SÅ skal jeg da LOVE for at kvalmen kom...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

972 visninger
11 svar
0 synes godt om
13. juli 2010

Maria-s

Hold da op jeg har haft kvalme her de sidste 2 dage. Jeg kaster ikke op (det er noget min krop har rigtig svært ved) men der er bræk reflekser der slår til en gang i mellem og jeg føler den ligger på vippen HELE tiden og den er der bare non-stop. Fra jeg vågner og mere eller mindre til jeg går i seng/ sover. Det er helt ulideligt at være på arbejde, sidder bare utålmodigt og tænker; skal jeg gå ud og kaste op nu? eller nu? eller hva med nu?? småspiser hele tiden knækbrød for at prøve at dæmpe kvalmen.

Har det ligesom om jeg har kørt 2 timer for lang tid i karussel eller som når man kommer hjem efter en bytur og egentlig er ved at blive ædrug igen og man får kvalme af at se fjernsyn. (Føler nemlig at selv fjernsynets billeder og lyd giver mig kvalme fordi det på en eller anden måde irretere min balancenerve??).

Turen hjem som passager i bil og køretid på 20 min. er ueeeeendelig lang, sidder bare, "ikke nu, ikke nu, iiiiikke nu...!". Skal snart til lønforhandling og der er bare ikke nogen der må vide at jeg er gravid. Vil i det hele taget gerne skjule det til minimum uge 12.... Jeg er nu i uge 7... (6+3)

Mine bryster er som bylder og jeg tager mig selv i at vrisse af vores dejlige hunde, når de kommer til at sætte en albue lige det "aller farligste sted" MINE ØMME, ØMME BRYSTER!... og min følsomme næse fanger meget deres hundeånde som får det til at dreje 1½ omgang i maven..

Jeg er jo egentlig glad på den måde at jeg ser kvalmen som et godt tegn, men NEJ hvor er jeg da bare ynkelig!... Kan slet ikke overskue hvis det her skal stå på i flere uger.. Jeg er fuldstændig drænet for energi og tænker bare f****kk... det er kun onsdag i morgen? jeg overlever ikke til weekenden.... Har bare lyst til at melde mig syg og blive under dynen til det fortager sig... (af de rigtige grunde self.)

Sorry med alt det BROK, men havde lige brug for at pyldre lidt. det må man godt engang imellem...  

Hvor lang tid havde i kvalme?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juli 2010

AnneBJ

Du må rigtig gerne pylre! Jeg har ikke rigtig kvalme, bare en generel utilpashed, stort set hele tiden!

Håber du meget snart får det bedre, medlidenshedskram herfra

Anne - 3+6 eller 8+5

Anmeld

13. juli 2010

Laulund87

Ja nu er det ikke det mest positive svar jeg kan give dig, men skriver nu alligevel

Indtil jeg var 5 måneder henne var jeg møg syg. 

Jeg lå i sengen og måtte drikke noget klamt, tykt stads, fyldt med næring, fordi jeg slet ikke kunne spise 

Jeg var indlagt 2 gange hvor jeg fik drop pga. dehydrering. 

Jeg kunne INTET uden at kaste op, ikke engang gå på toilettet

Lå bare i sengen 24/7 uden at have et liv overhovedet!

Mit tilfælde er ekstremt og sådan får du det sikkert ikke

Jeg fik forresten akupunktur, har du prøvet det?

Så er der stikpiller mod kvalme og seaband. Ja jeg har prøvet det hele

Anmeld

13. juli 2010

morethanperfect

Jeg kener det alt for godt. er 24+0 i dag og har stadig kvalme

"God bedring" <3

Anmeld

13. juli 2010

Mikkel's mor <3

Maria-s skriver:

Hold da op jeg har haft kvalme her de sidste 2 dage. Jeg kaster ikke op (det er noget min krop har rigtig svært ved) men der er bræk reflekser der slår til en gang i mellem og jeg føler den ligger på vippen HELE tiden og den er der bare non-stop. Fra jeg vågner og mere eller mindre til jeg går i seng/ sover. Det er helt ulideligt at være på arbejde, sidder bare utålmodigt og tænker; skal jeg gå ud og kaste op nu? eller nu? eller hva med nu?? småspiser hele tiden knækbrød for at prøve at dæmpe kvalmen.

Har det ligesom om jeg har kørt 2 timer for lang tid i karussel eller som når man kommer hjem efter en bytur og egentlig er ved at blive ædrug igen og man får kvalme af at se fjernsyn. (Føler nemlig at selv fjernsynets billeder og lyd giver mig kvalme fordi det på en eller anden måde irretere min balancenerve??).

Turen hjem som passager i bil og køretid på 20 min. er ueeeeendelig lang, sidder bare, "ikke nu, ikke nu, iiiiikke nu...!". Skal snart til lønforhandling og der er bare ikke nogen der må vide at jeg er gravid. Vil i det hele taget gerne skjule det til minimum uge 12.... Jeg er nu i uge 7... (6+3)

Mine bryster er som bylder og jeg tager mig selv i at vrisse af vores dejlige hunde, når de kommer til at sætte en albue lige det "aller farligste sted" MINE ØMME, ØMME BRYSTER!... og min følsomme næse fanger meget deres hundeånde som får det til at dreje 1½ omgang i maven..

