Det der isofix...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. juli 2010

klmf

Ni-ko-li-ne skriver:

Den isofix stol vi har benytter ikke base, stolen er sat fast med isofix beslag... Alternativt med sele.... Så isofix er ikke tvingende nødvendigt... Men om den sidder med det ene eller det andet gør jo ingen forskel for din ryg

Nej, når de kommer op i den næste efter baby-stolen er det ligemeget for ryggen - det har bare været helt genielt nu her med babystolen, at jeg bare klikker ham ind

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juli 2010

DK

Hvis i har en maxicosy så kan i købe to ting. Enten en easybase eller en isofixbase. De fungerer begge ens ved at de hænger fast i bilen og man så bare super nemt klikker autostolen ned i basen.

Forskellen ligger i at isofixbasen har nogle gule dimmere der klikkes fast i bilen, og så skal jeres bil have isofix beslag i forvejen. Dette er der i de fleste nye biler.

Hvis jeres bil IKKE har disse isofixbeslag, så skal i købe en easybase, som er UDEN isofix, men som tilgengæld kan spændes fast med selen.

Altså samme produkt, bare forskel på hvordan de hænger fast i bilen. Jeg var i Pinocchio i Århus i dag og få forklaret alt om netop maxicosy cabriofix og pebble autostolene og baserne dertil. Vi afprøvede isofixbasen plus stolen i bilen, og det fungerede SÅ nemt og virkede rigtig godt! Derudover synes jeg at sædet hang super godt fast i bilen også uden basen, hvis ex. vores forældre skal køre med barnet og ikke har isofix, som vores bil har!

Anmeld

20. juli 2010

klmf

DK skriver:

Hvis i har en maxicosy så kan i købe to ting. Enten en easybase eller en isofixbase. De fungerer begge ens ved at de hænger fast i bilen og man så bare super nemt klikker autostolen ned i basen.

Forskellen ligger i at isofixbasen har nogle gule dimmere der klikkes fast i bilen, og så skal jeres bil have isofix beslag i forvejen. Dette er der i de fleste nye biler.

Hvis jeres bil IKKE har disse isofixbeslag, så skal i købe en easybase, som er UDEN isofix, men som tilgengæld kan spændes fast med selen.

Altså samme produkt, bare forskel på hvordan de hænger fast i bilen. Jeg var i Pinocchio i Århus i dag og få forklaret alt om netop maxicosy cabriofix og pebble autostolene og baserne dertil. Vi afprøvede isofixbasen plus stolen i bilen, og det fungerede SÅ nemt og virkede rigtig godt! Derudover synes jeg at sædet hang super godt fast i bilen også uden basen, hvis ex. vores forældre skal køre med barnet og ikke har isofix, som vores bil har!

Smaaaaaaart! Jeg har også været glad for maxi cosi babystol, så havde egentlig tænkt på om det ikke skulel væren sådan en til den næste størrelse. Babystoeln vi har, er jo så nok med easyfix - dem vi købte den af brugte bielns beslag og vi bruger så bare selen til at spænde den fast... Hmm.. Det er en jungle

Anmeld

21. juli 2010

klmf

Ni-ko-li-ne skriver:

De fleste kan sættes i med sele og nogle har så isofix oveni... Men altså, næste str. Stol er MEGA bøvlet hvis du har tænkt dig at sætte den fast hver gang.... Det vil være mere belastende for din ryg end at sætte barnet ind...
Man kan købe en stol som kan drejes, så du sætter barnet "lige" ind og derefter drejer stolen....

Venlig hilsen Karina som er opereret to gange i lænderyggen og har slidgigt nu

Hov - ved du forresten, hvad den hedder den stol, man drejer rundt???

Anmeld

21. juli 2010

IAH

Zette skriver:

hov hov forklar mig lige hvad isofix så er, for jeg troede det var sådan en der stod på sædet og så klikkede man selve autostolen fast når man kom ud med den... ???

.... http://en.wikipedia.org/wiki/Isofix I kan se billede af bil med Isofix her.

Anmeld

21. juli 2010

smokin

IAH skriver:

.... http://en.wikipedia.org/wiki/Isofix I kan se billede af bil med Isofix her.

Tusind tak..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.