Håber håber håber

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. juli 2010

TTM

Nymor skriver:

Suk, suk. Nåede lige at gøre mig forhåbninger, da jeg så her til formiddag havde en lille blødning i mine trusser, da jeg var på toilettet.

Jeg synes også, at jeg har lidt murren i maven.

MEN! Det er 2 dage for tidligt, det var MEGET lidt og ift. min ellers meget præcise "menstruationskalender" er det helt forkert at jeg får det nu.

Tør jeg stadig håbe?

Knus

du kan sagtens stadig håbe, der er nogle om plet-bløder når de er gravide

Og er du helt i tvivl, også med mængde af blod (nogle bløder meget og når de er gravide er det meget lidt) og ellers havde jeg ventet til tante rød var taget hjem igen, og så taget en test... (Bare så'en for en sikkerhedsskyld)

Håber du kan finde rundt i mit lettere rodet svar

Men stadig STORT krydsede fingre herfra

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juli 2010

Nymor

3 tests + 6 streger = BINGO!!!

Tager til lægen i morgen, bare for at være på den sikre side, men det ser ud til, at der er bingo!!!

Wheeeeeeeeeeeeee!

Glade knus fra mig   ;o9

Anmeld

20. juli 2010

Happiness

Nymor skriver:

3 tests + 6 streger = BINGO!!!

Tager til lægen i morgen, bare for at være på den sikre side, men det ser ud til, at der er bingo!!!

Wheeeeeeeeeeeeee!

Glade knus fra mig   ;o9

Ej hvor godt!!! Stort tillykke herfra!

Anmeld

22. juli 2010

Nymor

Sidste nyt:

Var til lægen i går, fik taget graviditetstest (positiv) og blev undersøgt, og alt så fint ud, omend min livmoder var lidt lille, men jeg er umiddelbart også kun 4+4 henne, så der var ikke så meget at se.

Så alt burde være i orden! Pheeew!

Alligevel bliver jeg lidt bekymret, når jeg kan mærke lidt murren og jeg slår det op på nettet og ser, at følgende - blandt andre -symptomer:

* Murren
* Svagt positiv graviditetstest (den var slet ikke lige så heftig i farven som sidste gang, jeg var gravid)
* Lille pletblødning/brunlig udflåd (jeg havde en mini-pletblødning i torsdags)
* Almindelige graviditetssymptomer som ømme bryster og kvalme
* Mindre livmoder end normalt ved graviditet

KAN betyde, at man er gravid udenfor livmoderen!!!!!!!!!

Men lægen lavede jo en gyn. undersøgelse og sagde, at det var ok. Så jeg skal ikke være bekymret, vel?

Vi tager ud og rejser i 2 uger til de varme lande i morgen, så der er alligevel ikke noget at gøre ved det lige nu, må vel bare håbe på det bedste!

Har andre af jer prøvet lignende uden at det gav anledning til problemer?

Knus  ;o)

Anmeld

22. juli 2010

MarieMor

Nymor skriver:

Sidste nyt:

Var til lægen i går, fik taget graviditetstest (positiv) og blev undersøgt, og alt så fint ud, omend min livmoder var lidt lille, men jeg er umiddelbart også kun 4+4 henne, så der var ikke så meget at se.

Så alt burde være i orden! Pheeew!

Alligevel bliver jeg lidt bekymret, når jeg kan mærke lidt murren og jeg slår det op på nettet og ser, at følgende - blandt andre -symptomer:

* Murren
* Svagt positiv graviditetstest (den var slet ikke lige så heftig i farven som sidste gang, jeg var gravid)
* Lille pletblødning/brunlig udflåd (jeg havde en mini-pletblødning i torsdags)
* Almindelige graviditetssymptomer som ømme bryster og kvalme
* Mindre livmoder end normalt ved graviditet

KAN betyde, at man er gravid udenfor livmoderen!!!!!!!!!

Men lægen lavede jo en gyn. undersøgelse og sagde, at det var ok. Så jeg skal ikke være bekymret, vel?

Vi tager ud og rejser i 2 uger til de varme lande i morgen, så der er alligevel ikke noget at gøre ved det lige nu, må vel bare håbe på det bedste!

Har andre af jer prøvet lignende uden at det gav anledning til problemer?

Knus  ;o)

kan ikke sige at jeg har prøvet det samme som dig før. tilgengæld hvis lægen har lavet en GU og siger slt ser fint ud så er det sikkert som det skal være

håber i får en rigtig god ferie og husk at nyd den og slap af

Anmeld

14. august 2010

Nymor

Hej igen

Tilbage fra ferie, der var knap så happy-happy som forventet. Aftenen inden afgang begyndte jeg at bløde - bare lidt, og jeg tog det ret roligt, idet jeg tænkte, at det nok bare var lidt pletblødning på det tidspunkt, jeg sådan ca. skulle have haft min mens.

Efter et par dage - da vi altså var nået frem til feriestedet - begyndte jeg at bløde mere og pludselig rigtig meget, faktisk mere, end jeg nogensinde har prøvet før (selv mere end da jeg havde SA i november) - jeg blødte eksempelvis igennem en tampax på en time, der var gabg på gang helt rødt i toilettet osv. Smerterne var til at overkomme, kun lidt mens-agtigt den ene dag.

Da jeg over flere dage havde blødt rigtig meget, erkendte jeg, at det måtte være en SA igen, og jeg tog så den beslutning, at jeg godt kunne dykke, hvilket var derfor vi var taget på ferien in the first place. Jeg opsøgte ingen læge, da jeg vidste, at der alligevel ikke ville være noget at gøre, når det var en SA.

Da vi kom hjem, tog vi på gynækologisk ambulatiorium for at sikre os, at alt var ude eller så godt som (jeg havde forliget mig med tanken og tænkt, at så måtte det blive næste gang, der var vores gang), men til min store overraskelse var de ikke 100% sikker på, at jeg havde aborteret. Der var stadig en fostersæk og noget i den i min livmoder, men de kunne også se, at der lå en del blod, der ventede på at komme ud fra livmoderen. 

Og så kunne de se noget andet, nemlig at min livmoder ser ud til at være tvedelt + at jeg har en muskelknude i livmoderen, begge dele noget, der kan være påvirkende faktorer i forbindelse med SA!!!!!!

Summa summarum: 

På tirsdag skal jeg først og fremmest tjekkes for om mit HCG-tal (eller hvad det nu hedder) er gået op eller ned siden i tirsdags. Er det gået ned, kunne det tyde på, at jeg har fået en SA. Er det gået op, er det straks en anden sag. Desuden vil man på dette tidspunkt formentlig også kunne se hjertelyd, hvis der er et lille levende foster endnu.

Eftersom at jeg har dykket, er jeg meget usikker på, hvordan jeg vil have det, hvis der er hjertelyd. Jeg vil jo sååååå gerne være mor, men jeg har gjort noget, som kan risikere fostrets helbred - hvis jeg ikke havde følt mig så sikker som jeg gjorde over, at det var en SA, ville jeg jo aldrig have gjort det og optrådt så uansvarligt, men jeg var virkelig så sikker med alt det blod!!! Dernæst er det meget ubehageligt at tænke på den tvedelte livmoder, som kan give mig store problemer for fremtiden med graviditeter. 

Hmmm...jeg havde jo nok på fornemmelsen, at intet ville blive let.

Har nogen af jer erfaring med tvedelt livmoder? Er der nogen solstrålehistorier eller kun sort håb forude?

Og har nogen af jer ved en fejl dykket under graviditeten, og skete der noget ved det?

Kh mig  ;o(

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.