Hvordan er jeres hverdag med baby

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.929 visninger
18 svar
0 synes godt om
21. juli 2010

Eliza/lykke

Som overskriften lyder - hvordan er jeres hverdag med baby på 2-3-4 mrd?

Vi har en pige på 2 mrd, snart 2½ og er nysgerige over, hvordan jeres hverdag er? Hvordan får I lavet madpakker? Hvordan er søvnen? Spiser den lille fint? Har nogle af jer problemer med flasken? Hvad tid bliver jeres pus lagt for natten? Har nogle af jer overhovedet noget, som minder om en rytme?

Kan baby vågne efter en time og kommer op og snakke UDEN at få mad??? Jeg tænker bare, hvorfor hun vågner midt i det hele?? Forstå mig ret... hun er ikke den store spiser, og jeg tænker på, om hun bare vil op og snakke en time og så lægges igen???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juli 2010

Tulle28

Vores datter er næsten 4 mdr. og vi har haft en rytme lige fra hun blev født. Hun har et meget godt sovehjerte, og da hun var nyfødt skulle vi vække hende hver 3. time og amme hende. Og den rytme har fulgt lige indtil for ganske nylig - om det er fordi vi har givet hende rytmen eller hendes rytme bare er sådan, det ved jeg ikke.

Hun har indtil for et par uger siden kun kunne holde sig vågen i max. 1 time ad gangen, men nu kan hun godt holde i et par timer.

Hun har sovet igennem i lige godt en måned. Hun kommer i seng mellem 19.00 og 20.00 og sover så til mellem kl. 04.00-06.00, hvor hun ikke vågner, men begynder at møffe rundt, så der får hun lige en ammetår og så sover vi videre til vækkeuret ringer 

Madpakker - ja det er jo mine babser he he. Så der er vist ikke så meget at sige til det

Om baby kan vågne efter en time og komme op uden at få mad - ja det det h*n godt. Sådan har det ihvertfald været her. Så kom hun lige op og sad og snakkede lidt, og efter 10-15 minutter så hun træt ud igen eller begyndte at gabe og så blev hun puttet igen og sov videre.

Knus Tulle

Anmeld

21. juli 2010

Eliza/lykke

Hi hi - nej, jeg mener madpakker til resten af familien :-)

Hvordan ser dagen ud, hvad laver I? Kommer I ud fra de 4 vægge?

Her er det stadig meget nyt, og vi kommer ingen steder. Jeg har en skrigeballon, som ikke gider spise noget særligt. Hun får flaske, og selvom hun er 200% mæt gider hun ikke at sove.

Vi har en søn i forvejen, han er knap 10 år - og vi har glemt ALT om spædbørn.

For at jeg kan klare hverdagen herhjemme alene med den lille, mens manden er på arbejde og sønnen i skole, må jeg tage de små lyspunkter. Hun er meget svær at få til ro om dagen - hun er der hvert 20-40 minut. Det er meget opslidende.

Vores billeder af vores søn fortæller os, at da han var 2½ mrd var det også røv og nøgler - ingen rytme, ingenting - men pludselig da han blev 3½ mrd., skete der en masse sjove ting - og pludselig sov han igennem og han var GLAD!!! Han snakkede og alt det der.

Lige nu er overskuddet på MINUS -

Anmeld

21. juli 2010

Tulle28

Eliza/lykke skriver:

Hi hi - nej, jeg mener madpakker til resten af familien :-)

Hvordan ser dagen ud, hvad laver I? Kommer I ud fra de 4 vægge?

Her er det stadig meget nyt, og vi kommer ingen steder. Jeg har en skrigeballon, som ikke gider spise noget særligt. Hun får flaske, og selvom hun er 200% mæt gider hun ikke at sove.

Vi har en søn i forvejen, han er knap 10 år - og vi har glemt ALT om spædbørn.

For at jeg kan klare hverdagen herhjemme alene med den lille, mens manden er på arbejde og sønnen i skole, må jeg tage de små lyspunkter. Hun er meget svær at få til ro om dagen - hun er der hvert 20-40 minut. Det er meget opslidende.

Vores billeder af vores søn fortæller os, at da han var 2½ mrd var det også røv og nøgler - ingen rytme, ingenting - men pludselig da han blev 3½ mrd., skete der en masse sjove ting - og pludselig sov han igennem og han var GLAD!!! Han snakkede og alt det der.

Lige nu er overskuddet på MINUS -

He he - nååååårh til RESTEN af familien Det er vores første barn, så "resten af familien" består i dagtimerne kun af mig. Og min frokost består som regel af rugbrødsmadder eller rester fra dagen før.

Vi kommer rigtig meget ud, hver dag faktisk, men jeg har så også en meget nem lille pige som STORT set aldrig græder Jeg har et par veninder på barsel, så dem mødes jeg med, og så er jeg så heldig at være kommet i en supergod mødregruppe som vi også ses med en gang om ugen + mødes med dem enkeltvis og går ture. Vi forsøger at komme ud og gå en lang tur hver dag - med eller uden selskab - så moar får rørt sig lidt.

Jeg synes det er blevet 200% sjovere at være mor inden for de sidste 3 uger - hold nu op, hvor sker der meget!! Det er nærmest hver dag man tænker "hmm... hvornår har du liiiige lært det dér?" Og så får man en hel anden kontakt til sin lille trold end da hun var bare et par måneder - som f.eks. idag, hvor vi har ligget på et tæppe og læst Barbapapa bog (jeg læste - hun snakkede med og skraldgrinede).

