Et lille brokke indlæg :-D Søger lidt held - Send gerne til

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

942 visninger
15 svar
0 synes godt om
21. juli 2010

Becks

Hvidovre, hvis du har for meget af det 

Brækker den ene finger, en anden finger går af led og forstuvet håndleddet, da jeg faldt ned af trappen for nogle dage siden...

I mandags har jeg så den vildeste plamage på benet, som igår begynder og gøre rigtig ondt, er varmt og hævet, troede jeg var blevet bidt af et insekt eller noget.. Men nej, lægen siger det er en infektion i mit ben, og skal på en 10 dages antibiotikakur..

Mangler lidt held haha...

god onsdag til jer alle..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juli 2010

otlitrom

Æj, hvor har du været uheldig!!

Jeg sender lidt held-støv til dig, og håber lidt af det drysser i infektionen, så det hurtigt går over

***********************Held****************************

God bedring med det hele!

Anmeld

21. juli 2010

Becks

kitty skriver:

Æj, hvor har du været uheldig!!

Jeg sender lidt held-støv til dig, og håber lidt af det drysser i infektionen, så det hurtigt går over

***********************Held****************************

God bedring med det hele!

Hehe tak :-)

Du var igang med og læse til sygeplejerske ikke?

Ved du hvordan en provokationstest foregår på hospitalet?

Anmeld

21. juli 2010

otlitrom

Tutter skriver:

Jo, jeg læser til sgpl

testen ift. om man har astma?

Jeg fandt det her, ved ikke om det kan bruges Jeg har aldrig selv set det udførst i mine praktikker, så mere kan jeg desværre ikke hjælpe...

http://astma.astma-allergi.dk/hvaderastma/undersoeglungerne/provokationstest

Anmeld

21. juli 2010

Becks

kitty skriver:

Jo, jeg læser til sgpl

testen ift. om man har astma?

Jeg fandt det her, ved ikke om det kan bruges Jeg har aldrig selv set det udførst i mine praktikker, så mere kan jeg desværre ikke hjælpe...

http://astma.astma-allergi.dk/hvaderastma/undersoeglungerne/provokationstest

Nej ikke med astma, den har jeg været igennem, da min astma brød ud igen :-)

Men for ca 10 år siden, slog jeg voldsomt ud inde i halsen hver gang jeg fik penicillin, så efterfølgende har jeg altid kun fået antibiotika.. Min læge var nemlig rigtig ked af jeg ikke kunne få det andet, da det virker langt bedre og så skulle jeg have 2 slags.. Men nu kan jeg kun få antibiotika, og højeste dagsdosis er 300 mg i døgnet, og det mener hun ikke er nok til min infektion.. 
Så når benet er raskt igen, skal jeg igennem en allergitest hos lægen, og hvis jeg slår ud på den, bliver jeg sendt til en provokationstest på hosp. hvor der er personale med den rette medicin, hvis jeg ikke kan tåle det og svælget hæver op.. 

Anmeld

21. juli 2010

otlitrom

Tutter skriver:

Nej ikke med astma, den har jeg været igennem, da min astma brød ud igen :-)

Men for ca 10 år siden, slog jeg voldsomt ud inde i halsen hver gang jeg fik penicillin, så efterfølgende har jeg altid kun fået antibiotika.. Min læge var nemlig rigtig ked af jeg ikke kunne få det andet, da det virker langt bedre og så skulle jeg have 2 slags.. Men nu kan jeg kun få antibiotika, og højeste dagsdosis er 300 mg i døgnet, og det mener hun ikke er nok til min infektion.. 
Så når benet er raskt igen, skal jeg igennem en allergitest hos lægen, og hvis jeg slår ud på den, bliver jeg sendt til en provokationstest på hosp. hvor der er personale med den rette medicin, hvis jeg ikke kan tåle det og svælget hæver op.. 

Det ved jeg desværre ikke noget om. Men jeg tror at de giver dig en lille dosis, for at se, hvordan du reagerer. Imens du er under opsyn, og de har antistof klar, hvis nu du skulle få en allergisk reaktion. Men jeg ved det simpelthen ikke. Desværre!

Anmeld

21. juli 2010

Becks

kitty skriver:

Det ved jeg desværre ikke noget om. Men jeg tror at de giver dig en lille dosis, for at se, hvordan du reagerer. Imens du er under opsyn, og de har antistof klar, hvis nu du skulle få en allergisk reaktion. Men jeg ved det simpelthen ikke. Desværre!

Tak for svar alligevel 

Anmeld

21. juli 2010

Fam. Madsen

åhhh nej ven,,, sender alt det held jeg selv har tilbage til dig og håber det virker... 

Anmeld

21. juli 2010

Becks

Fam. Madsen skriver:

åhhh nej ven,,, sender alt det held jeg selv har tilbage til dig og håber det virker... 

Tak søde 

Anmeld

21. juli 2010

klmf

Tutter skriver:

Hej

Det foregår nok ambulant, dvs, du ikke skal indlægges. Så får du måske lagt en i.v. adgang (en nål ned i venen, ligesom ved ve-drop fx), hvor de kan give dig lidt af det du skal testes for. Så bliver du observeret og de står klar med adrenalin i tilfælde af du reagerer voldsomt.

Hilsen nursen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.