i Silvan, med Peter Plys på - det var bare sagen. Hun satte sig på det få dage efter, og har kun få uheld (måske en gang hver 3 uge). Og vil stadig ikke lave pøller på toilet...

Men jeg syntes du skal vente lidt, til hun selv syntes at det er sjovt og til du ikke er i tvivl om at hun selv forstår det.

Knus

Anmeld

21. juli 2010

Snefnug1984

En idé er ofte, at du kan motiverer hende til at sidde på potte, hvis nu hendes yndlingsdukke/bamse også skal sidde på potte samtidig Derudover kan du prøve at holde øje med hendes rytme. Hvornår på dagen tisser hun osv. og så komme hende i forkøbet ved at sætte hende på potten 5 min. før. Det er desuden vigtigt at du ikke spørger om hun SKAL tisse - ofte er svaret nemlig nej. Men sig i stedet til hende, at nu er det tissetid

Anmeld

21. juli 2010

<3

JordbærBlomst skriver:

En idé er ofte, at du kan motiverer hende til at sidde på potte, hvis nu hendes yndlingsdukke/bamse også skal sidde på potte samtidig Derudover kan du prøve at holde øje med hendes rytme. Hvornår på dagen tisser hun osv. og så komme hende i forkøbet ved at sætte hende på potten 5 min. før. Det er desuden vigtigt at du ikke spørger om hun SKAL tisse - ofte er svaret nemlig nej. Men sig i stedet til hende, at nu er det tissetid

ja aldrig spørge

Anmeld

21. juli 2010

Mutti2

charlottekri skriver:

hm, jeg ved godt at mit råd er sådan lidt på et skråplan, men mig og alle mine søskende er blevet gjort blefrie i dagplejen og der brugte min dp den metode at hver gang vi havde lavet noget på potten, så fik vi en vingummibamse som belønning, og det er vist gået stærkt hver gang, så vidt jeg ved.

nu kan du jo bruge et eller andet andet som belønning / motivation...

min tante var også dp, og hun brugte det at hun havde en masse pixibøger på toilettet, så de små syntes at det var hyggeligt at sidde på potten...

vi er ikke selv begyndt helt endnu, men det sker jævntligt at min datter siger at hun skal på toilettet og lave pøller (bruger selv belønningsmetoden); hun har dog ikke tisset på toilettet endnu...

Det er da et godt råd

Har lidt gjort det. Men har ikke gjort hende opmærksom på at der er en beløning.

Hun har siden februar siddet ofte på potten oppe hos hendes dagplejer. Dog er det blevet svigtet lidt her på det sidste, da de har haft mange udflugter osv.

Det er netop også derfor at jeg ikke kan forstå at det skal være så svært herhjemme. Deroppe kan hun nærmest tisse OG lave pøller uden problemer når hun bliver sat på potten.

Jeg prøver at give det nogle dage mere. Ellers må jeg jo til at gennemtænke en ny måde at gribe det an på.

Men 1000 tak for dit råd

Knus

Anmeld

21. juli 2010

Mutti2

Kirle skriver:

Vi er selv i gang med blesmidning og det går op og ned. Der er gode dage og dårlige. Han er nem at distrahere ved gæster og leg også går det galt. 

Vi har haft en laaang opstartsfase med at prøve potten så lave noget på potten og rose og nu prøver vi at smide bleen i dagtimerne. Han får en pakke urtekram rosiner ved lort på potten og en 2-4stk ved tis. For det er jo svært både at huske på man ikke længere lige kan tisse men man skal holde det tilbage og pludselig er det den omvendte verden; før SKULLE man i bleen og fik blikke af mor når der skete uheld og nu får man blikkene når man tror man gør det rigtige. Det er jo også derfor man siger man ikke kan træne renlighed men at det er noget som sker af sig selv. Du kan hjælpe med at huske hende på det ved at tage hende på potten hver time eller hveranden

Jeg ved ikke hvor længe det kommer til at tage for Tjalfe men vi har været i gang i nogle måneder om eftermiddagen efter vugger og har altid holdt pause ovenpå en dag med +4 uheld for det ikke skal føles som et nederlag. Så prøver vi bare igen efter et par dage. Nu har vi 4ugers ferie hvor vi havde planlagt at han gerne hvis muligt skulle blive næsten blefri og intet videre går det fantastisk borset fra at vi nu har halsbetændelse og derfor bliver der stillet færre krav. Derfor har han i dag endnu ikke haft uheld

Hvornår gik i for alvor i gang med blesmidning??

Vi har også haft en lang opstarts fase, hvor det egentligt er gået SUPER godt

Hun har siddet på potten dagligt oppe i dagplejen, hvor der ingen problemer er med det ene eller andet. Herhjemme har det ikke været dagligt, men når hun har haft lyst til det. (sagt ja, når hun er blevet spurgt).

Det er da en SUPER god ide at lade hende komme på toilet hver time Den vil jeg helt sikkert bruge

Hvor er det flot den måde i har grebet det an på, og hvor er han dygtig til det

1000 tak for jeres råd. '

Knus

Anmeld

21. juli 2010

Mutti2

Kirle skriver:

Forresten

Giver i ble på om natten og under middagssøvn??

Knus igen

Anmeld

22. juli 2010

<3

Milla-Victoria's mor skriver:

Hvornår gik i for alvor i gang med blesmidning??

Vi har også haft en lang opstarts fase, hvor det egentligt er gået SUPER godt

Hun har siddet på potten dagligt oppe i dagplejen, hvor der ingen problemer er med det ene eller andet. Herhjemme har det ikke været dagligt, men når hun har haft lyst til det. (sagt ja, når hun er blevet spurgt).

Det er da en SUPER god ide at lade hende komme på toilet hver time Den vil jeg helt sikkert bruge

Hvor er det flot den måde i har grebet det an på, og hvor er han dygtig til det

1000 tak for jeres råd. '

Knus

Ja vi synes også han er ret så dygtig Jamen vi har brugt potten til lort (med mindre og mere succes) siden han var ca.18mdr. fordi han blev helt rød i hovedet og pressede godt et lille stykke tid forinden så vi kunne nå at sætte ham på potten.

Men sådan intensivt, smid bleen og nu skal du kun lave på potte har været inde for de sidste par måneder. Nede i vuggeren laver han konsekvent både på toilet ved toiletbesøg og i bleen indimellem. De sagde selv her for et par uger siden at nu var han klar. Der havde vi været i intensiv i nogle uger

Vores problem er at han er supergod til at koncentrere sig om leg og det at have gæster så det er der som der sker uheld. Så får han altså ble på For der er ingen grund til at fremprovokere uheld. Og han får ble på ved tur, middagslur/pause og om natten. Men om morgenen er det første han gør er at komme på potten og hvis vi er alle er hurtige nok så når han at lave både det ene og det andet på potten. Men det er forældrenes skyld hvis det ikke går hurtigt nok

Og det var så lidt med råd, jeg kan sikkert selv få lidt inspiration herinde fra

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.