Så skal min lille søn i BH

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. juli 2010

L.J.L

Held og lykke med store Tjalfe i BH

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juli 2010

<3

linselouise skriver:

Held og lykke med store Tjalfe i BH

Tak! Vi er meget spændte og ret skræmte

Anmeld

15. juli 2010

Mor til Frederic og Freya

Kirle skriver:

åh I har endnu god god tid Her er det sidste dag i morgen i vugger.

Har lige siddet med en ret så begejstret Tjalfe og lavet frugtspyd som han skal have med som afslutning i morgen. Tjalfe tror det er pga. ferie. Så når vi har en uge tilbage af ferien så fortæller vi ham om at han skal tilbage oppe i bh! Og forhåbentligvis får vi gjort det vældig spændende!

Dejligt at I flytter hen til nogen I allerede kender. Hvornår skal I flytte?

Tænker også bare hvornår er de mon klar til bh og en masse andre tanker...

Ja han forstår det måske ikke helt før end lige inden han starter..

Men ja vi har laanng tid endnu, hans bedste ven fra dp fyldte 2 i januar. Christian fylder 2 til juli - frederic 2 til sep og anders 2 til dec.

HAr aldrig siddet sammen med de andre mødre til drenge banden, kun lige hilst på dem ind og ud af døren til dp.

Men fik snakket med christian's mor og vi blev enige om at de 2 drenge skal starte samtidig i bh. Vi kommer til at bo med 2 huse og en vej i mellem.

Vi for nøglen her til august, for så har vi august og sep til at gøre det fin og klar..

Anmeld

15. juli 2010

L.J.L

Kirle skriver:

Tak! Vi er meget spændte og ret skræmte

Det kan jeg sagtens forstå! Jeg gider slet ikke engang at tænke på den dag Lauritz skal i vuggestue!

Anmeld

15. juli 2010

<3

linselouise skriver:

Det kan jeg sagtens forstå! Jeg gider slet ikke engang at tænke på den dag Lauritz skal i vuggestue!

Det kan jeg godt forstå! Tjalfe nægtede vugger. Det tog flere måneder at få kørt ham ind. Det ønsker jeg ikke for nogen og håber vi undgår det i BH. *gulp*

Men for de fleste er det intet problem

Anmeld

15. juli 2010

<3

Mor til Frederic skriver:

Tænker også bare hvornår er de mon klar til bh og en masse andre tanker...

Ja han forstår det måske ikke helt før end lige inden han starter..

Men ja vi har laanng tid endnu, hans bedste ven fra dp fyldte 2 i januar. Christian fylder 2 til juli - frederic 2 til sep og anders 2 til dec.

HAr aldrig siddet sammen med de andre mødre til drenge banden, kun lige hilst på dem ind og ud af døren til dp.

Men fik snakket med christian's mor og vi blev enige om at de 2 drenge skal starte samtidig i bh. Vi kommer til at bo med 2 huse og en vej i mellem.

Vi for nøglen her til august, for så har vi august og sep til at gøre det fin og klar..

Ja jeg er jo af den mening at der er en grund til at nomeringen har været på 3år og at det er kritisabelt at den er på 2 år og 10mdr nu. Nu vil de rykke ham op ved 2år og 8mdr og det har været en kamel at sluge. Tjalfe skal op sammen med en anden dreng og den anden dreng har i måneder fortalt om at han gerne vil op i bh og at han glæder sig. Tjalfe nævner det ikke med et ord! Tværtimod så siger han ting som "Tjalfe bare en lille bitte baby" så han reagerer meget stærkt på det pres der har været ved at være blandt de store.

Hvorfor man venter med at fortælle er for at det ikke skal nå at blive farligt eller noget man frygter. Små børn kan sagtens føle sorg og følelsen af tab. De har bare sværere at sætte ord på det. Derfor så skal de forberedes men på en fornuftig vis. Ikke så lang tid forinden og med positive ord og fraser.

Så får I jo nøglen lige om lidt Spændende! Og tillykke!

Anmeld

15. juli 2010

TbCp

Kirle skriver:

ja og i lige måde da. Det er lige så superspændende som skræmmende.  Synes det må være rigtigt rart I har muligheden for at selv vælge hvornår hun skal op.

Tak skal du have

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.