Venter tvillinger og skal sendes i aktivering...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. juli 2010

Kløver

DyneQ skriver:

Den må du gerne få, for nu er det godt nok første gang jeg er gravid men det er ikke ligefrem energien der står først for og syntes os jeg er meget øm. Men ikke nok til ikke at skulle i aktivering... Så der er ikke andet for, at jeg må afsted i børnehave...

må indrømme energien heller ik er det store her, men håber meget det bliver bedre, når jeg runder de 12-13 uger

Håber da det bedste i børnehaven

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juli 2010

Mette Nexø

Jeg synes det er iorden de sender dig i aktivering når du er i stand til at klare et job.

Noget der er spild af tid er når folk er sygemeldt og de kalder en til diverse samtaler om omskolning selvom man er i job og har planlagt at komme tilbage efter endt sygedom, det var jeg ikke gennem da jeg for 2 år siden fik en blodprop i hjernen.

Blev selv sygemeldt en mdr før jeg skulle gå fra til barsel og var græde færdig over det, men viste sig at være meget godt, for fødte en uge før jeg offecielt ville være gået på barsel. Satte pris på at jeg kunne være igang så længe for jeg kunne, forstå ikke nogen mennesker for alt i verden vil det modsatte gå hjemme og få penge for det.

Anmeld

29. juli 2010

frk Jensen

DyneQ skriver:

Jeg har desværrer gået arbejdsløs i lidt over et halvt år og har lige fået brev om jeg skal sendes i aktivering...  Jeg er nu 16+0 og har mindre end 10 uger til lægen vil sende på barsel, hvor af 3 uger holder jeg ferie... Forstår ikke hvorfor de vil bruge så meget krudt på mig??

Har prøvet at snakke med dem, men uden held.. Det er til at hylde en helt ud af den...

Det er jo ikke en sygdom at være gravid. Du kan self have gener af det at bære tvillinger, det er jo derfor du skal forholdsvis tidligt på barsel

syns det er fint at du skal sendes i aktivering.. Jeg arbejdede selv fuldtid indtil uge 27-28 mener jeg.. Så gik jeg fra pga gener i ryggen.

Anmeld

29. juli 2010

DyneQ

Jeg er som os enig med jer om at folk skal i aktivering osv. Men kan ikke se hvorfor de vil bruge tid og penge på at smide mig afsted i 3 uger, hvis de beslutter sig i næste uge. Når der er så mange andre som måske kunne få mere gavn af at komme afsted end mig... Dette er skam ikke negativt ment, men kan bare ikke se et formål med dette i den her sag.

Anmeld

29. juli 2010

Mikkelmusen

Jeg var lidt i en lign situation da jeg var gravid anden gang. Jeg havde været i aktivering men skulle efter det var slut over i noget nyt. Det var omkring 4-6 uger før barsel. De sendte mig ud i noget jeg faktisk ikke kunne bruge til noget. En af tingene var fitness. Der betalte kommunen for at jeg fik lagt program og blev startet op. Og det var rimeligt begrænset hvad jeg kunne med smerter i bækkenet.

Kurset varede normalt FRA 12 uger, og jeg var til individuel samtale og lederen skulle efter endt kursus skrive evaluering af hver enkelt. Det er jo dybt åndssvagt for jeg kunne jo dårligt nå at lære andre at kende og lederen havde rimelig svært ved at skrive noget som helst fordi mit forløb var så kort.

Jeg blev også sendt til foredrag under forløbet for at høre om at de manglede pædagoger div steder og man kunne starte ufaglært og blive lært op efterhånden. Og det var så med start et par mdr senere, men der var jeg jo ligesom på barsel så det var helt hen i vejret at jeg overhovedet var der.

Jeg var ikke utilfreds med at jeg skulle aktiveres men så kunne de ha valgt noget som passede til bedre til min situation. For det er da spild af penge og tid at sende folk ud i noget som de ikke kan deltage i.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.