Venter tvillinger og skal sendes i aktivering...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.177 visninger
14 svar
0 synes godt om
21. juli 2010

DyneQ

Jeg har desværrer gået arbejdsløs i lidt over et halvt år og har lige fået brev om jeg skal sendes i aktivering...  Jeg er nu 16+0 og har mindre end 10 uger til lægen vil sende på barsel, hvor af 3 uger holder jeg ferie... Forstår ikke hvorfor de vil bruge så meget krudt på mig??

Har prøvet at snakke med dem, men uden held.. Det er til at hylde en helt ud af den...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juli 2010

Kløver

DyneQ skriver:

Jeg har desværrer gået arbejdsløs i lidt over et halvt år og har lige fået brev om jeg skal sendes i aktivering...  Jeg er nu 16+0 og har mindre end 10 uger til lægen vil sende på barsel, hvor af 3 uger holder jeg ferie... Forstår ikke hvorfor de vil bruge så meget krudt på mig??

Har prøvet at snakke med dem, men uden held.. Det er til at hylde en helt ud af den...

hmm jeg tror det er fodi alle skal i aktivering, men mm du har graviditetsgener, burde der vel ikke være et problem ? Eller ? hvis du har graviditetsgener, som gør du ikke kan gå på arbejde, kan man jo sygemeldes, med læge erklæring, men ellers er der jo nok ikke andet for at gøre som kommunen vil, og komme i det aktivering, det er jo bla også et af kravene for at man kan få ydelse fra kommunen

Men jeg håber da det er et godt sted du skal hen

Anmeld

21. juli 2010

DyneQ

Det er os helt fint at fagforeningen vil sende folk ud i aktivering. Det har jeg skam fuld forståelse for!! Men syntes bare at det er lidt spild af resuser!!

Anmeld

21. juli 2010

Kløver

DyneQ skriver:

Det er os helt fint at fagforeningen vil sende folk ud i aktivering. Det har jeg skam fuld forståelse for!! Men syntes bare at det er lidt spild af resuser!!

tja men de skal jo overholde deres regler, men ja er da også lidt trels, selv har ventet på min sidste arbejdsprøvning siden årsskiftet, så håber da jeg når det inden jeg er alt for langt henne, da jeg godt vil afsluttes inden barsel, men tør nu ikke håbe på det, så ville da gerne ta din aktiveringsplads

Anmeld

21. juli 2010

DyneQ

Maja84 skriver:

tja men de skal jo overholde deres regler, men ja er da også lidt trels, selv har ventet på min sidste arbejdsprøvning siden årsskiftet, så håber da jeg når det inden jeg er alt for langt henne, da jeg godt vil afsluttes inden barsel, men tør nu ikke håbe på det, så ville da gerne ta din aktiveringsplads

Den må du gerne få, for nu er det godt nok første gang jeg er gravid men det er ikke ligefrem energien der står først for og syntes os jeg er meget øm. Men ikke nok til ikke at skulle i aktivering... Så der er ikke andet for, at jeg må afsted i børnehave...

Anmeld

21. juli 2010

Vial

Ja, det kan virke tosset. 10 uger (eller 7 uger) kan man sagens bruge på aktivering og få noget ud af det.

Så længe du fysisk er top tunet. Det er aldrig spild af tid at få folk op af sofaen, synes jeg. Med mindre de er alvorlige syge, så er det altså upassende.

Jeg blev sygemeldt fra 14. uge pga rygproblemer. Er i arbejde og venter også tvillinger.

Jeg vil ØNSKE at jeg havde været frisk nok til at lave noget. Tiden går bare såååå langsomt, så glæd dig over, at du har noget at stå op til i 7 uger.

Pøj pøj med det hele.

Anmeld

21. juli 2010

quity

Spild af hvilke resourcer??? Du får jo hverken mere eller mindre af det. Når dunu alligevel har gået hjemme så lang tid, så kunne det jo være positivt at komme afsted. Måske det kunne hjælpe efter endt barsel, hvem ved... Jeg har set flere eksempler på at folk kommer tilbage efterfølgende.

Jeg kunne haforstået det hvis du havde været sygemeldt fra en arbejdsplads og var sikker på at kunne komme tilbage, så var det nok ik så nødvendig.

Jeg har selv prøvet at gå ledig en en længere periode, på trods af et sted mellem 80 og 100 sendte ansøgninger. Det var først da de ville sende mig i aktivering at det lykkedes os (kommune og jeg ) i samarbejde at finde et vikariat indenfor mit fag (pædagog). Dog med løntilskud, men efter to år som vikar blev jeg fastansat på trods af at de vidste jeg var gravid og skulle gå fra to måneder efter.

Anmeld

21. juli 2010

jacqueline84

Så længe du er fit for fight, så synes jeg da det er helt ok de sender dig i aktivering. Hvorfor skulle de dog ikke det?

Anmeld

21. juli 2010

Sakris

DyneQ skriver:

Det er jo bare reglerne! Du skal vise engagement for at få penge. Så det er vel færd nok.

Kender lidt til situationen. Jeg er meldt ledig fra 15/7 på grund af endt studie. Jeg er idag i uge 17+2 og skal bare agere som almindelig arbejdsløs indtil jeg bliver sendt i aktivering i oktober - 1 måned før jeg retmæssigt kan gå på barsel. Synes det er meningsløst at søge job lige nu. Der er ingen der vil have én der er gravid indenfor mit fagområde! Men ser det kun som en god chance at man kan få lidt erfaring inden man skal gå hjemme i et år. Du kan vidst nok selv have medbestemmelse for hvis du vil på kurser som aktivering. Det er da en god chance for at blive bedre indenfor et felt.

Anmeld

21. juli 2010

LinLin

Det er da helt fair, synes jeg .... Det er jo en del af det at få kontanthjælp!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.