hvor meget kan man tage nyfødte med ud?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. juli 2010

lululupo

Uhhh her kommer det an på hvordan humøret er dag til dag, nogle gange kan hun være alle steder og andre gange vil hun kun være i mors arm.... Vi har både prøvet at være til fødselsdag hvor vi var afsted flere timer og en hvor vi kun nåede at være der knap en time... første gang hun var på tur var hun 12 dage!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juli 2010

Thalia

Jeg synes det kommer helt an på hvad det er for en baby man får.

Sebastian blev født en lørdag morgen, og lørdag eftermiddag havde jeg hamk med i Salling, for han var så lille at vi ikke ejede noget tøj han kunne passe.

Victor var en smule præmatur så han var ikke med ude de første par dage.

Anmeld

21. juli 2010

lisbethita

mayapigen skriver:

Hvor lang tid er i højest ude med jeres nyfødte? Jeg tænker på hvis i besøger nogen, eller noget i den stil. Min søn er 3 uger, og jeg spekulere på om de små kan blive lidt stresset af at være ude?

Hejsa... jeg tror det handler ligeså meget om, hvordan du tackler det. Hvis du er rolig og har det godt med det, så vil det også smitte af på barnet. Hvis du stresser og føler dig dårligt tilpas med det, så vil babyen nok mærke det. 

Min pige var 3 uger gammel til 60 års fødselsdag. Det gik godt, men rigtigt mange ville gerne holde hende og det blev nok lidt for meget for hende, så hun gylpede (hun gylper aldrig - er 4 mrd nu og har gylpet 2gange i alt) og så skreg hun. Så tog jeg hende ind i et stille rum alene og blev der indtil hun var rolig. Så sov hun i barnevognen resten af dagen.

Jeg skulle jo også lige lære, hvordan man gør og hvor meget hun kunne tage som nybagt mor. Jeg fortryder ikke, at jeg tog hende med, fordi det lærte mig meget om hende. Siden har vi aldrig haft problemer. Hun er tit med i byen og rundt omkring, men det er hun nok også nødt til at lære med sådanne forældre som os :-)

Føl dig frem og følg din intuision - den har altid ret :-)

Held og lykke...

Anmeld

21. juli 2010

Liljesilas

Marge skriver:

Da Silke var ny var det ikke altid lige sjovt at have hende med ude- men det var mere fordi folk(læs familien) altid skulle vække hende hvilket altså godt kan gøre en træt pige godt stresset/ked af det og utilfreds.. Ellers så sover de jo fra det meste

Det problem har vi ikke kun når vi er ude, men også når folk kommer her hjem - eller det er så kun familien.. Men familien har det ALTID med at ville nusse ham når han sover, og så griner de bagefter, imens de siger "det kunne jo være vi var heldige han vågnede" og vi bliver så irreteret, for det er ikke dem der skal trøste den bette, når han resten af dagen er overtræt. Det er så synd, og jeg forstår ikke hvorfor folk er så egoistiske.

Anmeld

21. juli 2010

Liljesilas

lisbethita skriver:

Hejsa... jeg tror det handler ligeså meget om, hvordan du tackler det. Hvis du er rolig og har det godt med det, så vil det også smitte af på barnet. Hvis du stresser og føler dig dårligt tilpas med det, så vil babyen nok mærke det. 

Min pige var 3 uger gammel til 60 års fødselsdag. Det gik godt, men rigtigt mange ville gerne holde hende og det blev nok lidt for meget for hende, så hun gylpede (hun gylper aldrig - er 4 mrd nu og har gylpet 2gange i alt) og så skreg hun. Så tog jeg hende ind i et stille rum alene og blev der indtil hun var rolig. Så sov hun i barnevognen resten af dagen.

Jeg skulle jo også lige lære, hvordan man gør og hvor meget hun kunne tage som nybagt mor. Jeg fortryder ikke, at jeg tog hende med, fordi det lærte mig meget om hende. Siden har vi aldrig haft problemer. Hun er tit med i byen og rundt omkring, men det er hun nok også nødt til at lære med sådanne forældre som os :-)

Føl dig frem og følg din intuision - den har altid ret :-)

Held og lykke...

hehe jeg er selv typen der ikke kan holde ud at gå hjemme hver eneste dag. Derfor er vi også ofte ude med ham. Jeg er glad for at læse det er okay, hvis han virker tilpas, og det føler jeg han er..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.