Børn og bachelor ..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. juli 2010

Dansker I Holland

Eva. skriver:

Skulle da sagtens kunne lade sig gøre...jeg er alene med tre børn og læser til pædagog.,..men veninde har mand og fire børn og læser til lærer...har en anden veninde der også er alene medt re børn og som også læser til pædagog og min fætters kone læser til lærer og de har tre unger.,...det er på mange måder nemmere end at have et job. ren luksus faktisk.. og så er det jo ikke verdens mest krævende uddannelser....heldigvis.

Hejsa Du ved ikke evt hvad man skal have bestået af skolegang karaktermæssigt for at kunne tage uddannelsen til pædagog vel ? Jeg har nemlig villet uddanne mig til det siden jeg var 16 og nu er jeg altså 26.. Så jeg går og undrer mig lidt...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juli 2010

Svei

NR3ønskebarn skriver:

Hejsa Du ved ikke evt hvad man skal have bestået af skolegang karaktermæssigt for at kunne tage uddannelsen til pædagog vel ? Jeg har nemlig villet uddanne mig til det siden jeg var 16 og nu er jeg altså 26.. Så jeg går og undrer mig lidt...

De har vidst strammet op, men tror ikke de har det i praksis...hvilken skolegang har du? eller erhvervserfaring, det er jo det der tæller...

Anmeld

18. juli 2010

Dansker I Holland

Eva. skriver:

De har vidst strammet op, men tror ikke de har det i praksis...hvilken skolegang har du? eller erhvervserfaring, det er jo det der tæller...

Jamen har jeg 9. klasse og jeg dumpede noget så grusomt i matematik. Så jeg ved ikke om det er et større problem ? Og jeg har kun haft et eneste arbejde i hele mit liv og det var som kasseassistent i bilka for 2 år siden...

Mvh Sussie 22+6

Anmeld

18. juli 2010

Svei

NR3ønskebarn skriver:

Jamen har jeg 9. klasse og jeg dumpede noget så grusomt i matematik. Så jeg ved ikke om det er et større problem ? Og jeg har kun haft et eneste arbejde i hele mit liv og det var som kasseassistent i bilka for 2 år siden...

Mvh Sussie 22+6

Hmm...mon så ikke det er den der pæd.-pakke du skal igang med, hvis ikek du skal tage 10.klasse først...i hvert fald så er der sådan en HF pakke der er lavet til at komme ind på semi.

Anmeld

18. juli 2010

DK

Jeg har haft et barn under hele min udd. som først bachelor og nu på kandidaten. Jeg holder et semester fri til barsel her på kandidaten inden jeg skriver mit speciale.

Jeg har af og til synes det var lidt bøvlet at have børn og læse. Ex. dengang at institutionerne strejkede og jeg altså bare havde nogle eksamener jeg skulle læse op til!! Men på den anden side så er mit studie jo meget mere flexibelt i forbindelse med hvis Kirstine er syg eller lign. Men der er jo så heller ingen der tæller fravær eller noget på uni. Det ved jeg ikke om de gør på lærersemenariet.

Jeg har haft en svigerinde engang der fik barn under hendes folkelærerstudie, og det er vist ret normalt at man har/får børn under det studie. Ellers ring til studievejlederen og spørg ad! Han kan helt sikkert svare og fortælle hvordan og hvorledes med evt. fravær og hvordan barselsreglerne fungerere!

Anmeld

18. juli 2010

Dansker I Holland

Eva. skriver:

Hmm...mon så ikke det er den der pæd.-pakke du skal igang med, hvis ikek du skal tage 10.klasse først...i hvert fald så er der sådan en HF pakke der er lavet til at komme ind på semi.

Det kan godt være men hvordan starter man på den der pæd. pakke så ? Har prøvet at søge flere gange på nettet, men kan simpelthen ikke finde rundt i det..

Knus

Anmeld

18. juli 2010

Svei

NR3ønskebarn skriver:

Det kan godt være men hvordan starter man på den der pæd. pakke så ? Har prøvet at søge flere gange på nettet, men kan simpelthen ikke finde rundt i det..

Knus

Hmm...hvor bor du henne? hvis du søger på pædagogpakken så kommer der en masse frem,. det er vuc der har det...

Anmeld

18. juli 2010

Dansker I Holland

Eva. skriver:

Hmm...hvor bor du henne? hvis du søger på pædagogpakken så kommer der en masse frem,. det er vuc der har det...

Ok jeg bor i Taastrup på sjælland. Jeg må lige prøve at kigge og se hvad den kræver så. Hvis det er VUC som har den pakke så må jeg jo lige lure lidt hehe... Men det bliver noget jeg går i gang med efter barsel... Kan ikke nå noget lige nu desværre... hehe..

Anmeld

18. juli 2010

Svei

NR3ønskebarn skriver:

Ok jeg bor i Taastrup på sjælland. Jeg må lige prøve at kigge og se hvad den kræver så. Hvis det er VUC som har den pakke så må jeg jo lige lure lidt hehe... Men det bliver noget jeg går i gang med efter barsel... Kan ikke nå noget lige nu desværre... hehe..

Men det er da også super at have en plan... og derinde af er der jo masser af muligheder....jeg startede først op her da den yngste var et år og når at blive 36 år før jeg er færdigt....helt perfekt alder og så kan de jo roligt ansatte mig nu jeg har fået de børn jeg skal.. men glæd dig, studietiden er fantastisk...

Anmeld

18. juli 2010

Dansker I Holland

Eva. skriver:

Men det er da også super at have en plan... og derinde af er der jo masser af muligheder....jeg startede først op her da den yngste var et år og når at blive 36 år før jeg er færdigt....helt perfekt alder og så kan de jo roligt ansatte mig nu jeg har fået de børn jeg skal.. men glæd dig, studietiden er fantastisk...

Det gør jeg osse Hehe.. Og der står heller ikke noget om at jeg SKAL bruge matematik hihi.. Jeg glæder mig osse meget Smiler...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.