8 mdr, vil ikke spise morgenmad.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.526 visninger
14 svar
0 synes godt om
18. juli 2010

L-Mortil3

Ja jeg har brug for gode råd inden jeg river håret helt af hovedet...

Liam er åbenbart lige kommet ind i en fase, hvor man kun spiser meget klumpet mad..

Jeg kan under ingen omstændgheder få ham til at spise hans grød, jeg synes ellers jeg har prøvet super meget forskelligt, havregrød, øllebrød, fuldkorsgrød m.m.m. men han gider bare ikke have det, hvis jeg så finder en rugbrødsmad frem eller rester fra aftensmaden (ris/kylling/kartofler/kød + sovs) så spiser han bare som et hul i jorden...

Det virker måske ikke som et stort problem, men synes bare han burde få et godt mættende måltid til morgenmad, men man spiser intet der ikke kan tygges og gnaskes...

Jeg har prøvet med ret groft øllebrød, og det glider ned, men synes at have læst de ikke må få det hvis det er for groft/med kerner, fordi de kan få det galt i halsen??

Hvad får jeres til morgenmad??
Jeg får jo somregel ondt af drengen og så får han aftensmad rester til morgenmad, da jeg synes rugbrød til morgen og middag er lidt for ensformigt?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juli 2010

Stepmom87

Hvad med at prøve GROVvalsede havregryn?

Anmeld

18. juli 2010

Stepmom87

Min datter spiser abrikosgrød til middagsmad, der er små klumper i som de kan tygge i. Udover det kan du jo prøve frugter som han selv skal sidde og gnave i, det er et hit herhjemme.

Anmeld

18. juli 2010

L-Mortil3

Stepmom87 skriver:

Hvad med at prøve GROVvalsede havregryn?

Det er dem jeg har, han har nemlig spist dem med største velbehag... men ikke mere

Anmeld

18. juli 2010

FrkT

Hvad med at købe boghvedegryn og lave boghvedegrød på, har du prøvet det? Ved ikke om det hjælper, men det smager lidt ligesom havregrød, dog alligevel ikke helt magen til, kunne måske være en variation?? Og der skal man tygge lidt mere end man skal med havregrød på grovvalsede havregryn...

Anmeld

18. juli 2010

Stepmom87

Line&Liam skriver:

Det er dem jeg har, han har nemlig spist dem med største velbehag... men ikke mere

Har du prøvet at putte noget frugtmos i? Eller små stykker frugt.

Anmeld

18. juli 2010

Mathilde

Hvad med bondebrød med ost eller lign.?

Og jeg kender det godt. Celina har ALDRIG spist grød og spiser kun nogle små bidder rugbrød til morgen...ja også til middag og aften for den sags skyld...

Men måske gider han bare ikke den bløde konsistens mere han er jo snart en stor dreng

Anmeld

18. juli 2010

L-Mortil3

FrkT skriver:

Hvad med at købe boghvedegryn og lave boghvedegrød på, har du prøvet det? Ved ikke om det hjælper, men det smager lidt ligesom havregrød, dog alligevel ikke helt magen til, kunne måske være en variation?? Og der skal man tygge lidt mere end man skal med havregrød på grovvalsede havregryn...

Byghvede gryn er også prøvet, men de bliver faktisk slet ikke så grove som jeg havde håbet, men ved ikke om der findes forskellige slags?

Frugtstykker vil han gerne have, dog ikke i grøden... så bliver de ikke spist.

Anmeld

18. juli 2010

Skouboe

Sandsynligvis er det bare en fase - hvis han gerne vil have rugbrød, ville jeg give ham det, istedet for at diskutere med ham. Så længe han får noget morgenmad der mætter og ikke er vildt usundt.

Har du iøvrigt prøvet med havregryn med mælk (ikke grød)?

Anmeld

18. juli 2010

L-Mortil3

Skouboe skriver:

Sandsynligvis er det bare en fase - hvis han gerne vil have rugbrød, ville jeg give ham det, istedet for at diskutere med ham. Så længe han får noget morgenmad der mætter og ikke er vildt usundt.

Har du iøvrigt prøvet med havregryn med mælk (ikke grød)?

Nej DET har jeg faktisk ikke prøvet, måske man skulle - det kunne jo være det var mere spændende

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.