Uha.... Her til morges prøvede jeg lidt anden rutine. Hun fik morgenmad som hun plejer og så satte jeg hende i bad (det gør vi aldrig om morgenen). Så legede vi inde i stuen efter hun havde fået tøj på og hun møffede rundt i hele huset. Da jeg kunne mærke på hende hun var træt tog jeg hende op til mig og gik rundt med hende mens jeg sang: Du skal sove du skal sove i din barnevogn..... igen og igen... Hun lagde sig helt ind til mig og så gik jeg ud til hendes barnevogn mens jeg stadig sang for hende. Hun virkede til at acceptere det. Så sagde jeg godnat, kan du sove godt. Ligesom jeg plejer og så rejste hun sig. Så tænkte jeg at det da også var okay, hvis hun lige havde brug for jeg trillede lidt med hende så jeg lagde hende ned og sagde Du skal sove Carla. Jeg gik rundt med hende i en time! Flere gange knaldede øjnene i men så skulle hun liiiige prøve at rejse sig igen. Til sidst blev hun rolig og blev liggende. Så gik jeg fra barnevognen (jeg havde stået der længe og hun blev liggende uden at side noget). Jeg gik ind. Ikke længe efter rejste hun sig. Jeg gik ikke ud til hende. Så sad hun der og kiggede lidt. Så begyndte hun at brokke sig, men jeg tænkte: Nej jeg går ikke derud for så vil hun med mig ind. Jeg kunne se hun var træt for hun lagde flere gange hovedet ned på dynen og lå lidt. Så LIGE PLUDSELIG lagde hun sig ned!!!!!! Og sov!!!!!!! Uha!!!! Så næste gang hun skal putte i dag vil jeg prøve at bare stille hende og så acceptere at hun sidder op og kigger og så HÅÅÅÅBER jeg at hun lægger sig ned når hun vil sove... Det må være en win win situation. Kryds fingre for mig!
Yes, ingen mor der hopper og danser for at behage prinsessen.
Sådan er det også herhjemme.
Vores piger må gerne brokke lidt eller snakke/synge for sig selv i lidt tid, inden de overgiver sig. Vi står heller ikke i timevis og ruller med vognen.
Det er også min oplevelse, at det (som regel) virker bedst, at de får lov at finde ro selv ...selvom det kan være lidt svært for dem, og tage tid.
Det er noget de skal lære. Og så længe man stadig holder øje med dem (helst uden de kan se at man kigger), og der ingen farer er ved det, så sker der jo ingenting ved at de sætter sig op og kigger osv, indtil de til sidst bliver FOR trætte og ender med at sove.
Det er også hurtigere kedeligt at sidde op og glo, når der ikke er noget at se på .....det er jo meget sjovere, og nemmere at holde sig vågen (trods enorm træthed), hvis der står en mor og siger "nej, nu SKAL du altså ligge dig ned og sove", mens man kæmper lidt om det 
Jeg håber det vil virke fremover også, og være meget lettere at putte hende om dagen, så du ikke skal bruge så meget tid og energi på det.
Det vil jo afgjort være det bedste for Jer begge to. Og som mor har man altså lige BRUG for en pause i løbet af dagen, hvor man ikke skal være på!
Knus 
Anmeld