findes der sunde sodavands is ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.708 visninger
15 svar
0 synes godt om
14. juli 2010

Pia.

Altså is uden tilsat sukker... - De to store har delt ud i deres skoler/sfo da de skulle gå i ferie, men da kost politiken er "lidt" anderledes i Mads børnehave !!! Må han jo ikke dele alm. sodavands is ud... findes der is uden tilsat sukker - eller er det helt umuligt ?

Ellers laver jeg et frugt fad, men Mads vil meget hellere dele is ud for det gjorde de to store jo...

Knus Pia - som med meget småt skriver JEG ER SKIDE TRÆT AF DERES LORTE POLITIK..... !!!!!!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juli 2010

Delilah

Altså jeg ved ikke med sodavandsis men det er noget økologisk is uden tilsætningstoffer som er rigtig mega lækkert, man kan købe her ved Sydhavn. Det er godt nok ikke sodavandsis men tror faktisk godt det kan betagnes som sundt, ihvertfald det der er lavet af frugt

Anmeld

14. juli 2010

Pia

Uden at du må hænge mig op på det, så mener jeg at de der sun lolly is skulle være ok is og give..
Jeg kan i hvert fald huske at min diætist anbefalede dem , den gang jeg gik ved hende..

Anmeld

14. juli 2010

Daisy

Vi laver bananis herhjemme. En halv banan stukket på en ispind og så i fryseren. Når de er frossne kan man dyppe enden på dem i noget smeltet mørk chokolade ( der er mange man kan få uden sukker ) De er altid et hit hos børnene Ellers purére noget frugt og frys i frys-selv-is beholdere

Anmeld

14. juli 2010

mariamiss6

Så vidt jeg ved er alle sodavandsis prop fulde af sukker, for ellers ville de fryse lige så hårdt op som en isterning....

Så ikke meget hjælp fra mig desværre...

Anmeld

14. juli 2010

Ni-ko-li-ne

hmmm den var svær.... hvis ikke de er proppet med sukker, så er de vel proppet med sødemidler.... og det er da som at vælge mellem pest eller kolera :0(

Anmeld

14. juli 2010

Svei

Vi måtte ikke engang give saft i den børnehave konrad gik i men juice var ok, så måske du selv kunne lave sodavandsis af juice...ellers kan man lave den lækreste softice af vlendet banan, de skal skives og så i fryseren mindst 2 timer...og så bare blendes til det har konsistens som softice...en god slankeis..

Men hvis de har en kostpolitik som de fleste steder så er sodanvandsis heller ikke ok...

Anmeld

14. juli 2010

Heidi B

Hmm vidste slet ikke de var så strikse...., så når Jeppe og Mikkel drømmer om at give vaffelis så går den ikke... Er der samme regler hvis man invitere hjem...

Nå men ang dit spørgsmål, aner det ikke, men Mikkel må gerne få en sodavands is af Mads....

Ps kan han snart lege???

Anmeld

14. juli 2010

Pia.

Hmm vidste slet ikke de var så strikse...., så når Jeppe og Mikkel drømmer om at give vaffelis så går den ikke... Er der samme regler hvis man invitere hjem...

Nå men ang dit spørgsmål, aner det ikke, men Mikkel må gerne få en sodavands is af Mads....

Ps kan han snart lege???

Snakkede med H om det i morges og hun sagde at de dage hvor det havde været rigtig varm der måtte hun indrømme de havde fået en lille skub op is ... Men H er jo også en af dem der ikke forstår at vi som forældre finder os I at "andre" sætter regler for vores børn (men det er jo en helt anden historie) Så hun sagde hvis bare du lover det er sodavands is og det kun er den ene gang så kunne hun ikke se noget problem - men, men, men så kom "mad-mor" og sagde sukker er sukker så det ville hun ikke mene vi skulle... Så har jeg lidt svært ved at holde mund... For så måtte jeg da oså lige spørge hende hvad hun mente var værst fedt eller sukker - for det er da ikke fedt fattig kost de får der nede - jooo det var det sagde hun alt imens de panerede fiskefileter lå i fedtet på panen og stegte sig færdig til frokost !!!! Bliver sgu lidt harm fordi jeg også ved at de servere, figne pålæg, kødpølse og LYST brød (pitabrød m.m som intet godt har i sig) og når man så vil give børnene en lille bitte ferie is så er den hel gal...

Min søn må gerne få figne pålæg, pitabrød og paneret fiskefileter - uden tvivl men han må sørme også godt få en sodavands is her i varmen... !!!!

Jo Heidi, det sjove er jo at hvis man tager dem alle sammen hjem hos dig, så må du give dem lige hvad du har lyst til - så jeg sagde for sjov da jeg gik - jeg invitere hele børnehaven ud på den anden side af døren, så får de is på græsset uden for deres grund.... !!!! HE HE....

Kan du ikke huske til Jul da Mads havde taget Pebernødder (2 stk til hvert barn) med !!!! Mener jeg har fortalt dig den Historie... vi fik det hele med hjem igen plus en ked af det dreng....

Vi rejser jo på Mandag Heidi, men når vi kommer hjem fra ferie i uge 30 - så kan Mads lege stort set resten af ferie, der er kun nogle enkle ture ud af huset her hjemme og en weekend hos far.

Knus Pia, hvis søn er meget glad for jeres ferie er slut...

Anmeld

14. juli 2010

Pia.

Tak for svar alle sammen...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.