Skal jeg være bekymret?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

760 visninger
14 svar
0 synes godt om
15. juli 2010

Dictes mor

Dicte er begyndt at få lidt erstatning om aftenen, hun har fået det nu i en uge, og hun har kun haft afførring en gang i den uge, og tidligere havde hun det hver anden dag ca. Det bekymrer mig lidt, at hun ikke har det, men er det mon meget normalt?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juli 2010

Koen.

mme er meget hårdt for maven, så helt normalt, men min SP siger at det er bedst de kommer af med noget hver dag. vi har siden vi startede på mme måtte bruge laktolose fordi hun slet ikke kunne noget, men så fik hun 2 flasker med syrnet allomin i stedet for kun udelukkende nan1 og nu fuker maven uden laktolose

Anmeld

15. juli 2010

Halbschön

Dictes mor skriver:

Dicte er begyndt at få lidt erstatning om aftenen, hun har fået det nu i en uge, og hun har kun haft afførring en gang i den uge, og tidligere havde hun det hver anden dag ca. Det bekymrer mig lidt, at hun ikke har det, men er det mon meget normalt?

Når hun få MME skal hun have afføring mindst 1gang dagligt.. Hvilken MME bruger du?

Et ammebarn må gå 2 uger uden afføring..

Anmeld

15. juli 2010

Dictes mor

lillespurv19 skriver:

mme er meget hårdt for maven, så helt normalt, men min SP siger at det er bedst de kommer af med noget hver dag. vi har siden vi startede på mme måtte bruge laktolose fordi hun slet ikke kunne noget, men så fik hun 2 flasker med syrnet allomin i stedet for kun udelukkende nan1 og nu fuker maven uden laktolose

Hun bliver jo ammet kun undtagen lige 100 ml om aftenen, men det kan jo også godt være hårdt for maven. Men hun virker meget glad og tilfreds, så jeg ved ikke, jeg tror ikke at hun har ondt i maven eller noget. Jeg er bare lidt bekymret.

Anmeld

15. juli 2010

Dictes mor

Renée88 skriver:

Når hun få MME skal hun have afføring mindst 1gang dagligt.. Hvilken MME bruger du?

Et ammebarn må gå 2 uger uden afføring..

Jeg bruger sådan noget færdigt noget fra arla, men det er måske ikke så godt eller?

Anmeld

15. juli 2010

Halbschön

Dictes mor skriver:

Jeg bruger sådan noget færdigt noget fra arla, men det er måske ikke så godt eller?

Jeg kender ikke til det, må jeg ærligt indrømme... Nan er noget blidere for maven.. og hvis det skal være endnu mere blidt så er det enten NAN HA, eller Allomin syrnet...

Jeg synes du skal prøve det, og hvis der stadig ikke kommer afføring, så prøv med lactulose..

Anmeld

15. juli 2010

Ni-ko-li-ne

Jeg ville bruge NAN1... Men afgæringen er altså fin når hun ikke får mere MME end det søjde:0)

Anmeld

15. juli 2010

Ni-ko-li-ne

Renée88 skriver:

Jeg kender ikke til det, må jeg ærligt indrømme... Nan er noget blidere for maven.. og hvis det skal være endnu mere blidt så er det enten NAN HA, eller Allomin syrnet...

Jeg synes du skal prøve det, og hvis der stadig ikke kommer afføring, så prøv med lactulose..

Der er ingen grund til Lactulose... De skal kun have afføring hver dag hvis de ikke ammes... Dicte ammes 95% af tiden jo

Anmeld

15. juli 2010

Dictes mor

Ni-ko-li-ne skriver:

Jeg ville bruge NAN1... Men afgæringen er altså fin når hun ikke får mere MME end det søjde:0)

Jeg bliver bare så bekymret, og jeg har gået hele dagen i dag og kildet hende på maven og sagt prut prut prut til hende, fordi det ville sådan lette mit hjerte... Altså lidt skør er jeg nok blevet.

Anmeld

15. juli 2010

Dictes mor

Ni-ko-li-ne skriver:

Der er ingen grund til Lactulose... De skal kun have afføring hver dag hvis de ikke ammes... Dicte ammes 95% af tiden jo

Det er jeg glad for at få at vide. Jeg skal vist lære at skrue lidt ned for bekymringerne.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.