Nu har du jo prøvet det før, så du VED at det bliver bedre. Men jeg kan godt forstå at det er rigtig hårdt lige nu - især når man også skal have overskud til sin store trold!

Knus Tulle

Anmeld

21. juli 2010

Eliza/lykke

Hej tulle

Åh..... fortæl mere!!!!! Det er så noget, som lige gir mig gejsten til at få de sidste kræfter til at klare et par timer mere.

Hvordan er søvnen? Nu er hun 4 mrd, er du startet på noget grød?

Jeg har glemt alt om det her - men kan godt huske at det er pisse hårdt. Men det føles anderledes..... jeg er også 10 år ældre nu.

Anmeld

21. juli 2010

Koen.

Eliza/lykke skriver:

Som overskriften lyder - hvordan er jeres hverdag med baby på 2-3-4 mrd?

Vi har en pige på 2 mrd, snart 2½ og er nysgerige over, hvordan jeres hverdag er? Hvordan får I lavet madpakker? Hvordan er søvnen? Spiser den lille fint? Har nogle af jer problemer med flasken? Hvad tid bliver jeres pus lagt for natten? Har nogle af jer overhovedet noget, som minder om en rytme?

Kan baby vågne efter en time og kommer op og snakke UDEN at få mad??? Jeg tænker bare, hvorfor hun vågner midt i det hele?? Forstå mig ret... hun er ikke den store spiser, og jeg tænker på, om hun bare vil op og snakke en time og så lægges igen???

Hejsa!
Lærke sofia er 3 mdr og 1 uge og hun er vist verdens nemmeste barn Hun sover fra 19-20 om aften til 6-7 om morgenen, i dagtimerne sover hun dog max 2, nogle gange 3 timer.. Men elsker det faktisk, for synes at det i starten var møg kedeligt

Hun spiser som en hest, har dog svært ved at blive ordenlig mæt mere (Hun får flaske) Men skal starte på mos/grød d. 26 august

Vi laver mange til på en dag og er meget ude af huset, da man kan mærke på hende hvis der ikke er sket nok, for så har hun svært ved at falde i søvn om aftenen og er lidt pyller

Madpakker? Manden får mad på arbejde så jeg skal bare ordne vasketøj, oprydning, inkøb og ja, alt det huslig, for om søndagen gør han hovederent

vi har en god fast rytme synes jeg

Anmeld

21. juli 2010

Tulle28

Eliza/lykke skriver:

Hej tulle

Åh..... fortæl mere!!!!! Det er så noget, som lige gir mig gejsten til at få de sidste kræfter til at klare et par timer mere.

Hvordan er søvnen? Nu er hun 4 mrd, er du startet på noget grød?

Jeg har glemt alt om det her - men kan godt huske at det er pisse hårdt. Men det føles anderledes..... jeg er også 10 år ældre nu.

Jeg får helt dårlig samvittighed over at have det så nemt... Læste lige et af dine andre indlæg i en anden tråd 

Men vi har selvfølgelig også dårlige dage, der er bare ikke så mange af dem - heldigvis for det! Men den første måned synes jeg også bare det var røv og nøgler rent ud sagt at være mor - det var der sgu ingen der havde forberedt mig på!!

Hun sover generelt godt... Idag har hun sovet fra 8.30-11.30, tog en powernap fra 12.45-13.15 og sov igen kl. 14.30 og sover stadig. Men igår havde hun en underlig dag, hvor hun fra kl. 06.30-20.00 kun sov 4,5 timer, hvilket er meget usædvanligt for hende. Har en idé om at det er pga. vi har besøg af en "lille tiger" for hun svinger meget i de her dage.

Vi er ikke startet på grød endnu, og gør det heller ikke lige foreløbig, da hun slet, slet ikke er klar - hun kan stadig ikke finde ud af at åbne munden når jeg giver hende D-dråber he he Jeg har en plan om at fuldamme til hun er mindst 6 mdr. og så tager vi den derfra.

Her er et billede af den lille røver

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

21. juli 2010

Koen.

Tulle28 skriver:

Jeg får helt dårlig samvittighed over at have det så nemt... Læste lige et af dine andre indlæg i en anden tråd 

Men vi har selvfølgelig også dårlige dage, der er bare ikke så mange af dem - heldigvis for det! Men den første måned synes jeg også bare det var røv og nøgler rent ud sagt at være mor - det var der sgu ingen der havde forberedt mig på!!

Hun sover generelt godt... Idag har hun sovet fra 8.30-11.30, tog en powernap fra 12.45-13.15 og sov igen kl. 14.30 og sover stadig. Men igår havde hun en underlig dag, hvor hun fra kl. 06.30-20.00 kun sov 4,5 timer, hvilket er meget usædvanligt for hende. Har en idé om at det er pga. vi har besøg af en "lille tiger" for hun svinger meget i de her dage.

Vi er ikke startet på grød endnu, og gør det heller ikke lige foreløbig, da hun slet, slet ikke er klar - hun kan stadig ikke finde ud af at åbne munden når jeg giver hende D-dråber he he Jeg har en plan om at fuldamme til hun er mindst 6 mdr. og så tager vi den derfra.

Her er et billede af den lille røver

ikke for at blande mig, men nøøøøj hvor er hun sød

Anmeld

21. juli 2010

Tulle28

lillespurv19 skriver:

ikke for at blande mig, men nøøøøj hvor er hun sød

Taaaaak - det synes moar'en også

Anmeld

21. juli 2010

Koen.

Tulle28 skriver:

Taaaaak - det synes moar'en også

Tror altid man vil synes sine egne er de dejligste Gør vi her i huset i hvertfald

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.