Jeg er jo egentlig glad på den måde at jeg ser kvalmen som et godt tegn, men NEJ hvor er jeg da bare ynkelig!... Kan slet ikke overskue hvis det her skal stå på i flere uger.. Jeg er fuldstændig drænet for energi og tænker bare f****kk... det er kun onsdag i morgen? jeg overlever ikke til weekenden.... Har bare lyst til at melde mig syg og blive under dynen til det fortager sig... (af de rigtige grunde self.)

Sorry med alt det BROK, men havde lige brug for at pyldre lidt. det må man godt engang imellem...  

Hvor lang tid havde i kvalme?

er sku ked af at sige det. men jeg har det stadig og er 18+1.
og ja det er virkelig hårdt. men godt man har en kæreste der kan tage sig lidt af en

Anmeld

13. juli 2010

Maria-s

Hooold da op piger! Jeg har kun haft sådan rigtig, RIGTIG kvalme i 2 dage og er ved atr dåne. I snakker 5 måneder??... Jeg satster STÆRKT på at det ikke kommer til at gælde mig..

Ej jeg er heller ikke ved at "bryde sammen" endnu for jeg tager det jo som sagt med et smil i den forventning om at det er et rigtig godt tegn på en sund graviditet. Men jeg må indrømme at udsigten til arbejdsdage med den her mændge kvalme er meget sværd at udholde. En ting er at være herhjemme hvor jeg kan ligge mig og sove fra det og ikke skal gemme det og virke total overskudsagtig, men at sidde på arbejde, hvor folk holder øje med hvis man kommer kommer tilbage fra thekøkkenet for mange gange i løbet af dagen med en knækbrød i hånden og hvor der tydeligt kan høres fra de andre wc'er hvis man er ude at kaste op (det er sådan flere på min arb. plads er blevet luret) ja så virker det en anelse uoverskueligt.... Har virkelig lyst til at tage i morgen hjemme hvis det er lige så slemt som det har været de sidste 2 dage. Men står som sagt og snart skal til lønforhandling og så er det bare ikke så fedt at have en masse sygedage lige op til...

Anmeld

14. juli 2010

Enayia

Uhhh håber den snart går væk.

Jamen kvalme. Havde kvalme næsten igennem HELE graviditeten sidste gang, og ja, lå i toilettet OFTE.

Denne gang ikke rigtig i starten, men skal love for det er taget til. Så pt lyder status Ulrik flere gange om dagen ØV Er i Uge 12 nu.

God bedring

Anmeld

14. juli 2010

Nadia&Daniel

Jeg var (er stadig engang imellem - er 24+1) ramt af kvalme..

Men jeg har været glad for det - skal vist lige forklar

19 december 2009 mistede jeg vores første guldklump - men den første graviditet var jeg slet ikke påvirket af at være gravid, ingen kvalme eller noget som helst som viste at jeg var gravid. Så da jeg blev gravid igen, og havde det skidt, var et godt tegn på, at babyen havde det som den skulle

Men hold op - det har været hårdt. Var ledig i starten af min graviditet, og det har været godt for mig, for ellers havde jeg haft virkelig mange sygedage (selvom det at være gravid ikke er en sygdom - har jeg været hårdt ramt) pga kvalmen (dog kom der aldrig noget op) - nogle gange brugte jeg bare i sengen.. Selv nu hvor jeg sidder og skriver dette, har jeg kvalme..

Men god bedring

Anmeld

14. juli 2010

Svane83

Hej

Nu er jeg heldigvis ikke så plaget af kvalme endnu, er kun 4+5, men jeg har flere steder læst at mange har god gavn af de der armbånd fra apoteket sea band, måske skulle du prøve dem, det kan jo ikke skade.

Anmeld

14. juli 2010

Maria-s

Ja det kunne godt være man skulle prøve de der sea-bands eller hvad de nu hedder..

Har taget en dag derhjemme i dag fordi jeg virkelig havde det ring i går på arbejde og overhovedet ikke kunne overskue en lignende dag i dag. Men NEJ hvor havde jeg det dårligt med at ringe og sige "jeg kommer ikke på arbejde i dag, jeg har "feber""... Hun lød bare sådan "Nå det har du?? JAmen så god "bedring" du" Jeg kan jo ikke sige jeg kommer ikke på arbejde for jeg er på nippet til at brække mig 24/7 og nåårrhhh jo så er jeg jo gravid. Jeg GLÆDER mig til der er gået de godt 12 uger, så man er ovre den mest kritiske periode og så man ikke behøver at gå og lyve om hvorfor man har det dårligt og hele tiden skal komme med undskyldninger og putte "happy-overskuds-ansigt" på..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.