8 mdr, vil ikke spise morgenmad.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. juli 2010

Barbamama

HAVREFRAS!!!! De er sunde og skide gode at tygge i!!! Dem spiser min datter om morgenen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juli 2010

quity

Han har jo nok lige fundet ud af at det er rigtig sjovt at bruge munden til at tygge med og lad ham endelig gøre det så meget som muligt.

Jamen hvis han gerne vil have rugbrød så lad ham spise rugbrød. Det synes jeg også er mættende. Ja ensformigt er det for os forældre, men er det det han vil have i en periode så lad ham. Personligt ville jeg ikke servere rester fra aftensmaden til morgenmad, jeg ville gi rugbrød til morgen og rester til frokost.

Anmeld

19. juli 2010

Line-Maria R

Vi havde samme problem med vores datter.

Men jeg har læst en artikkel, hvor der står, at hvis barnet har lyst til "aftensmad" hele dagen- den ene dag, og morgenmad hele dagen den anden dag, så er det ok, så længe man i en strækning over en uge, vil have det passet ind med, at det svarede til morgen, middag og aftensmad hver dag.

Min datter EEElsker disse uhyrer nemme boller til morgenmad med ost på:

Slå dejen sammen om aftenen.

6 dl. vand, 20 gram gær, 150 gram havregryn, 200 gram grahamsmel, (250-300 g. fuldkornsmel/speltmel-du bestemmer selv hvilken slags mel du er til.)

Vand og gær opløses, og derefter blander du de andre indgredienser i, så det bliver en let klistret dej.

Tilsæt en lille smule salt, sæt på køl natten over, og næste morgen lægger du dem med en ske som små klatter på bagepladen og i ovnen på 200* varmluft i ca. 18 min. (det er alt efter hvilken mel du bruger.) de skal føles lidt bløde og meget svampet når de er færdige.

SUPER SUPER nemt.

Hilsen Line

Anmeld

19. juli 2010

L-Mortil3

Tusind tak for råd!

Jeg vil da klart prøve boller og havrefras.

Idag spiste han knap en hel skive rugbrød med smøreost, og en halv med torskerogn Men glad var han jo

Anmeld

19. juli 2010

mor-til-vanessa

vi har også lidt samme problem, men vanessa har ikke fået nogle tænder endnu, men elsker rygbrød og alt andet der kan tygges. idag har hun f.eks slet ikke fået grød for hun ville ikke og har kun drukket lidt mælk for det gider hun heller ikke rigtig mere. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.