Jeg blir vanvittig...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. juli 2010

Eliza/lykke

Hej ven

Puha........... hvor jeg føler med dig. Jeg har selv en datter på 2 mrd., og hun har ellers en fin rytme - +- 1 time her og der. Men den er stensikker hver aften, bliver hun lagt kl. 19.30 og sover til kl. 04.00 og videre igen til 7.30. I løbet af dagen sover hun 3 timer formiddag og 2 timer eftermiddag. SKØNTTTTTT

MEN pludselig vågner hun efter en ½ time - hun vil ikke spise noget særligt (er flaskebarn). Hun vil gerne spise noget om natten, fordi hun har sovet flere timer der. Ellers kan der nemt gå op til 5-6 timer før hun vil spise.. hendes søvn passer overhovedet ikke til hendes madbehov.

Så det jeg vil sige til dig, er, du er IKKE alene. Det hjælper jo ikke ret meget. Men det hjalp mig at læse dit indlæg - så ved jeg, at jeg ikke er alene.

Mit råd - og det her lyder hårdt! Men det eneste jeg ser frem til hver aften er, hendes sengelægning. Hun bliver gjort natklar kl. 18.30, får sin flaske (med meget gråd og vridning). Så falder hun i søvn i mine arme. ½ time efter vågner hun og pludre. Derefter lægger vi hende i seng med SAMME rutine hver aften. Det har vi gjort siden hun var 5 uger. Det virker altså. Der er der ingen kære mor, vi går frem og tilbage til værelset og gir sutten og en rolig hånd. Hun kommer ikke op. I startet tog det 40 minutter, nu tager det 20 min.

Vær hård - du ved bedst. Hvis du mener, hun er træt - så få hende til at sove. Lad hende lige græde i et minut, måske falder hun selv i søvn. Ellers trøst, vug el. lign - hele tiden tænk på, at du VED BEDST.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juli 2010

mum2010

Jeg ville os tjekke om ikke der skulle være nogle problemer med hendes nakke. Min søn havde problemer med at sove (mest om dagen) og vi gik til kiropraktor 3 gange med ham for at løsne op. I dag sover han gladeligt et par timer om formiddagen og så ca 1- 1½ om eftermiddagen. Han er 4 måneder.

Anmeld

21. juli 2010

Nanna1985

Det er ikke let med de små desværre

Min datter på snart 1 år, er vågen 10 gange om natten + hun heller ikke sover ret meget om dagen

Det er MEGA HÅRDT..!!

Anmeld

21. juli 2010

Corn

Min den ældste sov heller ikke mere... Men vi vænnede ham til mere tryghed ved at vænne ham til nusse klud og ved at sove med ham, så han havde os hele tiden... Og gradvist blev det bedre og bedre...

Skal dog lige siges at han nu som femårig stadig ikke sover meget, han sover omkring 6-8 timer om natten , ligesom os voksne

Anmeld

21. juli 2010

Anonym trådstarter

Jeg magter bare ikke hvis det ikke snart bliver bedre. Jeg kan ikke hænge sammen.

Eliza/lykke: Hun sover fint om natten. I løbet af aftenen går hun helt død, formegentlig pga udmattelse efter en hård dag uden søvn. Vi lægger hende i seng ved 10 tiden og hun sover til omkring halv 4. Derefter sover hun ca. 1½ time og så starter showet forfra med den evige kamp om at få hende til at sove. Hun er bare i det dejligste humør der kl 4 om natten, det jo klart når hun har fået et par timers søvn, men ellers er hun kropumulig...

Anmeld

21. juli 2010

Eliza/lykke

Hej Anomyn

Sådan er det også her. Hun er udmattet efter dagen, og jeg kan ikke få hende til at sove i løbet af dagen. Jeg skal rende hele tiden, og vugge eller... hvad ved jeg.

Jeg kører også helt ned på det. Jeg forsøger, at være positiv - men f... det er svært. Jeg har det ligesom dig.

Jeg kan ikke forstå, hvorfor at hun ikke vil overgive sig til søvnen. I dag har været en total lorte dag. Og klokken er KUN 15.30

Anmeld

21. juli 2010

Anonym trådstarter

Sådan har jeg det også.

Føler mig magtesløs, ved ikke hvad jeg skal stille op med hende.

Anmeld

21. juli 2010

Eliza/lykke

Hvis vi skal tage nogle positive ting frem - hvordan er hun ellers?

Pludre hun? Hvor længe er hun vågen med god kontakt? Eller er hun skide sur hele tiden?

En del siger til mig, at jeg skal tage tingene som de kommer - men det er famne svært! Jeg har også et hjem og et barn mere, som jeg skal tage mig af. Manden er på arbejde i 12 timer - og jeg føler, at hele mit liv er det samme rod hver dag. Det blir aldrig bedre - sådan føler jeg tit.

Jeg forsøger også, at se de positive ting. Min pige pludre nu, dejligt. Hun kigger meget, og kan lægge i kravlegården i 15 minutter alene. Når hun bliver sur, tager jeg hende op og laver lege med hende - sådan lidt overdrevet, men så smiler hun igen.

Vi har en okay fast rytme herhjemme. Vi kan li det sådan, og det trives hun også med. Så jeg ved næsten, om hun er træt og skal sove videre eller om hun kan komme op. Det hjælper meget på det.

Ellers kommer jeg ikke ud fra mine 4 vægge. Jeg synker helt ned nogle gange - og alle andre ser ud til at klare morrollen perfekt. Så hvad er der galt med mig??

Anmeld

21. juli 2010

quity

Vil meget gerne tilbyde at tage hende i dagtimerne, så du kan gøre noget dejligt for dig selv, men ved desværre ik hvor du bor henne.

Begge mine børn har i den alder også været svære at få til at sove om dagen. De ville kun sove længe hvis de lå ovenpå mig på sofaen. Dette var meget æv, men jeg benyttede mig også af det for det meste. Tog en dejlig middagslur med dem, men kun 1 gang om dagen.

Anmeld

21. juli 2010

puttecolle

Anonym skriver:

det kan da ikke være rigtigt at et lille barn på 2 måneder kun skal sove 2 timer på en hel dag... Altså sammenlagt ca. 7-8 timer på et helt døgn... Vel?

Jeg er helt smadret og ødelagt. Tænker om det måske er fordi hun ikke er mæt nok siden hun vågner hele tiden. Hun powernapper hele dagen max 20 min af gangen og det er bare så anstrengende for mig.

Har hørt om nogen der begynder at give dem tynd vælling i sutteflasken for at slukke sulten og give ro i maven. Nogen der har prøvet det herinde?

altså sådan som jeg læser dit brev har du rigtigt mange frustartioner i kroppen fordi hun ikke vil sove, og er rigtigt træt og har brug for at hvile dig. jeg syns du skal gå ind og købe en cd som du skal smide på og slukke alt omkring dig og bare lytte til musikken det kan godt være du falder i søvn men det hjælper dig altså helt vildt med at kunne slappe helt af. jeg bruger det måde om natten og i løbet af dagen og det hjælper altså mig rigtigt meget.. du skal bare gå ind i en musik butik og sige at du skal ha noget musik som kan få dig til at slappe af så kan de hjælpe dig med meget forskelligt. for dit barn kan mærke med det samme at du har rigtigt meget uro i kroppen. men har du snakket med din SH?

Nicole 30+3

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.