Tøj til Feb/Marts baby

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. juli 2010

misslea

Alle jer mødre derude, der har børn omkring feb/marts, hvad anbefaler i, at man anskaffer sig.

Vi venter os en lille spire 2 marts, så hvad er smartest at anskaffe sig, også så man ikke har for meget.

Hvad anbefaler i ??

Hejsa...

Og stort tillykke med graviditeten....

Jeg har godt nok ikke selv et barn født på den årstid, men venter en pige i starten af okt!!

Langærmede bodyer (som de andre skriver)

Strømpebukser

bukser

kjoler (hvis det er en pige)

Heldragter (her kan man jo evt. have en kortærmet body indenunder, så længe det er koldt)

Et par tykke trøjer

strømper + uldsokker

Huer - og et par i uld (hvis vinteren blir ligesom i år, så er den jo slet ikke slut i start marts... hehe)

en kørepose/fleecedragt/flyverragt især hvis I skal køre i bil

Det var lige, hvad jeg kunne i tanker om.... Det er svært at sige, hvor meget du skal bruge af de forskellige ting, det afhænger jo i dén grad af, hor lang vinteren har tænkt sig at blive!!! 

Men som sagt - så kan man jo altid købe lidt hen ad vejen.... det kommer jo også lidt an på, hvor hurtigt bebs vokser....

Mange  fra Lea

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juli 2010

mafalck

Maja84 skriver:

Alle jer mødre derude, der har børn omkring feb/marts, hvad anbefaler i, at man anskaffer sig.

Vi venter os en lille spire 2 marts, så hvad er smartest at anskaffe sig, også så man ikke har for meget.

Hvad anbefaler i ??

Min datter er fra den 15 feb i år og jeg brugte langærmede bodyer med søde heldragter uden ærmer (hvis det giver mening?) og når vi skulle ud kom hun i en fleece dragt eller flyverdragt og under dyne også, og hvis jeg synes det var koldt fik hun også et tæppe på... (vanter og hue også)

Anmeld

23. juli 2010

Mama2980

Mine piger er fra oktober og februar Jeg er ikke tilhænger af at give alt for meget tøj på, de kommer jo til at svede med flere lag når de er indenfor  - og det er vel begrænset for meget sådan en lille nyfødt er ude i vinterkulden

Men altså, mine fik bare ganske almindelig tøj på, kan ikke så godt lide langærmet bodyer, da jeg synes at de "irriterer" hvis de f.eks. har en langærmet bluse på (ærmerne kravler op osv.) Kortærmet body, en bluse over og bukser, er det rigtig koldt fik de strømpebukser indenunder bukserne

Jeg synes det vigtigste er at overtøjet er varmt, en god dragt, luffer, futter og hue De har jo også dyne og ligger godt nede i barnevognen, så de skal nok holde varmen

Anmeld

23. juli 2010

bagger26

Jeg har en datter fra 16 marts i år.. Jeg er hellere ikke den store tilhænger af langærmet bodyer, har nogle få stykker men får dem aldrig brugt.. Her bruger jeg også alm tøj, en kortærmet body, trøje, bukser strømper. Har nogle gang brugt en langærmet body under en kjole, men ellers bruger jeg dem aldrig... Men det er jo nok mere en smagssag hvad man er til, end det er fordi det er babyer fra en bestemt årstid..  

Ejer heller ikke en flyverdragt, det syntes jeg er spild af penge til en marts baby, køb en fleecedragt i stedet. De kommer jo under enten dyner eller tæpper når de er ude, og når du får en martsbaby så syntes jeg det er rigeligt med en fleecedragt, hue, vanter og futter...

Af jakke havde jeg også en fleece jakke til hende, syntes en tyk vinterjakke bliver for meget i marts måned, som sagt så har de jo også dyne eller tæppe på når de er ude.. Jeg havde i hvert fald altid et tæppe over hende når hun sad i autostolen, og en dyne over i barnevognen...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.