Så skal min lille søn i BH

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

739 visninger
16 svar
0 synes godt om
15. juli 2010

<3

Vi var til BH evalueringsmøde i går i vuggeren. Og han fik fine bemærkninger altså med undtagen af at han stadig ikke gider at høre efter hvad pædagogerne siger hvis han ikke er enig. Men nu er pædagogerne da i det mindste holdt op med at sætte spørgsmålstegn ved hans hørelse og bare har erkendt at han er et viljestærkt barn. Det er da meget rart. Jeg tager det som en sundhedstegn at han ikke føler at han SKAL høre efter for at andre kan lide ham.

Ellers er han fin alderssvarende udviklingsmæssigt og det er jo dejligt. Han taler dog stadig meget om sig selv som Tjalfe istedet for jeg eller mig. Men det tror jeg er mest vane end noget andet.

Så han er good to go op til de store.

*Gulp!!!* Men jeg er slet ikke parat!! Ved godt det først er efter ferien og vi tager den med ro de første par uger men nøj hvor er jeg ikke glad ved det. Jeg synes slet ikke han er klar, han er 2 år og 8mdr nu, og de er bare så store og leger med farligt (jaja ved det godt) legetøj!

Og Tjalfe er jo bare stadig min lille baby! Der putter sig ind til os og siger "Tjalfe bare en lille bitte baby" også smelter moderhjertet fuldstændigt!

Tja jeg har nu 1mdr + til at indstille mig på at NU sker det altså og det må jeg så leve med. Det kan jeg nu også godt. Bare ikke særlig velvilligt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juli 2010

TbCp

Uha.. jeg er præcis samme sted..
Liva har sidste dag i dagplejen imorgen og jeg går allerede og småpiver over det...
Hun starter i børnehave 1. august og jeg synes bare hun er alt alt for lille!
Tror dog Liva kommer til at ELSKE det... men moderen er ikke helt glad ved det

Anmeld

15. juli 2010

<3

TbCp skriver:

Uha.. jeg er præcis samme sted..
Liva har sidste dag i dagplejen imorgen og jeg går allerede og småpiver over det...
Hun starter i børnehave 1. august og jeg synes bare hun er alt alt for lille!
Tror dog Liva kommer til at ELSKE det... men moderen er ikke helt glad ved det

Ja jeg er så ikke helt overbevist om Tjalfe vil elske det. Men pædagogerne fra vuggeren er på samme legeplads og i samme hus så mon ikke det går. Det skal det jo. Men nøj hvor jeg synes 2 år og 8mdr er ALT for tidligt. Pædagogerne i BH ved jo heldigvis godt at det er små BH'ere som de har med at gøre modsat hvis de var +3år så de forlanger mindre af dem.

Hvorfor jeg gruer så meget er nok fordi det tog Tjalfe over et halvt år at acceptere vuggestuen. Så frygter at han gør det samme nu

Hvor gammel er Liva? Og hun skal helt væk fra dp og over i BH? Hmmmm det lyder ikke sjovt

Anmeld

15. juli 2010

TbCp

Kirle skriver:

Ja jeg er så ikke helt overbevist om Tjalfe vil elske det. Men pædagogerne fra vuggeren er på samme legeplads og i samme hus så mon ikke det går. Det skal det jo. Men nøj hvor jeg synes 2 år og 8mdr er ALT for tidligt. Pædagogerne i BH ved jo heldigvis godt at det er små BH'ere som de har med at gøre modsat hvis de var +3år så de forlanger mindre af dem.

Hvorfor jeg gruer så meget er nok fordi det tog Tjalfe over et halvt år at acceptere vuggestuen. Så frygter at han gør det samme nu

Hvor gammel er Liva? Og hun skal helt væk fra dp og over i BH? Hmmmm det lyder ikke sjovt

Men nu kender han jo stedet... så mon ikke det kommer til at gå meget lettere! Det krydser jeg ihvertfald fingre for!

Liva bliver 3 d. 24. august... her i Odense kan de starte når de er 2,9 år, men det ville jeg slet ikke have.

Vi har forsøgt at vænne hende lidt til børnehaven... har været på deres legeplads i weekender + min kusines søn går dernede så ham har vi været nede og hente et par gange, så hun har også fået set institutionen med mange andre børn og indvendigt.
Oveni har dagplejen besøgt nogle børnehave en gang om ugen det sidste 1/2 år, dog ikke lige den hun skal gå i.... så jeg HÅBER hun er rimelig godt rustet!
Jeg har fri den første uge hvor hun skal starte og 2. uge har jeg kun to dagplejebørn så hun kan få en rolig indkøring...

Anmeld

15. juli 2010

<3

15. juli 2010

<3

TbCp skriver:

Men nu kender han jo stedet... så mon ikke det kommer til at gå meget lettere! Det krydser jeg ihvertfald fingre for!

Liva bliver 3 d. 24. august... her i Odense kan de starte når de er 2,9 år, men det ville jeg slet ikke have.

