Hvordan er jeres hverdag med baby

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. juli 2010

Tulle28

lillespurv19 skriver:

Tror altid man vil synes sine egne er de dejligste Gør vi her i huset i hvertfald

Det tror jeg helt sikkert også - andre folks børn er søde... Men ikke så søde som ens eget barn

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juli 2010

Koen.

Tulle28 skriver:

Det tror jeg helt sikkert også - andre folks børn er søde... Men ikke så søde som ens eget barn

Lige præcis

Anmeld

21. juli 2010

Eliza/lykke

Hej igen

Så blev hun lagt for natten - uden at spise noget særligt. Av, det gør ondt på mor her. Hvorfor vil mit barn ikke spise?

Any way - som tidligere skrevet hjælper det mig utrolig meget at høre fra jer alle om jeres rytmer og rutiner. Jeg ved godt, at min pige kun er 2 mrd., og det er pisse hårdt lige nu. Men ud fra jeres indlæg kan jeg læse positive ting, når barnet er omkring 3-3½ mrd., og det glæder jeg mig til.

Jeg håber også, at vores pige gider tage en godnat bajer kl. 19.30 og sover hele natten. Normalt sover hun op til 9 timer uden mad - men det ville være kanon med 11-12 timer. Det gør mange af jeres babyer på 3½-4 mrd., som jeg læser det.

Kom endelig med flere søde og sjove fortællinger, så jeg kan klare morgendagen med et SMIL

Anmeld

21. juli 2010

Mor til L&S

Eliza/lykke skriver:

Som overskriften lyder - hvordan er jeres hverdag med baby på 2-3-4 mrd?

Vi har en pige på 2 mrd, snart 2½ og er nysgerige over, hvordan jeres hverdag er? Hvordan får I lavet madpakker? Hvordan er søvnen? Spiser den lille fint? Har nogle af jer problemer med flasken? Hvad tid bliver jeres pus lagt for natten? Har nogle af jer overhovedet noget, som minder om en rytme?

Kan baby vågne efter en time og kommer op og snakke UDEN at få mad??? Jeg tænker bare, hvorfor hun vågner midt i det hele?? Forstå mig ret... hun er ikke den store spiser, og jeg tænker på, om hun bare vil op og snakke en time og så lægges igen???

Hejsa

Min datter er 16 uger og vores dag forløber ca sådan:

kl. 6.30 - 7.00 Vågner hun og spiser

Derefter sover vi lidt igen hvis hun er træt og ellers går vi ind i stuen og hygger lidt

kl. 9.00 Formiddagslur inde i stuen imens går jeg i bad, rydder op og evt ordner lidt vasketøj

Kl. 10 Spiser hun igen og derefter leger vi, eller går på besøg eller ned i byen osv

kl. 12 - 12.30 Spiser hun lidt igen og derefter ud i barnevognen og sove til middage - enten blir hun "bare" lagt ud og ellers går vi en lang tur

Så sover hun ca 3 timer

Ca. kl 15-16 stykker spiser hun igen og derefter går vi gerne en tur (hvis vi ikk gjorde til middag), går ned og handler f.eks og ellers leger vi

Omkring kl. 17-18 stykker tager hun en lille aften lur

Ca. kl. 18-19 spiser hun igen

Og resten af aftenen går med at lege, hygge, bade osv

ca kl. 21 får hun en godnat flaske og sover helt til 6.30-7.00

Vil lige sige at min datter spiser heller ikke meget - altså ikke meget af gangen desværre - ville gerne ha hende til det, men hun vil bare ikke! Kun hendes bryst morgen måltid samt flasken inden sengetid er gode portioner! Men hun tager fint på i vægt - men hun er lang og slank

Alt blir bare nemmere og nemmere med tiden - bare vent og se

Skriv endelig hvis der er

Anmeld

22. juli 2010

Eliza/lykke

Hej Rollo og I andre

Tak for jeres svar.

Det er svært, når man ikke ved, om man gør det rigtige. Men jeg kan da læse, at der kommer mere struktur på hverdagen og man lærer at tage tingene mere afslappet i takt med at barnet er mere vågent og oplagt.

Når de er så små som 2 mrd., er de ikke særlig oplagte i vågen tilstand - - - og jeg glæder mig så meget til at hun kan være vågen og interesseret i omgivelserne.

