Hej ven
Puha........... hvor jeg føler med dig. Jeg har selv en datter på 2 mrd., og hun har ellers en fin rytme - +- 1 time her og der. Men den er stensikker hver aften, bliver hun lagt kl. 19.30 og sover til kl. 04.00 og videre igen til 7.30. I løbet af dagen sover hun 3 timer formiddag og 2 timer eftermiddag. SKØNTTTTTT
MEN pludselig vågner hun efter en ½ time - hun vil ikke spise noget særligt (er flaskebarn). Hun vil gerne spise noget om natten, fordi hun har sovet flere timer der. Ellers kan der nemt gå op til 5-6 timer før hun vil spise.. hendes søvn passer overhovedet ikke til hendes madbehov.
Så det jeg vil sige til dig, er, du er IKKE alene. Det hjælper jo ikke ret meget. Men det hjalp mig at læse dit indlæg - så ved jeg, at jeg ikke er alene.
Mit råd - og det her lyder hårdt! Men det eneste jeg ser frem til hver aften er, hendes sengelægning. Hun bliver gjort natklar kl. 18.30, får sin flaske (med meget gråd og vridning). Så falder hun i søvn i mine arme. ½ time efter vågner hun og pludre. Derefter lægger vi hende i seng med SAMME rutine hver aften. Det har vi gjort siden hun var 5 uger. Det virker altså. Der er der ingen kære mor, vi går frem og tilbage til værelset og gir sutten og en rolig hånd. Hun kommer ikke op. I startet tog det 40 minutter, nu tager det 20 min.
Vær hård - du ved bedst. Hvis du mener, hun er træt - så få hende til at sove. Lad hende lige græde i et minut, måske falder hun selv i søvn. Ellers trøst, vug el. lign - hele tiden tænk på, at du VED BEDST.
Anmeld