kontanthjælp og bil

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. juli 2010

Snefnug1984

grinny skriver:

Hvad jeg ved af må man ikke have penge til at kunne klare sig uden kontanthjælp, men fordi man har bil må de ikke sige at de ikke vil hjælpe en.

Du kan ikke få kontanthjælp eller starthjælp, hvis du eller din ægtefælle har formue. Kommunen ser dog bort fra beløb på op til 10.000 kr. per person.

Formue er for eksempel penge og værdier, som let kan omsættes til penge. Også biler og sommerhuse anses som formue.  

fra borger.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juli 2010

Ni-ko-li-ne

Hmm tjoooo hvis den koster under 10000kr

Anmeld

13. juli 2010

pussepige

Anonym skriver:

okay så skal det bare være en meget "billig" bil?

Nej det var en Mercedes købt for 20000 kr og da jeg solgte den fik jeg 30000 kr

Lånte pengene i banken til bilen dengang og der var aldrig snak om at jeg ejede en bil og den skulle sælges først

Anmeld

13. juli 2010

grinny

JordbærBlomst skriver:

Du kan ikke få kontanthjælp eller starthjælp, hvis du eller din ægtefælle har formue. Kommunen ser dog bort fra beløb på op til 10.000 kr. per person.

Formue er for eksempel penge og værdier, som let kan omsættes til penge. Også biler og sommerhuse anses som formue.  

fra borger.dk

Det er da godt nok ikke hvad jeg ved. Kender da mange der er på kontanthjælp som også har bil og hus og andet.

Anmeld

13. juli 2010

Bebsen

JordbærBlomst skriver:

fra borger.dk

Sorry, my bad, troede beløbet var 20 eller 30 da noget familie fik lov at beholde bilen selvom de kom på kontanthjælp, og den blev nemlig vurderet til netop 20 eller 30, men at det så var fordi de var 2, var ikk lige gået op for mig

Anmeld

13. juli 2010

Anonym trådstarter

okay tak for svar.

Anmeld

13. juli 2010

Ni-ko-li-ne

grinny skriver:

Det er da godt nok ikke hvad jeg ved. Kender da mange der er på kontanthjælp som også har bil og hus og andet.

Så kender du helt sikkert ikke de reelle oplysninger, samt om hus og bil står i KH modtagerens navn eller om der er snydt...

Anmeld

13. juli 2010

Snefnug1984

Hvad ved jeg... citerer bare det der står.. men det er jo kommunen. De har jo ik styr på hvem der skal have hvad og hvad folk har ret til dybest set! Men folk skal jo også oplyse om ændrede forhold i familien - hvilket langt fra alle gør. Derfor kan man ofte have en bil uden at kommunen finder ud af det jo..

Anmeld

13. juli 2010

grinny

JordbærBlomst skriver:

Hvad ved jeg... citerer bare det der står.. men det er jo kommunen. De har jo ik styr på hvem der skal have hvad og hvad folk har ret til dybest set! Men folk skal jo også oplyse om ændrede forhold i familien - hvilket langt fra alle gør. Derfor kan man ofte have en bil uden at kommunen finder ud af det jo..

Nej, det kan du så have ret i.

Kommunen er nok dem der sidst får styr på det 

Anmeld

13. juli 2010

grinny

Ni-ko-li-ne skriver:

Så kender du helt sikkert ikke de reelle oplysninger, samt om hus og bil står i KH modtagerens navn eller om der er snydt...

Nej det er selvfølgelig rigtig nok.. Sagde også kun hvad jeg mente og troede

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.