update på hun driver mig til vanvid!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. juli 2010

Ida.

michella80 skriver:

tak.... Og det værste er bare at Casper er hjemmefra fra 5.40-16.30 hver dag så jeg er alene med det hele dagen.

Troede egentlig hun gik i DP - er det ferietid?

Så godt dit andet svar...uh det er ikke nemt, når det er tigertid... sender dig masser af styrkende tanker, for det er bestemt ikke nemt at stå med det hele alene så mange gange om dagen...har du ikke noget familie/venner, du kan flygte til, så du kan få fokus på noget andet?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juli 2010

mama09

michella80 skriver:

Uha.... Her til morges prøvede jeg lidt anden rutine. Hun fik morgenmad som hun plejer og så satte jeg hende i bad (det gør vi aldrig om morgenen). Så legede vi inde i stuen efter hun havde fået tøj på og hun møffede rundt i hele huset. Da jeg kunne mærke på hende hun var træt tog jeg hende op til mig og gik rundt med hende mens jeg sang: Du skal sove du skal sove i din barnevogn..... igen og igen... Hun lagde sig helt ind til mig og så gik jeg ud til hendes barnevogn mens jeg stadig sang for hende. Hun virkede til at acceptere det. Så sagde jeg godnat, kan du sove godt. Ligesom jeg plejer og så rejste hun sig. Så tænkte jeg at det da også var okay, hvis hun lige havde brug for jeg trillede lidt med hende så jeg lagde hende ned og sagde Du skal sove Carla. Jeg gik rundt med hende i en time! Flere gange knaldede øjnene i men så skulle hun liiiige prøve at rejse sig igen. Til sidst blev hun rolig og blev liggende. Så gik jeg fra barnevognen (jeg havde stået der længe og hun blev liggende uden at side noget). Jeg gik ind. Ikke længe efter rejste hun sig. Jeg gik ikke ud til hende. Så sad hun der og kiggede lidt. Så begyndte hun at brokke sig, men jeg tænkte: Nej jeg går ikke derud for så vil hun med mig ind. Jeg kunne se hun var træt for hun lagde flere gange hovedet ned på dynen og lå lidt. Så LIGE PLUDSELIG lagde hun sig ned!!!!!! Og sov!!!!!!! Uha!!!! Så næste gang hun skal putte i dag vil jeg prøve at bare stille hende og så acceptere at hun sidder op og kigger og så HÅÅÅÅBER jeg at hun lægger sig ned når hun vil sove... Det må være en win win situation. Kryds fingre for mig!

Anmeld

15. juli 2010

Barbamama

idamaria83 skriver:

Troede egentlig hun gik i DP - er det ferietid?

Så godt dit andet svar...uh det er ikke nemt, når det er tigertid... sender dig masser af styrkende tanker, for det er bestemt ikke nemt at stå med det hele alene så mange gange om dagen...har du ikke noget familie/venner, du kan flygte til, så du kan få fokus på noget andet?

MIn dejlige dejlige veninde stod her lige pludselig med morgenbrød i hånden og spurgte og der var en der havde brug for noget psykisk opbakning herinde. Jeg begyndte bare at tude!!!! hun er sgu så sød altså!!!! Vi skal ind til byen sammen i morgen. Det glæder jeg mig til. HUn går i dagpleje men jeg har ferie nu så det har Carla jo også. Men jeg var af sted hjemmefra både mandag og tirsdag og vil ikke af sted med hende hver dag.

Anmeld

15. juli 2010

Ida.

michella80 skriver:

MIn dejlige dejlige veninde stod her lige pludselig med morgenbrød i hånden og spurgte og der var en der havde brug for noget psykisk opbakning herinde. Jeg begyndte bare at tude!!!! hun er sgu så sød altså!!!! Vi skal ind til byen sammen i morgen. Det glæder jeg mig til. HUn går i dagpleje men jeg har ferie nu så det har Carla jo også. Men jeg var af sted hjemmefra både mandag og tirsdag og vil ikke af sted med hende hver dag.

