nægter andet end babs.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

813 visninger
14 svar
0 synes godt om
18. juli 2010

MaleneG

min datter på 6½ måned, nægter simpelthen at spise medmindre hun bliver ammet. 

Jeg har efterhånden prøvet alverdens flasker/suttehoveder og lige lidt hjælper det, nu har jeg så investeret i en tudkop, fordi alle siger at det er jo bare "lykken" når de nægter at tage flaske, men nej heller ikke den gider hun, hun kaster med den, og vrider sig rundt hvis hun skal drikke af den  Grød vil hun heller ikke, jeg startede stille og roligt op da hun var 4 mdr, men efter 14 dage stoppede jeg igen ( 14 dages pause) fordi jeg tænkte hun nok ikke var klar. siden hun blev 5 mdr har jeg tilbudt hende grød, og kort inden hun blev 6 mdr begynde jeg at tilbyde hende det flere gange dagligt. jeg kan max, få 5 ske fulde i hende, ved snyd. dvs. at jeg skal få hende til at grine/smile og når hun åbner munden, skynder jeg mig at proppe det i hende, og lige lidt hjælper det selvom det er hende selv som sidder med skeen og fedter rundt. 

Jeg føler mig efterhånden ret presset, da hun skal starte op i vg om 3 ugers tid, pga. opstart af den praktiske del af min uddannelse. Jeg har kraftigt overvejet at købe nogle mælkestop piller, og så må det blive på den hårde måde, men men men.. hvad så med min lille guldklump, som jo nægter at spise fra andet end mit bryst? Når jeg først har taget de piller, så er der jo ingen vej tilbage, men jeg kan jo ikke stadig fuld amme hende når hun skal gå i vg, og jeg på arbejde. 

Gode råd, og ideer modtages med kyshånd. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juli 2010

L.J.L

Istedet for at "tvinge"/snyde maden i hende, så ville jeg nok prøve at slappe lidt mere af omkring måltiderne, og evt. lade hende sidde med det selv. Køb noget lyst bondebrød og giv hende nogle stykker at sidde med, eller giv hende et stykke æble hun kan sidde lidt med. Hvis hun selv får lov bliver det også mere interessant for hende, og nemmere for dig at få noget i hende.

Men hav tålmodighed

Held og lykke!

Anmeld

18. juli 2010

MaleneG

linselouise skriver:

Istedet for at "tvinge"/snyde maden i hende, så ville jeg nok prøve at slappe lidt mere af omkring måltiderne, og evt. lade hende sidde med det selv. Køb noget lyst bondebrød og giv hende nogle stykker at sidde med, eller giv hende et stykke æble hun kan sidde lidt med. Hvis hun selv får lov bliver det også mere interessant for hende, og nemmere for dig at få noget i hende.

Men hav tålmodighed

Held og lykke!

men skal brødet ikke være blødet op inden?

Anmeld

18. juli 2010

L.J.L

Nej nej Du skærer bare skorperne af, hun bløder det selv op når hun får det ind, og så har hun jo gummerne til at tykke med. Det skal du ikke være bange for

Du kan sagtens begynde at give hende lidt forskelligt. Min søn er 7½ mdr. og han får nærmest stukket alt i hånden nu. Så længe vi holder øje så er det jo fint.

Anmeld

18. juli 2010

MaleneG

linselouise skriver:

Nej nej Du skærer bare skorperne af, hun bløder det selv op når hun får det ind, og så har hun jo gummerne til at tykke med. Det skal du ikke være bange for

Du kan sagtens begynde at give hende lidt forskelligt. Min søn er 7½ mdr. og han får nærmest stukket alt i hånden nu. Så længe vi holder øje så er det jo fint.

okay, men ja det kan da godt være hun bare skal have tingene lidt "grovere" end grød. 

Anmeld

18. juli 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

gider hun STADIG ikke, søde!?

Det var da møg irriterende Har du talt med SP? Jeg mener.. det var jo fint nok da hun var 4 mdr og ikke gad, men som du siger skal hun jo for pokker i gang! Om ikke andet så fordi du skal starte... Hmm! Ja, jeg har jo ikke noget råd, men jeg håber at hun snart vil spise andet end mors gode sager!

Knus

P.s. Laura vil heller ikke drikke af tudekop, men kop uden låg er favorit Hun drikker gerne vand af sutteflaske, men tudekoppen kan hun SLET ikke finde ud af... Prøv med kop uden låg! Måske det sætter gang i et eller andet hos hende?

