har taget 13kg på allerede :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.014 visninger
30 svar
0 synes godt om
19. juli 2010

mullesmith2

Er det for meget at jeg allerede har taget 13kg på er kun 20+0 idag med tvillinger??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juli 2010

Koen.

mullesmith2 skriver:

Er det for meget at jeg allerede har taget 13kg på er kun 20+0 idag med tvillinger??

ved ikke om det er meget, men da jeg var i uge 24/26 (kan ikke huske det præcis) havde jeg taget 16kg på og der var kun en Men bare tænk på at der er 2 munde at mætte i den et værelsede, så det går nok lidt hurtiger for dig en andre

Anmeld

19. juli 2010

mullesmith2

lillespurv19 skriver:

ved ikke om det er meget, men da jeg var i uge 24/26 (kan ikke huske det præcis) havde jeg taget 16kg på og der var kun en Men bare tænk på at der er 2 munde at mætte i den et værelsede, så det går nok lidt hurtiger for dig en andre

Det er jo nok forskelligt hvor meget man tager på selvfølgelig, men jeg kan ikke forstå hvordan man kan tage så meget på det er ikke fordi jeg har spist mere end jeg plejer. Er det bare vand i kroppen?

Anmeld

19. juli 2010

Tina2

I første graviditet havde jeg taget 13 kg på i uge 24 og sidste gang 14 kg på i uge 24..... Denne gang 11 kg i uge 24......

Jeg er i uge 32 nu og er på 16-17 kg ekstra

Nogle tager bare mere på end andre, og jeg synes ikke dit lyder vildt, slet ikke når du venter tvillinger... Og de skal nok komme af igen bagefter, bare rolig :-)

Jeg har kun ventet en pr gang og tog 25 kg på 1. gang og 31 kg 2. gang, og når nok opmellem 22-25 kg denne gang.... Men de andre gange er de kommet rimelig nemt af igen, så det HÅBER jeg de gør igen:-)

Anmeld

19. juli 2010

Koen.

mullesmith2 skriver:

Det er jo nok forskelligt hvor meget man tager på selvfølgelig, men jeg kan ikke forstå hvordan man kan tage så meget på det er ikke fordi jeg har spist mere end jeg plejer. Er det bare vand i kroppen?

Vand i kroppen, blod, moderkagen og babyerne der vokser derud af Alt sammen trækker op på vægten!

Anmeld

19. juli 2010

Vial

Det er meget, hvis det ikke er fordi, at du sikkert har kamp meget vand i kroppen.

Jeg har da taget 7 kilo på på få uger. Det går bare stærkt, når ens krop suger vand til sig, som var den en tør svamp!

Jeg ville ikke være bekymret. Evt. tal med din jordemoder om det. En ting er sikkert, det bliver sgu tungt nok at slæbe rundt på tvillinger uden at man tager (for meget) på.

Hvis du får rørt dig lidt (kunne jeg så ikke.. pis), og spiser fornuftigt, så kan du jo ikke gøre meget mere..

Anmeld

19. juli 2010

mullesmith2

Tina2 skriver:

I første graviditet havde jeg taget 13 kg på i uge 24 og sidste gang 14 kg på i uge 24..... Denne gang 11 kg i uge 24......

Jeg er i uge 32 nu og er på 16-17 kg ekstra

Nogle tager bare mere på end andre, og jeg synes ikke dit lyder vildt, slet ikke når du venter tvillinger... Og de skal nok komme af igen bagefter, bare rolig :-)

Jeg har kun ventet en pr gang og tog 25 kg på 1. gang og 31 kg 2. gang, og når nok opmellem 22-25 kg denne gang.... Men de andre gange er de kommet rimelig nemt af igen, så det HÅBER jeg de gør igen:-)

nej det lyder nok meget normalt så med de 13kg så allerede, man bliver bare helt vild i hovedet når man på så kort tid tager så meget på, men må bare trøste mig med de ryger af igen  

Anmeld

19. juli 2010

mullesmith2

KaMa skriver:

Det er meget, hvis det ikke er fordi, at du sikkert har kamp meget vand i kroppen.

Jeg har da taget 7 kilo på på få uger. Det går bare stærkt, når ens krop suger vand til sig, som var den en tør svamp!

Jeg ville ikke være bekymret. Evt. tal med din jordemoder om det. En ting er sikkert, det bliver sgu tungt nok at slæbe rundt på tvillinger uden at man tager (for meget) på.

Hvis du får rørt dig lidt (kunne jeg så ikke.. pis), og spiser fornuftigt, så kan du jo ikke gøre meget mere..

jeg har bare rigtig meget vand i kroppen så det er lidt det jeg mistænker for at være synderen. spiser ellers som jeg plejer (nogenlunde sundt hehe), og får gået det jeg kan hver dag (ikke så meget pga. lorte bækken).

Anmeld

19. juli 2010

Tina2

mullesmith2 skriver:

nej det lyder nok meget normalt så med de 13kg så allerede, man bliver bare helt vild i hovedet når man på så kort tid tager så meget på, men må bare trøste mig med de ryger af igen  

Ja jeg har også døjet med bækkenet og denne gang har jeg virkelig gået op i at spise sundt så jeg ikke tog for meget på, men som du kan se er der ikkeden helt store forskel... Nogle tager bare mere på end andre... Selvfølgelig skal du holde øje med vægten, for det kan også være tegn på fx svangerskabsforgiftning, men så tror jeg nok du også får det skidt, har ikke prøvet det....

Men vil bare sige at jeg ikke synes det lyder så vildt :-)

Anmeld

20. juli 2010

Vial

mullesmith2 skriver:

jeg har bare rigtig meget vand i kroppen så det er lidt det jeg mistænker for at være synderen. spiser ellers som jeg plejer (nogenlunde sundt hehe), og får gået det jeg kan hver dag (ikke så meget pga. lorte bækken).

Ja, det er fint, at de siger, at man skal røre sig 30 min om dagen, når ens krop bare slet ikke kan noget.

Jeg læste lige i min tvillingebog. Har du købt den? Den der orange bog? Den er ret cool med uge for uge beskrivelser.

Der står, at man som overvægtig må/kan/skal tage 10-17 kilo på. Er man svært overvægtig (bmi over 30), så er det max 10 kilo. Derudover står der, at man kan få problemer under fødslen og efterfølgende, hvis man tager mere end 25 kilo på.

Det er jo ret generaliserende, men en meget god rettesnor.

Har man vand i kroppen, så kan man godt skyde en hvid pil efter de der små kilo'er.. hehe. Det kan jo gå helt amok. Jeg ligner resultatet af en romantisk nat mellem en elefant og et næbdyr!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.