Pasning til syge/handicappede børn??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

822 visninger
18 svar
0 synes godt om
15. juli 2010

Laulund87

Er der nogen der ved noget om det? 

Min datter er syg og får sondemad så derfor skal hun passes et sted hvor de har forstand på det. 

Min sundhedsplejerske mente at der var specielle vuggestuer og dagplejere til specielle børn, men hun kunne ikke sige mere om det. Og det kunne kommunen egentlig heller ikke

Har dog også hørt at man ikke kan forvente at de f.eks. giver medicin og hvordan kan jeg så forvente at de kan give sondemad??

Føj hvor jeg hader at hun skal ud og passes til december og at andre skal give hende mad på den måde

Chancen for at hun selv kan spise til den tid, er meget lille

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juli 2010

Vingummien

Hvis du har en seddel på det fra din læge, så skal de give hende medicin i hvert fald.

Anmeld

15. juli 2010

Laulund87

Tulipan skriver:

Hvis du har en seddel på det fra din læge, så skal de give hende medicin i hvert fald.

Ja okay, men det er nok noget andet med sondemad. Det skal man jo også lige lære at give

Anmeld

15. juli 2010

Vingummien

Laulund87 skriver:

Ja okay, men det er nok noget andet med sondemad. Det skal man jo også lige lære at give

Ja, kan bare ik forstå kommunen ikved sådan noget.

Men kan være de mener hun skal i en alm, og vil se tiden an og se om hun kommer til at kunne spise rigtigt.

Syntes i hvert fald du skal tage en snak med din læge om det, han/hun må vide en del om sådan noget, og hvad man evt kan gøre. Tror du ik de har set det før? Og kan give lidt råd.

Er der noget du SKAL i gang med til den tid, ellers kan det være du selv skal gå lidt længere tid hjemme hvis det er?

Nu ved jeg selvfølgelig ik grunden til hun får sonde, men er da synd for hende

Anmeld

15. juli 2010

Henri84

Hvad siger sygehuset? Vil da umiddelbart tro hun enten skal i e n specialinstitution eller alm. dp hvor hun tæller for 2 eller 3 børn... Kommunen burde altså også kunne hjælpe! Medicin til kronisk sygdom skal de give, de kan dog kræve seddel og anvisninger fra lægen...

Anmeld

15. juli 2010

Silvermist1

Er der nogen der ved noget om det? 

Min datter er syg og får sondemad så derfor skal hun passes et sted hvor de har forstand på det. 

Min sundhedsplejerske mente at der var specielle vuggestuer og dagplejere til specielle børn, men hun kunne ikke sige mere om det. Og det kunne kommunen egentlig heller ikke

Har dog også hørt at man ikke kan forvente at de f.eks. giver medicin og hvordan kan jeg så forvente at de kan give sondemad??

Føj hvor jeg hader at hun skal ud og passes til december og at andre skal give hende mad på den måde

Chancen for at hun selv kan spise til den tid, er meget lille

Jeg kan desværre ikke hjælpe dig, men undrer mig godt nok over at kommunen ikke kan give dig et bedre svar ang. så vigtig en ting.

Ikke sært at du gør dig store tanker ang. din datters pasning. Ønsker dig alt mulig held og lykke med at finde en god pasningsmulighed til din datter

Anmeld

15. juli 2010

Stephanie3

Jeg mener helt sikkert at det er kommunens ansvar at finde ud af, de kan da ikke forvente at du skal vide sådan noget, det jo ikke sådan ting man forbereder sig på, når man er gravid!! Held og Lykke, og kram herfra.

Anmeld

15. juli 2010

Laulund87

Tulipan skriver:

Ja, kan bare ik forstå kommunen ikved sådan noget.

Men kan være de mener hun skal i en alm, og vil se tiden an og se om hun kommer til at kunne spise rigtigt.

Syntes i hvert fald du skal tage en snak med din læge om det, han/hun må vide en del om sådan noget, og hvad man evt kan gøre. Tror du ik de har set det før? Og kan give lidt råd.

Er der noget du SKAL i gang med til den tid, ellers kan det være du selv skal gå lidt længere tid hjemme hvis det er?

Nu ved jeg selvfølgelig ik grunden til hun får sonde, men er da synd for hende

Ja jeg må vist spørge lidt mere ind til det..

Jeg kan søge noget tabt arbejdsfortjeneste og orlov så jeg håber jeg kan blive lidt længere hjemme med hende Har før hørt om forældre der får penge for at passe deres egne børn.

Anmeld

15. juli 2010

Laulund87

Henri84 skriver:

Hvad siger sygehuset? Vil da umiddelbart tro hun enten skal i e n specialinstitution eller alm. dp hvor hun tæller for 2 eller 3 børn... Kommunen burde altså også kunne hjælpe! Medicin til kronisk sygdom skal de give, de kan dog kræve seddel og anvisninger fra lægen...

Jamen har ikke rigtig snakket med sygehuset om det..Vores ergoterapeut siger bare at det spisning har lange udsigter.

Anmeld

15. juli 2010

Laulund87

Silvermist skriver:

Jeg kan desværre ikke hjælpe dig, men undrer mig godt nok over at kommunen ikke kan give dig et bedre svar ang. så vigtig en ting.

Ikke sært at du gør dig store tanker ang. din datters pasning. Ønsker dig alt mulig held og lykke med at finde en god pasningsmulighed til din datter

Må vist troppe op nede på kommunen igen og kræve nogle svar. Tak skal du have

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.