Det der isofix...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.430 visninger
15 svar
0 synes godt om
17. juli 2010

klmf

Nu skal bøffen jo snart over i en ny stol - eller ja, det er om 2 mdr., men kan godt lide at være forberedt

Vi har købt en Römer brugt, som skla stå i firmabilen, så Lars kan hente og bringe. Men vi vil gerne have en ny som primær stol. Nu har vi en med easyfix, det er en MaxiCosi og har den spændt fast med selen og vi er rigtig glade for den. Det er PRFEKT for sådan en sommig med dårlig ryg , at jeg ikke skal stå foroverbøjet og bøvle med en sele hver gang

Anyways, tilbage til den nye: Er der nogen, der ved om alle de isofix-baser kan sættes fast med sele eller er det kun nogle af dem?? Har kigget forskellige steder på nettet, men kan ikke rigtig læse mig frem til det.

God aften og på forhånd tak til dem, der giver sig tid til at læse og svare

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juli 2010

Noah08

jeg ved ikke helt om jeg forstår dit spørgsmål, for til babyautostole er der baser til, men til den næste 9-18 kg sidder isofix på stolen, på de fleste kan du også sætte dem fast med selen hvis der ikke er isofix beslag i bilen, ihvertfald på rømer/britax og på be safe

Anmeld

17. juli 2010

klmf

Noah08 skriver:

jeg ved ikke helt om jeg forstår dit spørgsmål, for til babyautostole er der baser til, men til den næste 9-18 kg sidder isofix på stolen, på de fleste kan du også sætte dem fast med selen hvis der ikke er isofix beslag i bilen, ihvertfald på rømer/britax og på be safe

Kan godt være det blev lidt kringlet, men du svarede perfekt det jeg gerne ville vide, var om de næste størrelser baser kan sættes fast med sele eller om man skal have beslaget...

Anmeld

17. juli 2010

pussepige

Vi har maxicosi stol og base.. Vi bruger selen til basen så det kan sagtens lade sig gøre..

Anmeld

17. juli 2010

Ni-ko-li-ne

De fleste kan sættes i med sele og nogle har så isofix oveni... Men altså, næste str. Stol er MEGA bøvlet hvis du har tænkt dig at sætte den fast hver gang.... Det vil være mere belastende for din ryg end at sætte barnet ind...
Man kan købe en stol som kan drejes, så du sætter barnet "lige" ind og derefter drejer stolen....

Venlig hilsen Karina som er opereret to gange i lænderyggen og har slidgigt nu

Anmeld

17. juli 2010

smokin

hov hov forklar mig lige hvad isofix så er, for jeg troede det var sådan en der stod på sædet og så klikkede man selve autostolen fast når man kom ud med den... ???

Anmeld

17. juli 2010

Ni-ko-li-ne

Zette skriver:

hov hov forklar mig lige hvad isofix så er, for jeg troede det var sådan en der stod på sædet og så klikkede man selve autostolen fast når man kom ud med den... ???

Ja den første autostol, den fungerer sådan... Hvis du har isofix... Men spm udgangspunkt er det ikke det bedste at lade bebs side i stolen mens man handler osv...

Når man så skal fra baby autostol over til næste str stol kan isofix fungere på flere måder... De fleste nyere biler har isofix beslag, stolen kobles således fast til bilens stel... Men stolen bliver jo så i bilen, den er ikke så nem at slæbe rundt på jo

Anmeld

17. juli 2010

smokin

Ni-ko-li-ne skriver:

Ja den første autostol, den fungerer sådan... Hvis du har isofix... Men spm udgangspunkt er det ikke det bedste at lade bebs side i stolen mens man handler osv...

Når man så skal fra baby autostol over til næste str stol kan isofix fungere på flere måder... De fleste nyere biler har isofix beslag, stolen kobles således fast til bilens stel... Men stolen bliver jo så i bilen, den er ikke så nem at slæbe rundt på jo

Nej - jeg tænker jo med det samme på babydelen fordi jeg kun har en lille fin en på 7 uger Men kan godt se at en stor tøs på 15 kg, hendes stol slæber jeg nok ikke lige med i føtex.

Vi bærer kun prinsessen i autostolen når vi fx besøger nogle og hun sidder og sover i den... eller hvis vi skal ind nogle steder og handle osv. Hun har sådan en chiccostol (som er røvdårlig) og jeg vil købe en til hende på mandag, men ved ikke helt hvilken en jeg vil vælge... Havde dog forelsket mig i det der isofix for jeg synes virkelig det er bøvl med det andet... især fordi man spænder dem fast på forskellige måder...

Anmeld

18. juli 2010

klmf

Ni-ko-li-ne skriver:

De fleste kan sættes i med sele og nogle har så isofix oveni... Men altså, næste str. Stol er MEGA bøvlet hvis du har tænkt dig at sætte den fast hver gang.... Det vil være mere belastende for din ryg end at sætte barnet ind...
Man kan købe en stol som kan drejes, så du sætter barnet "lige" ind og derefter drejer stolen....

Venlig hilsen Karina som er opereret to gange i lænderyggen og har slidgigt nu

Jeg havde ikke regnet med at sætte selve stolen fast hver gang, kun barnet Jeg var såden set bare i tvivl om, hvorvidt selve baserne (de større størrelser) kan sættes fast med sele eller om det er tvingende nødvendigt at vi får et beslag sat i bilen.

Anmeld

19. juli 2010

Ni-ko-li-ne

lotchen aka Charlotte skriver:

Jeg havde ikke regnet med at sætte selve stolen fast hver gang, kun barnet Jeg var såden set bare i tvivl om, hvorvidt selve baserne (de større størrelser) kan sættes fast med sele eller om det er tvingende nødvendigt at vi får et beslag sat i bilen.

Den isofix stol vi har benytter ikke base, stolen er sat fast med isofix beslag... Alternativt med sele.... Så isofix er ikke tvingende nødvendigt... Men om den sidder med det ene eller det andet gør jo ingen forskel for din ryg

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.