Hvor har I valgt at bo? Tæt på familie eller?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. juli 2010

oo

hele Sørens familie bor i Nordjylland og hele min familie OG alle vores venner bor i København.

vi valgte at flytte til Fyn for 2 år siden, både for at være midt imellem og fordi jeg skulle til at læse på syddansk universitet.

nu er begge Sørens forældre døde, så vi håbede (eller jeg håbede), at vi kunne få et tættere forhold til hans søskende, der i forvejen er en del ældre end Søren (20+) ved at bo hernede, men det har absolut intet ændret. det er stadig KUN os der kører til dem. til gengæld kommer min mor så ofte hun kan herned med sin mand, selvom det er en dyr tur med broen og det hele.

nu hvor vi venter barn, kan vi begge to mærke, at vi føler os lidt alene hernede og at vi har brug for at have familie og venner meget tættere på, så vi vil gerne tilbage til Sjælland når jeg er færdig med min kandidat (med barslen oveni blir det om ca 3 år). Vi ser ikke Sørens familie mere end vi ville gøre hvis vi boede på Sjælland og skulle over med fly eller færge, til gengæld ville i have et kæmpe netværk af venner og min familie og det vil vi gerne have babyen vokser op med

æh...jeg ved ikke om det hjælper noget. jeg kan udmærket forstå at I er splittet, det var vi også i lang lang tid

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juli 2010

LotteN

uha, jeg kender meget il dit "problem".

Jeg selv er opvokset i nyborg på fyn(hvor min bror, moster og mormor stadig bor), min mor er så med tiden flyttet til fredericia (ligesom min ene moster og hendes 2 børn). Jeg bor i viborg med min kæreste og vores barn. Flyttede til viborg dengang da vi mødtes i skive og han ville fortsætte i forsvaret og så kunne jeg læse i viborg. Kærestens mor bor 20 min fra os og hans far bor i nordjylland.

Så vi er spredt godt og grundigt. Jeg er meget i tvivl om hvad jeg vil. Kærestens mor er ike særlig hjælpsom eller god til at komme forbi - tilbyder aldrig at passe hende. Hvorimod min mor spørger tit og vi vile have meget hjælp i at flytte ned til dem. Kæresten ønsker ikke at flytte - har ikke en desideret grund. Jeg er lidt i tvivl, vil gerne flytte da vi så har massere af hjælp at hente og samtidig så vile jeg være træt af at starte forfra med bekednskaber/veninder i en ny by.

SÅ jeg kan faktisk ikkerigtig råde dig til noget. Jeg ved bedsteforældre er en stor hjælp når man har børn - men en babysitter kan jeg også være behjælplig.
men samtidig når du så skriver hans forældre alle kommer meget alligevel, så tror jeg nu nok jeg ville satse mest på dine forældre, hivs  skule flytte

HÅber I finder en løsning på et svære valg

Anmeld

14. juli 2010

*A*

Vi bor ca. 10 km fra mine forældre, i en anden by. Min kæreste er fra Norge, så hele hans familie bor i Norge og dem ser vi ca. hver ½ år, hvilket passer mig rigtig godt

Anmeld

14. juli 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Jeg kender godt dine overvejelser. Min kæreste er svensk og hans familie bor i Stockholm, mens vi har slået rødder i Århus. Min familie bor i Århus og omegn alle sammen, så selvfølgelig ser vi dem oftere, og det er bestemt noget min svigerfamilie lider under - altså at de ser Bassimutten så sjældent. Men vores løsning er så at vi må tage nogle gode ferier deroppe og når de er her så har de jo så også en del mere koncentreret samvær med ham. Måske er det en mulighed? At I simpelthen tager på weekender og ferier hos det hold bedster som bor længst væk?

Anmeld

14. juli 2010

Louisevt

Tak for svarene... Der er meget at overveje, og der err mange følelser blandet ind  i det fra alle sider Jeg kan forstå jeg ikke er den eneste med det dilemma - det er da dejligt Jeg kan forestille mig at vi vil  forsøge at søge mod Middelfart. Vi vil gerne begge arbejde i Fredericia. Så vil jeg håbe vi kan finde et hus til den tid - de er lidt pebret med priserne efter hvad jeg kan se... Det er så næste problem

Vi har forsøgt at tage på weekend hos mine svigerforældre, men det duede slet ikke synes jeg! De rumsterede og snakkede til klokken 1 om natten Så jeg blev overtræt og hysterisk De har vist glemt hvordan det er med små børn og søvn Vi må købe en god bil der er god til de lange ture og så lade være med at høre dres kommentarer om vores valg...

Anmeld

14. juli 2010

Svei

Ikke for tæt... jeg bor ikke i den by mine forældre bor i og kommer heller aldrig til det... jeg ville gerne flytte hjemmefra... men jeg bor så mine børn har deres far tæt på(150m. væk) da han jo selvfølgelig er den vigtigste for drengene...deres farmor og farfar bor 12 km væk og mormor og morfar 16km væk...det er helt perfekt, tilpas langt til de ikke lige kan komme rendende(ikke at de ville gøre det, men alligevel rart ikke at have dem SÅ tæt på.. ) men så tæt at de er en kæmpe hjælp i hverdagen og til at de kan være så meget de vil hos især deres mormor og morfar...min den store er meget tit deroppe og min mor hjælper meget med at hente og bringe børn osv.

Så jeg ville være ked ved at bo meget langt væk, men ville også finde det træls hvis jeg skulle bo meget tæt på dem, er trods alt et voksent menneske....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.