Spring til sidste ulæste indlæg Følg denne tråd
hej piger.nogen der ved om man må man købe en bil hvis man er på kontanthjælp?
Anmeld
Køb et abonnement på Vores Børn
Magasinet til dig med børn på 0-12 år
Priser fra 149 kr.
Hvordan har du råd til at købe en bil på kontanthjælp?
Det må man ikke.. man kan ikke modtage kontanthjælp, hvis man ejer en bil eller har en mindre formue i banken..
Delilah skriver: Hvordan har du råd til at købe en bil på kontanthjælp?
min svigermor ville låne os pengene?
Hvis bilen kommer til at stå i jeres navn, kan du ikke modtage kontanthjælp, hvis bilen overstiger en værdi på 10.000. Har du penge i banken skal bilen så være det tilsvarende billigere..
Øhhh vil bare lige sige at jeg har altså haft bil mens jeg var på kontanthjælp for flere år tilbage.. Man må ikke have en formue der overstiger mener det er 10000 kr...
pussepige skriver: Øhhh vil bare lige sige at jeg har altså haft bil mens jeg var på kontanthjælp for flere år tilbage.. Man må ikke have en formue der overstiger mener det er 10000 kr...
okay så skal det bare være en meget "billig" bil?
Hvad jeg ved af må man ikke have penge til at kunne klare sig uden kontanthjælp, men fordi man har bil må de ikke sige at de ikke vil hjælpe en.
Vi købte en bil da jeg modtog kh, vi købte også et hus som vi begge stod for da jeg var på kh, så det kan jeg ikke tro at man ikke skulle kunne...
Man må gerne have bil på kontanthjælp, værdien af bilen må bare ikke overstige 30.000kr... (Kan ikke huske om det er 20 eller 30).
[ Spring til toppen ]
Story House Egmont A/S Strødamvej 46 2100 København Ø TLF: 70 25 75 10 CVR: 83131128