Hvornår ska baby ha legetøj - og hvad?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. juli 2010

Maise

Malene84 skriver:

Åh gud... tænder... det virker så tidligt. Mine små pus... hah. men jo jo... det giver vel egentlig meget god mening. Bare øv at sku høre på det smaskerri og tøre savl i mange, mange måneder endnu. haha

jep, clara er 6 mdr og har gjort det i mange måneder. det er også en del af deres udvikling hvor de opdager hænderne og derfor tager dem i munden, alt skal jo i munden i den alder, selv min hage, skøre tøs.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juli 2010

Malene84

Maise skriver:

jep, clara er 6 mdr og har gjort det i mange måneder. det er også en del af deres udvikling hvor de opdager hænderne og derfor tager dem i munden, alt skal jo i munden i den alder, selv min hage, skøre tøs.

haha ja Villads har givet min kæreste et sugemærke på næsen... så kan han da bare passe på!!! hah

Anmeld

14. juli 2010

LauraLW

At de propper alt i munden er en naturlig del af deres udvikling, og det skal man bare lade dem gøre... alt med måde selvfølgelig hehe. Dog skal det være noget de små nemt kan holde på/om og derfor nemt kan få i munden til videre undersøgelse :-)

Herhjemme kan vi anbefale Giraffen Sophie (lavet af naturgummi og er et bidedyr til babyer), Hænge legetøj fra lamaze (eller andre mærker) der knitre, rasler, er farvestrålende etc. (de har som regel også dele der er dejlige at gnaske på) og en bidestav eller bidering til de ømme gummer (eksempelvis fra tommy tippie)...

Ellers anbefaler Vilma både højre og venstre hånd, gerne begge hvis det kan lade sig gøre

Laura

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

15. juli 2010

Tulle28

Valle81 skriver:

De bliver jo vilde de drenge:0)

Ellers vil jeg sige at Anton også elsker at lege med sine stofbleer, så krammer han dem lige og så bliver de lige most ind i ansigtet mens der bliver snakket for hårdt:0)

Åh hi hi det er det samme her Det er faktisk det eneste hun gider "lege" med lige udover sine hænder... Men det kommer jo nok - hun er jo kun lige godt 16 uger

Anmeld

15. juli 2010

Sara.

Hej damer,

endnu et spørgsmål fra den fortvivlede tvillingemor  ej, men altså... kan ikke google det og aner det ikke, så må jeg jo spørge eksperterne. Mine drenge er begyndt at proppe deres hænder i munden, meget mere end de plejer - DE SAVLER FOR VILDT... de er ikke sultne, og sutten gider de ikke i øjeblikket... hvad kan det så være??? vi talte om det kunne være at de havde brug for legetøj - og kom så til at grine, for hvad for noget gir man en baby? og hvornår ved man de er klar?

sorry mit sikkert dumme spørgsmål

Nor har haft legetøj siden han kom til verden

I starten mest fordi storesøster på 2½ synes det var sjovt at lege med ham... Han kiggede og kiggede (hvis det var inden for hans synsvinkel )

Men Lamaze lejetøj står der mdr på... f.eks et stk legetøj der passer til børn fra 0 mdr, eller et som passer til børn på 3 mdr.

Noget der kan rasle er et hit her til Nor på 3 mdr. Og som han selv kan holde ved og putte i munden.

Munden er barnets bedste redskab til at udforske verden med når de er så små så derfor kommer ALT derind.. også hænderne og legetøjet, suttekluden... alt hvad de kan få fat i

Mener også at ha læst noget om at Freud siger at børn fra de er 0-2 år er i den orale fase, hvor munden er det centrale element... Senere kommer den anale fase osv.....

Anmeld

15. juli 2010

Tullebobs

Den rangle her er intet mindre end genial - den er let, nemt at få fat i, rasler og rigtig god til gummerne. Den er prisvinder v- og kan købes på apoteket. Se evt mere her:

http://curaden.ch/products/curaprox/cbr.php?Language=dk

Williams er godt nok i en kedelig grå farve, men han elsker den alligevel - og det gjorde storebror også. William er 3 1/2 måned by the way.

Kh Trine

Anmeld

15. juli 2010

<3

Det er jo også hvad er man til: naturtræ, plastik, eller bare hvad der er nemmest at købe.

Purebaby har en masse dejlige rangler i træ med fine perler og sten.

Lamaze har meget fint udviklings- og sansemæssigt og der står efter alder.

Manhattan Toys har en rangle, Skwish, som jeg er meget begejstret for.Den kan man få alle steder.

De der ringe har aldrig været spændende herhjemme men de er geniale til barnevognen i en lang kæde så legetøjet ikke kan smides væk eller blive væk.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.