Zette skriver:
Malou er blevet forkølet og det er rigtig slemt om aftenen og om natten. Vi var til lægen og blive lyttet på, så det ikke udvikler sig og jeg spurgte ind til hvad man kunne gøre for at hjælpe hende på vejrtrækningen i næsen.
Lægens svar: Put modermælk i næsen på hende. ØHHH HVAD?!
Nå men jeg har gået og tænkt at det da var FOR mærkeligt til mig og at jeg ikke ville, men de sidste to dage har det været virkelig slemt... Så idag prøvede jeg med en sprøjte at dryppe forsigtigt i næsen..
Og lad mig sige det sådan: DET VIRKER SATME!!! WOOOOW!!!
Det råd er hermed givet videre...
Ja det lyder måske mærkeligt lige først...
Men så se på det sådan her....
Hvis du skulle købe noget og proppe i næsen på hende, så kunne det være saltvand, det smager ad helvedes til, og løsner måske lige op, men så er det også det, og værst af alt, det smager ad helvedes til (ja det er værd at gentage

)
Men så når du bruger modermælk, så er det en smag hun er vant til, og hun vil ikke føle det så ubehageligt som saltvand... Og så tror jeg på det må være lidt ligesom the med honning i, dejligt smørende for svælget.
Kender du ikke det nogen gange når man er forkølet, så brænder og kradser det bare i næse hals og svælg....? det tror jeg modermælk er godt til, fordi det smører lidt også
Anmeld