Børn og bachelor ..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.512 visninger
21 svar
0 synes godt om
18. juli 2010

Risen

Hvad er jeres erfaring med barsel og bachelor? .. Manden og jeg snakker allerede om hvornår nummer 2 skal komme.. (altså om nogle år) men der vil jeg være under uddannelse.. Kan det lade sig gøre? Hvordan med eksamener ? .. Skal forresten læse til folkeskolelærer.. Nogle der ved hvordan det hele hænger sammen på det område?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juli 2010

Svei

Skulle da sagtens kunne lade sig gøre...jeg er alene med tre børn og læser til pædagog.,..men veninde har mand og fire børn og læser til lærer...har en anden veninde der også er alene medt re børn og som også læser til pædagog og min fætters kone læser til lærer og de har tre unger.,...det er på mange måder nemmere end at have et job. ren luksus faktisk.. og så er det jo ikke verdens mest krævende uddannelser....heldigvis.

Anmeld

18. juli 2010

Risen

Eva. skriver:

Skulle da sagtens kunne lade sig gøre...jeg er alene med tre børn og læser til pædagog.,..men veninde har mand og fire børn og læser til lærer...har en anden veninde der også er alene medt re børn og som også læser til pædagog og min fætters kone læser til lærer og de har tre unger.,...det er på mange måder nemmere end at have et job. ren luksus faktisk..

Ja tænker også at vi nok skal få det til at hænge sammen på den ene eller anden måde.. Men min moster fortalte mig om hendes bekendte som ikke kunne holde mere end 2 måneders barsel for det ville gå ind som fravær i hendes uddannelse.. .. Meget mærkeligt.. Så der måtte faren tag barsel istedet.. 

Anmeld

18. juli 2010

Svei

Risen skriver:

Ja tænker også at vi nok skal få det til at hænge sammen på den ene eller anden måde.. Men min moster fortalte mig om hendes bekendte som ikke kunne holde mere end 2 måneders barsel for det ville gå ind som fravær i hendes uddannelse.. .. Meget mærkeligt.. Så der måtte faren tag barsel istedet.. 

Det er vidst ikke normal praksis...du har et år med almindeligt klip eller et halvt år med dobbelt klip.

Anmeld

18. juli 2010

Risen

Eva. skriver:

Det er vidst ikke normal praksis...du har et år med almindeligt klip eller et halvt år med dobbelt klip.

okay.. det er måske noget jeg bør undersøge helt i bund inden jeg bliver gravid igen.. hehe

Anmeld

18. juli 2010

Svei

Risen skriver:

okay.. det er måske noget jeg bør undersøge helt i bund inden jeg bliver gravid igen.. hehe

Ja, gør det.. flere på min årgang blev gravid og kom tilbage et helt eller halvt år efter...

Anmeld

18. juli 2010

otlitrom

Eva. skriver:

Sådan fungerer det i hvert fald for os (sygeplejestud.) og kan kun tænke mig at det vil være det samme!

Anmeld

18. juli 2010

Lullaby

Risen skriver:

Hvad er jeres erfaring med barsel og bachelor? .. Manden og jeg snakker allerede om hvornår nummer 2 skal komme.. (altså om nogle år) men der vil jeg være under uddannelse.. Kan det lade sig gøre? Hvordan med eksamener ? .. Skal forresten læse til folkeskolelærer.. Nogle der ved hvordan det hele hænger sammen på det område?

Vi har begge læst til lærer og har fået 2 børn undervejs. Så det kan man sagtens. Dog skal du være opmærksom på at imens du skriver din bachelor har du ikke fri så derfor skal du jonglere imellem at være der for dit barn, følge dit studie og så skrive en 30 siders opgave hvori du skal læse en hel masse. Derfor planlæg barnet med omhu

Anmeld

18. juli 2010

LinLin

Jeg manglede 1½ semester af pæd udd. da david blev født. Jeg tog 1 års orlov (man får 12 ekstra su klip) Syntes det var skønt at være stud imens han var lille! Jeg havde SÅ meget tid med ham, samtidig med at jeg kunne læse og skrive imens han var i dagpleje og når han var kommet i seng

Anmeld

18. juli 2010

Anne85

jeg havde lige afsluttet 5. semester på sygeplejeskolen da kristian blev født. Holdt derefter et års barsel fra studiet hvor jeg bare fik SU hver måned.

Startede op på 6. semester da han var 1 år hvilket var helt fantastisk - som studerende har du en frihed som du ikke har hvis du sku starte op i en 37 timers stilling. Jeg læste jo bare om aftenen når han var kommet i seng - og var der en dag han var syg elelr lignende så læste jeg jo bare hjemme. Det kan klart anbefales. Eneste minus er selvfølgelig bare at man kun får SU - men her var det nu ikke et problem. 7. semester var jo så bachelor opgaven og igen var det helt perfekt - kunen jo bare skrive på opgaven når det lige passede ind i familie livet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.