Modermælk i babys næse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. juli 2010

Maria.

Zette skriver:

haha ja! jeg kan sagtens undvære lidt "fløde" til et par flasker creme!

Ja ikk'

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juli 2010

Skouboe

Og til dem der ikke ammer.. MME i næsen er en rigtig dårlig ide. Køb sterilt saltvand på apoteket beregnet til det samme, hvis du ikke har modersmælk i nærheden.

Og så er det iøvrigt en rigtig god ide at hæve hovedgærdet hvor baby sover når de er forkølede. Det skal højt op - 10-15 cm, så er det meget nemmere for dem at trække vejret.

Anmeld

18. juli 2010

mariamiss6

Zette skriver:

Malou er blevet forkølet og det er rigtig slemt om aftenen og om natten. Vi var til lægen og blive lyttet på, så det ikke udvikler sig og jeg spurgte ind til hvad man kunne gøre for at hjælpe hende på vejrtrækningen i næsen.

Lægens svar: Put modermælk i næsen på hende. ØHHH HVAD?!

Nå men jeg har gået og tænkt at det da var FOR mærkeligt til mig og at jeg ikke ville, men de sidste to dage har det været virkelig slemt... Så idag prøvede jeg med en sprøjte at dryppe forsigtigt i næsen..

Og lad mig sige det sådan: DET VIRKER SATME!!! WOOOOW!!!

Det råd er hermed givet videre...

Ja det lyder måske mærkeligt lige først...

Men så se på det sådan her....

Hvis du skulle købe noget og proppe i næsen på hende, så kunne det være saltvand, det smager ad helvedes til, og løsner måske lige op, men så er det også det, og værst af alt, det smager ad helvedes til (ja det er værd at gentage )

Men så når du bruger modermælk, så er det en smag hun er vant til, og hun vil ikke føle det så ubehageligt som saltvand... Og så tror jeg på det må være lidt ligesom the med honning i, dejligt smørende for svælget.

Kender du ikke det nogen gange når man er forkølet, så brænder og kradser det bare i næse hals og svælg....? det tror jeg modermælk er godt til, fordi det smører lidt også

Anmeld

18. juli 2010

mariamiss6

Skouboe skriver:

Og til dem der ikke ammer.. MME i næsen er en rigtig dårlig ide. Køb sterilt saltvand på apoteket beregnet til det samme, hvis du ikke har modersmælk i nærheden.

Og så er det iøvrigt en rigtig god ide at hæve hovedgærdet hvor baby sover når de er forkølede. Det skal højt op - 10-15 cm, så er det meget nemmere for dem at trække vejret.

Hvorfor er MME egentlig en dårlig idé?

Anmeld

18. juli 2010

smokin

mariamiss6 skriver:

Ja det lyder måske mærkeligt lige først...

Men så se på det sådan her....

Hvis du skulle købe noget og proppe i næsen på hende, så kunne det være saltvand, det smager ad helvedes til, og løsner måske lige op, men så er det også det, og værst af alt, det smager ad helvedes til (ja det er værd at gentage )

Men så når du bruger modermælk, så er det en smag hun er vant til, og hun vil ikke føle det så ubehageligt som saltvand... Og så tror jeg på det må være lidt ligesom the med honning i, dejligt smørende for svælget.

Kender du ikke det nogen gange når man er forkølet, så brænder og kradser det bare i næse hals og svælg....? det tror jeg modermælk er godt til, fordi det smører lidt også

Jo selvfølgelig.. men jeg tror at man lige skal synke den når man får afvide hvad man skal, for jeg var ret sikker på at det ikke virkede, men det gjorde det så! Rigtig godt endda.

Anmeld

18. juli 2010

<3

Zette skriver:

Malou er blevet forkølet og det er rigtig slemt om aftenen og om natten. Vi var til lægen og blive lyttet på, så det ikke udvikler sig og jeg spurgte ind til hvad man kunne gøre for at hjælpe hende på vejrtrækningen i næsen.

Lægens svar: Put modermælk i næsen på hende. ØHHH HVAD?!

Nå men jeg har gået og tænkt at det da var FOR mærkeligt til mig og at jeg ikke ville, men de sidste to dage har det været virkelig slemt... Så idag prøvede jeg med en sprøjte at dryppe forsigtigt i næsen..

Og lad mig sige det sådan: DET VIRKER SATME!!! WOOOOW!!!

Det råd er hermed givet videre...

Ja det virker men hvis man som jeg har meget mælk i brysterne så er det skisme svært at ramme! Vi brugte næsedråber istedet for

Anmeld

18. juli 2010

smokin

Kirle skriver:

Ja det virker men hvis man som jeg har meget mælk i brysterne så er det skisme svært at ramme! Vi brugte næsedråber istedet for

Mine babser er da også sprængfyldte og derfor malker jeg en lille smule ud og bruger en sprøjte fra apoteket istedet... Meget nemmere

Anmeld

18. juli 2010

Skouboe

mariamiss6 skriver:

Hvorfor er MME egentlig en dårlig idé?

Min SP forklarede at det havde noget at gøre med at MME er mere næringsrigt end modersmælk, og derfor ikke optages på samme måde af slimhinderne i næsen, så det risikerer at medvirke til at stoppe istedet for at afhjælpe problemet.

Anmeld

18. juli 2010

<3

Zette skriver:

Mine babser er da også sprængfyldte og derfor malker jeg en lille smule ud og bruger en sprøjte fra apoteket istedet... Meget nemmere

DET er ALT for besværligt for mig! Lige på eller også næsedråber Bare tænk på opvasken

Anmeld

18. juli 2010

smokin

Kirle skriver:

DET er ALT for besværligt for mig! Lige på eller også næsedråber Bare tænk på opvasken

Ja sikke en opvask!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.