Vægt af baby

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.515 visninger
25 svar
0 synes godt om
20. juli 2010

Thildesmor

Hold da op alle de spørgsmål idag.

Nå men hva vejer jeres børn? var til SP for en uge siden, og hun viste mig sådan en vægtkurve, hvor den miderste streg var "normal", stregen under var lidt mindre end normal (men stadig "normal") og så stregen ovenover var lidt mere end normal (men også stadig normal)  Lidt svært at forklere på andre måder, men håber i fangede den

Nå men det korte af det lange er at Thilde ligger lige over den øverste streg, og det kom bare bag på mig, for så stor synes jeg da heller ikke hun er, men folk siger godt nok hun ikke ligner en på 2 måneder

Da hun belv født vejede hun 3640 gram og var 50 cm

Nu er hun 62 cm og vejer 6100 gram

Hva vejer jeres guldklumpe?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juli 2010

Mor til Frederic og Freya

Man skal jo også kigge på dem som en helhed og ikke kun på tal.

Frederic var 52 cm og 3,2 kg ved fødsel.

2 mdr; 62 cm og 6,0 kg

5 mdr; 71,5 cm og 7,5 kg

22½ mdr; 89 cm og 10,2 kg

Anmeld

20. juli 2010

Tulle28

Thildesmor skriver:

Hold da op alle de spørgsmål idag.

Nå men hva vejer jeres børn? var til SP for en uge siden, og hun viste mig sådan en vægtkurve, hvor den miderste streg var "normal", stregen under var lidt mindre end normal (men stadig "normal") og så stregen ovenover var lidt mere end normal (men også stadig normal)  Lidt svært at forklere på andre måder, men håber i fangede den

Nå men det korte af det lange er at Thilde ligger lige over den øverste streg, og det kom bare bag på mig, for så stor synes jeg da heller ikke hun er, men folk siger godt nok hun ikke ligner en på 2 måneder

Da hun belv født vejede hun 3640 gram og var 50 cm

Nu er hun 62 cm og vejer 6100 gram

Hva vejer jeres guldklumpe?

Hun er da en stor baby af sin alder synes jeg, men der er jo forskel på børn. Vores datter er næsten 4 mdr. og er ca. samme størrelse som din

Knus Tulle

Anmeld

20. juli 2010

Thildesmor

Mor til Frederic skriver:

Man skal jo også kigge på dem som en helhed og ikke kun på tal.

Frederic var 52 cm og 3,2 kg ved fødsel.

2 mdr; 62 cm og 6,0 kg

5 mdr; 71,5 cm og 7,5 kg

22½ mdr; 89 cm og 10,2 kg

ja det har du ret i  kan se vi følges ret godt så indtil videre så..

Anmeld

20. juli 2010

Thildesmor

Tulle28 skriver:

Hun er da en stor baby af sin alder synes jeg, men der er jo forskel på børn. Vores datter er næsten 4 mdr. og er ca. samme størrelse som din

Knus Tulle

Ja hun er en dejlig lille tyksak er hun  min kusine har også en lille pige som er en måned ældre hun er også ca ligeså stor, så der er da stor forskel på vores guldklumper

Anmeld

20. juli 2010

Mor til Frederic og Freya

Thildesmor skriver:

ja det har du ret i  kan se vi følges ret godt så indtil videre så..

Ja vi gør.

Men siger de ikke også at der er lidt forskel på drenge og piger? Også om det er bryst eller flaske barn.

Min mand er den midterste af 3 og vi fik alle 3 par - drenge i året 2008. Så vi har for sjov sammenlignet, hvor frederic hver gang har været den længste og slankeste.

Da han var 2 mdr var han også en lille basse, men det forsvandt hurtigt. Han vokser meget i ryk i højde, men glemmer vægten. Til 1 års undersøgelsen var han 9,9 kg og 82 cm - han bliver 2 år 3. sep. så indtil videre er han vokset 7 cm og taget 300 g på.

Anmeld

20. juli 2010

Thildesmor

Mor til Frederic skriver:

Ja vi gør.

Men siger de ikke også at der er lidt forskel på drenge og piger? Også om det er bryst eller flaske barn.

Min mand er den midterste af 3 og vi fik alle 3 par - drenge i året 2008. Så vi har for sjov sammenlignet, hvor frederic hver gang har været den længste og slankeste.

Da han var 2 mdr var han også en lille basse, men det forsvandt hurtigt. Han vokser meget i ryk i højde, men glemmer vægten. Til 1 års undersøgelsen var han 9,9 kg og 82 cm - han bliver 2 år 3. sep. så indtil videre er han vokset 7 cm og taget 300 g på.

Jo man siger hvis godt nok at der er forskel på drenge og piger..

Hov ja hun er faktisk flaskebarn, måske det også har noget at sige, du siger noget der..  hun startede med bryst, men har fået flaske siden hun var 6 uger..

Jeg tror jeg vil hjem og forhøre min mor om hvor stor jeg var da jeg var lille, måske der også er en sammenhæng. Men vigtigst af alt så har hun det helt fantastisk og det er jo det vigtigste

Anmeld

20. juli 2010

Stepmom87

Min datter lå også lige over kurven en overgang, men det kan hurtigt ændre sig.

Min datter er også flaskebarn og MEGET madglad.

Min datter:

Fødsel (3 uger FØR termin) - 3200g og 48 cm

3 uger - 3400g og 51 cm

7 uger - 4325g og 56 cm

13 uger - 6000g og 57 cm

4 mdr - 7500g 64 cm

5 mdr - 8200g og 68 cm

6 mdr - 9000g og 68 cm

8 mdr - 9600g og 70 cm

Anmeld

20. juli 2010

Ranarupta

På trods af, at Albert er 5 uger for tidligt født, så så målene således ud:

Ved fødsel: 3576 gr. og 48 cm.

2 mdr.: 4300 gr. og 53 cm.

Så han har ikke engang taget et helt kg på endnu...

Anmeld

20. juli 2010

Stepmom87

Ranarupta skriver:

På trods af, at Albert er 5 uger for tidligt født, så så målene således ud:

Ved fødsel: 3576 gr. og 48 cm.

2 mdr.: 4300 gr. og 53 cm.

Så han har ikke engang taget et helt kg på endnu...

Hold da op.. Er du sikker på at de ikke har regnet forkert mht. terminen?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.