Anmeld

18. juli 2010

Thalia

Jeg er helt enig med linselouise i at spisningen på ingen måde må blive en kamp, og at du måske i stedet skal prøve at give hende en masse ting hun kan sidde og pille ved og gratte i osv.

Både Sebastian og Victor herhjemme har været meget langsomme til at starte op med mad. De har ganske enkelt ikke været interesserede, og de har begge været over 1 år gamle før vi virkeligt følte at de var glade for fast føde. Børn ER bare forskellige på det punkt.

Det vigtigste er at hun ikke begynder at forbinde madsituationen med noget dårligt hvor mor og far er frustrerede og hvor hun får proppet ting i munden hun virkeligt ikke er interesseret i. Det er meget bedre at lade hende lege med maden, smage på den selv, spytte ud og i det hele taget grise alt det hun har lyst til. En stor del af hendes bevidsthed lige nu går jo netop på at opleve verden og sanse nye ting, så for hende er mad ikke kun mad, det er samtidig noget der skal undersøges og mærkes på og lugtes til og alt muligt andet.

Herhjemme har vi haft stor success med at lade ungerne spise selv, og lige nu er det jo fx fin sæsson for bløde frugter og friske grøntsager, så hun kan fx få agurkestænger, banan, melon, skrællede vindruer og blødt brød med smør på.

- Og altså godt nok er Victor (vores yngste) 1½ år gammel nu, og han har tidligere vist at han fint kan styre både en ske og en gaffel. Det ændrer ikke på at lige for tiden smager havregrød bare bedst hvis han spiser det med fingrene

Anmeld

18. juli 2010

Thalia

Og lige en tilføjelse til det med vuggestuestart.

Det er ikke noget problem at hun ikke er godt igang med maden når hun starter dernede. De ved godt at børn er forskellige på det område, og de skal nok tilbyde hende ting der lige netop passer til hendes behov.

Rigtig mange børn bliver først virkeligt begejstrede for mad når de starter i institutionen, fordi de der ser de andre børn spise, og oplever at mad er en sjov og social ting som de gerne vil tage del i.

Selvfølgelig er det noget i skal snakke med dem om, altså hvis hun stadig ikke spiser ret godt derhjemme når engang hun skal indkøres, men det bliver altså ikke noget problem

Anmeld

18. juli 2010

charlottekri

jeg gjorde det at jeg hældte lidt mælk i bunden af tallerkenen med rubgrød, for så var jeg sikker på at hun ikke fik det galt i halsen plus at det var nemmere at tygge...

Anmeld

18. juli 2010

Lady Marion <3

MaleneG skriver:

min datter på 6½ måned, nægter simpelthen at spise medmindre hun bliver ammet. 

Jeg har efterhånden prøvet alverdens flasker/suttehoveder og lige lidt hjælper det, nu har jeg så investeret i en tudkop, fordi alle siger at det er jo bare "lykken" når de nægter at tage flaske, men nej heller ikke den gider hun, hun kaster med den, og vrider sig rundt hvis hun skal drikke af den  Grød vil hun heller ikke, jeg startede stille og roligt op da hun var 4 mdr, men efter 14 dage stoppede jeg igen ( 14 dages pause) fordi jeg tænkte hun nok ikke var klar. siden hun blev 5 mdr har jeg tilbudt hende grød, og kort inden hun blev 6 mdr begynde jeg at tilbyde hende det flere gange dagligt. jeg kan max, få 5 ske fulde i hende, ved snyd. dvs. at jeg skal få hende til at grine/smile og når hun åbner munden, skynder jeg mig at proppe det i hende, og lige lidt hjælper det selvom det er hende selv som sidder med skeen og fedter rundt. 

Jeg føler mig efterhånden ret presset, da hun skal starte op i vg om 3 ugers tid, pga. opstart af den praktiske del af min uddannelse. Jeg har kraftigt overvejet at købe nogle mælkestop piller, og så må det blive på den hårde måde, men men men.. hvad så med min lille guldklump, som jo nægter at spise fra andet end mit bryst? Når jeg først har taget de piller, så er der jo ingen vej tilbage, men jeg kan jo ikke stadig fuld amme hende når hun skal gå i vg, og jeg på arbejde. 

Gode råd, og ideer modtages med kyshånd. 

Kan du ikke prøve at lade manden stå for det i starten ?  Du skal smutte helt væk når han mader hende

Skal hun starte i Tulstrup børnehus ? Er selv blevet vildt glad for stedet .

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.