Åh det var da dejligt!! Nej det er klart - alle dage skal ikke være fyldt op! Men jeg har fundet ud af, at bare en gåtur eller en tur på legepladsen/ud at handle el.lign. er nok til at give et afbræk, når det hele virker totalt uoverskueligt...

Jeg kom sådan til at tænke på, at Annika havde en periode, da hun liiige havde lært at rejse sig op, hvor hun rejste sig op HELE TIDEN i tremmesengen - det var ligesom om, at hun nu havde lært det så SKULLE hun op at stå...det blev ligesom en refleks for hende og hun kunne slet slet ikke finde ud af at få lagt sig ned og stod bare og græd. Jeg var selvfølgelig alene med hende, da hun havde den tur, og jeg havde tre meget laaaaange aftener, hvor jeg rendte og lagde hende ned. Men efter de tre aftener fandt hun ud af, at finde ro til at falde i søvn...måske kan dette med Carla sammenlignes? Hun sætter sig op, fordi hun ikke kan lade være? Med Annika sagde jeg den første gang jeg lagde hende "Godnat Annika, du skal sove!" anden gang "Godnat" og de efterfølgende gange sagde jeg ikke noget til hende, lagde hende bare ned, dynen over hende og så ud igen...ingen øjenkontakt...

Ved ikke om det overhovedet kan bruges til noget?

Anmeld

15. juli 2010

Barbamama

idamaria83 skriver:

Åh det var da dejligt!! Nej det er klart - alle dage skal ikke være fyldt op! Men jeg har fundet ud af, at bare en gåtur eller en tur på legepladsen/ud at handle el.lign. er nok til at give et afbræk, når det hele virker totalt uoverskueligt...

Jeg kom sådan til at tænke på, at Annika havde en periode, da hun liiige havde lært at rejse sig op, hvor hun rejste sig op HELE TIDEN i tremmesengen - det var ligesom om, at hun nu havde lært det så SKULLE hun op at stå...det blev ligesom en refleks for hende og hun kunne slet slet ikke finde ud af at få lagt sig ned og stod bare og græd. Jeg var selvfølgelig alene med hende, da hun havde den tur, og jeg havde tre meget laaaaange aftener, hvor jeg rendte og lagde hende ned. Men efter de tre aftener fandt hun ud af, at finde ro til at falde i søvn...måske kan dette med Carla sammenlignes? Hun sætter sig op, fordi hun ikke kan lade være? Med Annika sagde jeg den første gang jeg lagde hende "Godnat Annika, du skal sove!" anden gang "Godnat" og de efterfølgende gange sagde jeg ikke noget til hende, lagde hende bare ned, dynen over hende og så ud igen...ingen øjenkontakt...

Ved ikke om det overhovedet kan bruges til noget?

He he det tror jeg du har ret i. Hun kan ikke lade være... Og jeg gjorde faktisk det du lige sagde i dag. Jeg sagde Godnat Carla kan du sove godt og efterfølende Du skal sove 3 gange og så sagde jeg ikke noget jeg lagde hende bare og hun satte sig op og så gjorde jeg det at hvis hun blev VED med at græde gik jeg ud og lagde hende ned. Hvis hun bare klynkede lod jeg hende være. Og ja min veninde er virkelig den bedste!!!

Anmeld

15. juli 2010

Ida.

michella80 skriver:

He he det tror jeg du har ret i. Hun kan ikke lade være... Og jeg gjorde faktisk det du lige sagde i dag. Jeg sagde Godnat Carla kan du sove godt og efterfølende Du skal sove 3 gange og så sagde jeg ikke noget jeg lagde hende bare og hun satte sig op og så gjorde jeg det at hvis hun blev VED med at græde gik jeg ud og lagde hende ned. Hvis hun bare klynkede lod jeg hende være. Og ja min veninde er virkelig den bedste!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.