Knus

Anmeld

22. juli 2010

smokin

Ikke alle har det nemt, og her kommer en lille beretning fra et hjem hvor det ikke er nemt

Malou er på mandag 8 uger gammel. Hun græder rigtig meget og sover dårligt. Hun har store problemer med maven og går ugentligt til både zoneterapi og kiropraktor. Hun vågner oftest kl.6 måske lidt før og får mad. Jeg ammer udelukkende og der er intet galt med min mælk. Der er masser og hun tager på som var det fløde. Efter sit morgenmåltid kommer hun op og bliver skiftet og får tøj på. Hvis jeg er heldig kan hun aktivere sig selv i sin gynge længe nok til et bad og måske lidt morgenmad til min mave, er jeg uheldig - ja så hænger hun på armen. Nogle gange får jeg hende til at sove om formiddagen enten i sin vogn, seng eller på armen. Hun sover bedst på armen. Det kan være alt fra 20 min - til 3 timer men aldrig mere. Så får hun mad igen. Hun bliver ammet typisk med 2-3 timers mellemrum. om eftermiddagen sover hun stort set aldrig og hen af starten på aftenen græder hun fordi hun er så træt. Gråden tager oftest til lige før sengetid og kan vare til kl.02-03. Når hun så endelig falder i søvn er hun god til at sove om natten op til 3-4 timer og enkelt gang har hun taget 5 timer. om natten er der slukket lys og hun får stille babsen når hun vågner - spiser og drosler tilbage i sin søvn... men ja man er squ godt brugt når de ikke sover så meget

Anmeld

22. juli 2010

Eliza/lykke

Hej Zette

Puha.... du har det sgu ikke nemt! Jeg finder trøst i, at der er andre, som også har det hårdt. Indtil fornylig har jeg haft fornemmelse af, at det var MIG som der var gal på den.

Alle andre ku klare morrollen i stivarm, og bare lod sig overgive 200% til barnets rytme og nød det. Sådan er jeg ikke, og jeg skal have en hverdag  til at hænge sammen.

Herinde fandt jeg nogle mødre, som fortalte mig om deres babyer på 3 og 4 mrd., som får grød og er glade og pludre og de har det sjovt med den lille. Mange af dem sover fra 20-07 - drømme verden :-)

Men det får mig op på dupperne, fordi sådan tror jeg også, at min datter kommer til meget snart.

Når det er aller værst tænker jeg " bare 3 uger til... det kan du godt".

Knus fra mig

Anmeld

22. juli 2010

smokin

Eliza/lykke skriver:

Hej Zette

Puha.... du har det sgu ikke nemt! Jeg finder trøst i, at der er andre, som også har det hårdt. Indtil fornylig har jeg haft fornemmelse af, at det var MIG som der var gal på den.

Alle andre ku klare morrollen i stivarm, og bare lod sig overgive 200% til barnets rytme og nød det. Sådan er jeg ikke, og jeg skal have en hverdag  til at hænge sammen.

Herinde fandt jeg nogle mødre, som fortalte mig om deres babyer på 3 og 4 mrd., som får grød og er glade og pludre og de har det sjovt med den lille. Mange af dem sover fra 20-07 - drømme verden :-)

Men det får mig op på dupperne, fordi sådan tror jeg også, at min datter kommer til meget snart.

Når det er aller værst tænker jeg " bare 3 uger til... det kan du godt".

Knus fra mig

Det tænker jeg også...men samtidig frygter jeg også at "tænk hvis det ikke er tre uger, men tre måneder"

men vi er jo nødt til at hænge i...

Anmeld

22. juli 2010

Eliza/lykke

Ja, sådan har jeg også tænkt..... jeg har heldigvis en mand, som hele tider siger - det blir nemmere, bare vent og se. Tiden løser vores problemet. Tiden er faktisk vores ven her - og pludselig er du den mor, som går en tur med barnevognen nede i byen og en unge, som kigger flot ud og griner og smiler til alle.... det kommer, det tager bare lige lidt tid.

Om 3 uger min pige 3 mrd., og jeg har haft den alder som milepæl hele tiden. Der sker nemlig så meget lige deromkring. Derfor er det så vigtigt for mig, at høre om andres babyer på 3 og 4 mrd., så jeg hele tiden kan se et lys.

Jeg er ikke itvivl om, at når hun er 4 mrd., ser mit liv HELT anderledes ud. Altså positivt nemt. Mere rytme og rutine - bedre spisning og mætning, bedre søvn fordi de sover tungere i den alder normalt - og så kan hun meget mere end bare at sidde og dingle....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.