Hvad laver I når I er hjemme?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. juli 2010

<3

henh01 skriver:

Det siger jeg hver dag til min datter, men hun ved ikke rigtig hvad hun skal foretage sig. Hun tegner lidt men ellers besidder hun ikke den store evne til at lege alene.

Hvis hun godt kan lide at tegne jamen så gør da noget ud af det. Køb et lærred i Søs.grene og en masse akryl farver og lad hende gå amok Eller giv hende et tegne bord (IKEA har billigt bord til 140kr med to stole til) så hun nemt kan gå hen og sidde og tegne uden at skulle "spørge". Lav en væg om til plads til hendes værker som hun selv kan sætte op med elefantsnot og som I kan få at snakke om og nyde sammen

TIl sidst vil jeg fremhæve at hvis du føler hun nogengange er i vejen jamen det kan hun da mærke! I forvejen så er hun ved at "miste" dig til ny kæreste + baby. Brug dog den sidste tid hvor hun er din eneste øjesten med at få hende til at føle sig elsket og ikke i vejen. Jeg må indrømme at jeg bliver lidt ked af din indstilling. Det er jo bestemt ikke hendes skyld at din kæreste og dig har det på den måde! Det må I sgu arbejde på - ikke din lille datter på 6år!

Ja håber I finder ud af det!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juli 2010

JulieE

henh01 skriver:

Det siger jeg hver dag til min datter, men hun ved ikke rigtig hvad hun skal foretage sig. Hun tegner lidt men ellers besidder hun ikke den store evne til at lege alene.

Ja, som Kirle skriver, så gør noget ud af det med tegning. mine unegr laver også tit perleplader eller perlekæder. Skal hun i skole efter sommerferien? -Min søn er rigtig glad for de der opgavbøger, hvor de øver sig i at skrive tal eller bogstaver, regne og skrive osv

Anmeld

18. juli 2010

Vingummien

henh01 skriver:

Det skal forstås således at min kæreste aldrig har haft børn/været i forhold med børn og somme tider føler jeg at han synes hun er irriterende. Hun er meget sin egen - stædig som én i helvede og hjemme hos mormor og morfar styrer hun spillet og det samme sker hos sin far så når hun er her prøver hun virkelig grænser af for at se hvormeget hun kan komme til at styre. Hvis du forstår.

Samtidig har hun svært ved at lege selv og vil gerne underholdes hele tiden. Det kan være lidt svært for min kæreste at forstå hendes frustrationer overfor kedsomhed, når hun savner sin far osv. Han prøver virkelig hårdt at være god ved hende og lave ting - det er bare svært når hun vil underholdes kontant og på den måde kommer hun til at fylde meget.

Oki forstod det som om at det var dig der følte hun var i vejen for dig.

Min fyr har heller ikke barn. Men syntes nu han gør det super godt. Det er jeg rigtig glad for.
Men tror det må være svært for alle at skal træde ind og nærmest være en slags far for et barn der ikke er sit eget.

Nu har jeg så været bonus mor i mit sidste forhold og forrige og jeg ved hvor hårdt det kan være, især i det forrige for der kunne igen bedre lide mig end sin mor, og var svært at se hvor ked hendes mor blev.

Og i det sidste, der fandt jeg aldrig en god rytme med hans barn.

Hvor lang tid har i været sammen?

Anmeld

18. juli 2010

klmf

Kirle skriver:

Hvis hun godt kan lide at tegne jamen så gør da noget ud af det. Køb et lærred i Søs.grene og en masse akryl farver og lad hende gå amok Eller giv hende et tegne bord (IKEA har billigt bord til 140kr med to stole til) så hun nemt kan gå hen og sidde og tegne uden at skulle "spørge". Lav en væg om til plads til hendes værker som hun selv kan sætte op med elefantsnot og som I kan få at snakke om og nyde sammen

TIl sidst vil jeg fremhæve at hvis du føler hun nogengange er i vejen jamen det kan hun da mærke! I forvejen så er hun ved at "miste" dig til ny kæreste + baby. Brug dog den sidste tid hvor hun er din eneste øjesten med at få hende til at føle sig elsket og ikke i vejen. Jeg må indrømme at jeg bliver lidt ked af din indstilling. Det er jo bestemt ikke hendes skyld at din kæreste og dig har det på den måde! Det må I sgu arbejde på - ikke din lille datter på 6år!

Ja håber I finder ud af det!

Gode ideer

Blev da også helt ked af det på pigens vegne, man må da kunne mærke hvis mors kæreste synes man er i vejen - måske derfor hun bliver ekstra opmærkosmhedskrævende?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.