tur til lægen, kan det virkelig passe?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.244 visninger
11 svar
0 synes godt om
15. juli 2010

Anonym trådstarter

jeg var til læge her til morgen, da jeg har døjet meget med at have svært ved at trække vejeret, det føles ligesom der sidder en oven på brystet og man vrkelig skal kæmpe for at trække det,

og så igår morges fik jeg herre ondt i brystet og har så ondt når jeg trækker vejeret at jeg kan sidde og tude over det, og kan ikke få mine arme over hovedet, og hver gang jeg går et skridt gør det ondt, ja nærmest konstant, så jeg tog til  læge da jeg ikke ville syntes at det ville være normalt,

nå men kommer ind og bliver tjekket, og kan ikke klare han bare ligger et lille pres på mit bryst, han lytter på mine lunger, og siger så, at jeg har en lille mislyd, men ikke noget jeg skal tage mig af, men skal hjem og slappe af.

men har bare så frygtelig ondt, hver vejrtræning er en kamp, føj det gør nas.

kan det passe de ikke skal tjekke mig mere, når jeg har så ondt,

og er der nogen der ved om det kan være noget med min graviditet at gøre, er 32+4

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juli 2010

Halbschön

Anonym skriver:

jeg var til læge her til morgen, da jeg har døjet meget med at have svært ved at trække vejeret, det føles ligesom der sidder en oven på brystet og man vrkelig skal kæmpe for at trække det,

og så igår morges fik jeg herre ondt i brystet og har så ondt når jeg trækker vejeret at jeg kan sidde og tude over det, og kan ikke få mine arme over hovedet, og hver gang jeg går et skridt gør det ondt, ja nærmest konstant, så jeg tog til  læge da jeg ikke ville syntes at det ville være normalt,

nå men kommer ind og bliver tjekket, og kan ikke klare han bare ligger et lille pres på mit bryst, han lytter på mine lunger, og siger så, at jeg har en lille mislyd, men ikke noget jeg skal tage mig af, men skal hjem og slappe af.

men har bare så frygtelig ondt, hver vejrtræning er en kamp, føj det gør nas.

kan det passe de ikke skal tjekke mig mere, når jeg har så ondt,

og er der nogen der ved om det kan være noget med min graviditet at gøre, er 32+4

Man kan let blive besværet i sin vejrtrækning når man er gravid, da barnet fylder godt oppe ved lungerne.. Jeg havde ondt fra ca uge 32 og så til 38...

Anmeld

15. juli 2010

L-Mortil3

Jeg havde også en utrolig besværet vejrtrækning, også med lidt mislyd, dog intet af betydning, og så havde jeg bare rigtig ondt i brystkassen, lige under babserne, det forsvandt først den dag Liam blev født, jeg tror desværre det er en træls bivirkning ved graviditeten.

Anmeld

15. juli 2010

FrkLarsen

Puha, synes der er mange der ligger med lungeproblemer/hoste for tiden. 

Jeg har også lidt af hoste/ond i lungerne siden onsdag i sidste uge, da jeg begyndte at få ondt i ribbenene omme i ryggen og lungerne kontaktede jeg vagtlægen..

Jeg fik stillet diagnosen astmatisk vejrtrækning pga varmen og er nu på inhalator, det har hjulpet rigtig meget på min vejrtrækning (skulle også kæmpe for at trække vejret inden). 

Synes at du skal kontakte lægen igen og forlange at blive ordentligt tjekket! Det kan nemt være pga varmen, det fik jeg afvide af vagtlægen.

Knus og god bedring til dig, Kamilla 36+5

Anmeld

15. juli 2010

Anonym trådstarter

Line&Liam skriver:

Jeg havde også en utrolig besværet vejrtrækning, også med lidt mislyd, dog intet af betydning, og så havde jeg bare rigtig ondt i brystkassen, lige under babserne, det forsvandt først den dag Liam blev født, jeg tror desværre det er en træls bivirkning ved graviditeten.

jeg har det på midtet en min bryst kasse,

håber bare det går over, for kan næsten ikke trække vejeret

Anmeld

15. juli 2010

Anonym trådstarter

FrkLarsen skriver:

Puha, synes der er mange der ligger med lungeproblemer/hoste for tiden. 

Jeg har også lidt af hoste/ond i lungerne siden onsdag i sidste uge, da jeg begyndte at få ondt i ribbenene omme i ryggen og lungerne kontaktede jeg vagtlægen..

Jeg fik stillet diagnosen astmatisk vejrtrækning pga varmen og er nu på inhalator, det har hjulpet rigtig meget på min vejrtrækning (skulle også kæmpe for at trække vejret inden). 

Synes at du skal kontakte lægen igen og forlange at blive ordentligt tjekket! Det kan nemt være pga varmen, det fik jeg afvide af vagtlægen.

Knus og god bedring til dig, Kamilla 36+5

vil prøve at ringe der ned igen,

hvordan blev du tjekket?

Anmeld

15. juli 2010

<3

Hvis det er midt på brystet kan det godt være pga. mavesyren der løber op i spiserøret og giver kramper. Det kan du nemt få undersøgt ved en øre, hals, næse læge som du ikke skal have henvisning til.

Ved længere tid som en graviditet jo er så kan det godt føles som hjertebanken eller som besværet vejrtrækning. Prøv at undgå slik, sukker, fedt, røget mad, tomat og agurk. Spis groft og sundt.

Og så gå til lægen igen for at han kan checke dig igennem.

Anmeld

15. juli 2010

Anonym trådstarter

Kirle skriver:

Hvis det er midt på brystet kan det godt være pga. mavesyren der løber op i spiserøret og giver kramper. Det kan du nemt få undersøgt ved en øre, hals, næse læge som du ikke skal have henvisning til.

Ved længere tid som en graviditet jo er så kan det godt føles som hjertebanken eller som besværet vejrtrækning. Prøv at undgå slik, sukker, fedt, røget mad, tomat og agurk. Spis groft og sundt.

Og så gå til lægen igen for at han kan checke dig igennem.

tak for rådet. det vil jeg prøve

Anmeld

15. juli 2010

FrkLarsen

Anonym skriver:

vil prøve at ringe der ned igen,

hvordan blev du tjekket?

Jeg blev lyttet på lungerne og på brystkassen.  

Anmeld

15. juli 2010

Anonym trådstarter

FrkLarsen skriver:

Jeg blev lyttet på lungerne og på brystkassen.  

okay, det samme som jeg gjorde(;

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.