Alt vores familie bor i Jylland.
Men vi bor tættest på hans familie. Til trods for at min mor har en længere tur hertil, så er hun alligevel dén, som er mest sød til at komme og besøge os. Det betyder meget for mig, og jeg ville engang imellem ønske, at vi havde hende tættere på, så man nemmere "bare lige" kunne smutte forbi, eller bede hende hente dem - bede om hjælp når man selv bliver syg, osv...
Men vi bor hvor vi gør, fordi det var hér vi fandt huset dengang.
Og det var på "denne kant" at vi ville kunne få råd til et hus....
Idag handler det mere om, at det nu er hér vi kan lide at være (selvom afstanden, især til pigernes mormor, kan være lidt træls), og fordi at det nu er hér, at vores piger går i vuggestue/børnehave (snart), så vi ønsker at give dem mest mulig stabilitet i hverdagen ved at blive hvor vi er nu.
På sigt, vil vi få brug for et større hus.
Og MÅSKE bliver vi så nødt til at flytte pigernes institution (hvis det virkelig ikke kan undgåes, så må det jo ende sådan), og igen, så kommer vi ikke nærmere mormor, tror jeg ikke på, da huspriserne bare ER billigere heromkring (Randers/nordpå), end de er nærmere mormor (Århus/Skanderborg)
Men vi sørger for at ses med jævne mellemrum. Og selvom jeg til tider godt kunne ønske mig hende lidt tættere på, så går det jo alligevel.
Man må bare være indstillet på at køre lidt, og det samme må familien.
Så hvis man vælger at bosætte sig langt fra ens familie, så er det nok en god idé med bil eller at bo nær ok transport-muligheder.
I sidste ende er det ikke så vigtigt HVOR man bor, om det er tæt på den ene eller langt fra den anden. For man bliver jo SIN EGEN FAMILIE! Og hvis bare man gør en indsats, så skal man nok få set hinanden.
Bare se i vores tilfælde (og i mange andres) der er det jo netop ikke dem der bor tættest på, som besøger os mest - selvom det ville være oplagt!