Vi har forsøgt at vænne hende lidt til børnehaven... har været på deres legeplads i weekender + min kusines søn går dernede så ham har vi været nede og hente et par gange, så hun har også fået set institutionen med mange andre børn og indvendigt.
Oveni har dagplejen besøgt nogle børnehave en gang om ugen det sidste 1/2 år, dog ikke lige den hun skal gå i.... så jeg HÅBER hun er rimelig godt rustet!
Jeg har fri den første uge hvor hun skal starte og 2. uge har jeg kun to dagplejebørn så hun kan få en rolig indkøring...

Ja han har været på tur med Bh og så er de jo sammen på legepladsen. Og jo han kender dem og huset men der har været nogle tilfælde hvor nogle af børnene har haft svært ved at gå forbi døren ind til vuggeren og op i bh. Det er en villa så det er et almindeligt indgangsparti med døre til køkken og toilet og trappe op til 1.salen. Og jeg frygter det virkelig. Da han skulle køres ind i vugger der blev jeg kaldt ned efter 20 min for Tjalfe nægtede at være der!
Jeg tror ikke det KAN blive så slemt men nu må vi se.

Ja vi holder ferie her nu, Tjalfes sidste dag i vugger i morgen, og så min. 1mdr frem måske mere. Ville gerne op til 2år og 10mdr men nu må vi se om vi alle kan holde til 2mdr med hinanden

Efter det havde vi tænkt på halve dage de første par uger så han lige kan vænne sig til det nye stille og roligt. Jeg har jo lige afleveret speciale så er jo på den måde heldigt stillet

Anmeld

15. juli 2010

TbCp

Kirle skriver:

Ja han har været på tur med Bh og så er de jo sammen på legepladsen. Og jo han kender dem og huset men der har været nogle tilfælde hvor nogle af børnene har haft svært ved at gå forbi døren ind til vuggeren og op i bh. Det er en villa så det er et almindeligt indgangsparti med døre til køkken og toilet og trappe op til 1.salen. Og jeg frygter det virkelig. Da han skulle køres ind i vugger der blev jeg kaldt ned efter 20 min for Tjalfe nægtede at være der!
Jeg tror ikke det KAN blive så slemt men nu må vi se.

Ja vi holder ferie her nu, Tjalfes sidste dag i vugger i morgen, og så min. 1mdr frem måske mere. Ville gerne op til 2år og 10mdr men nu må vi se om vi alle kan holde til 2mdr med hinanden

Efter det havde vi tænkt på halve dage de første par uger så han lige kan vænne sig til det nye stille og roligt. Jeg har jo lige afleveret speciale så er jo på den måde heldigt stillet

Ahh det er godt der er mulighed for så rolig indkøring!!!

Håber alt kommer til at gå godt!

Anmeld

15. juli 2010

<3

TbCp skriver:

Ahh det er godt der er mulighed for så rolig indkøring!!!

Håber alt kommer til at gå godt!

ja og i lige måde da. Det er lige så superspændende som skræmmende.  Synes det må være rigtigt rart I har muligheden for at selv vælge hvornår hun skal op.

Anmeld

15. juli 2010

Mor til Frederic og Freya

Vi har også lige sagt farvel til hans bedste ven i dp - da han skal starte i bh... Men vi kommer også i år til at gå til gymnastik sammen.

Og fandt idag ud af at vores ny købte hus ligger i max 600 m afstand til de andre forældre og barn... Ih det bliver fedt.

Har også lige idag skrevet Frederic op til bh, men først fra den 1 august 2011. Så han skal starte 1 mdr før end han bliver 3 år..

Suk... Hvor er min lille baby dreng? Syntes slet ikke jeg kan følge med mere..

Her er de også på besøg i bh, en gang hver 14. dag..

Anmeld

15. juli 2010

<3

Mor til Frederic skriver:

Vi har også lige sagt farvel til hans bedste ven i dp - da han skal starte i bh... Men vi kommer også i år til at gå til gymnastik sammen.

Og fandt idag ud af at vores ny købte hus ligger i max 600 m afstand til de andre forældre og barn... Ih det bliver fedt.

Har også lige idag skrevet Frederic op til bh, men først fra den 1 august 2011. Så han skal starte 1 mdr før end han bliver 3 år..

Suk... Hvor er min lille baby dreng? Syntes slet ikke jeg kan følge med mere..

Her er de også på besøg i bh, en gang hver 14. dag..

åh I har endnu god god tid Her er det sidste dag i morgen i vugger.

Har lige siddet med en ret så begejstret Tjalfe og lavet frugtspyd som han skal have med som afslutning i morgen. Tjalfe tror det er pga. ferie. Så når vi har en uge tilbage af ferien så fortæller vi ham om at han skal tilbage oppe i bh! Og forhåbentligvis får vi gjort det vældig spændende!

Dejligt at I flytter hen til nogen I allerede kender. Hvornår skal I flytte?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.