Sutter..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. juli 2010

Karo

Vi skolder dem også en gang dagligt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juli 2010

Mette.

MariaJ skriver:

Nu går det så op for mig at vi åbentbart har helt vildt dårlig suttehygiejne her hjemme. Jeg skolder dem slet ikke så tit. Skyller hvis de har været på gulvet, men skolder dem alle sammen engang imellem (nok ikke engang en gang om ugen), og det med saltet har jeg aldrig hørt om. Skal man virkelig være så grundig?

Jeg har altså heller aldrig hørt om det med salt før. Men jeg synes nu heller ikke sutten ligner en der har mælkerester på sig. Her kan der altså også godt gå en uge mellem de bliver skoldet

Men mon ikke det også kan gå - ellers tænker jeg da SP ville have nævnt det var vigtigt at gøre dagligt..

Anmeld

14. juli 2010

patella

MariaJ skriver:

Nu går det så op for mig at vi åbentbart har helt vildt dårlig suttehygiejne her hjemme. Jeg skolder dem slet ikke så tit. Skyller hvis de har været på gulvet, men skolder dem alle sammen engang imellem (nok ikke engang en gang om ugen), og det med saltet har jeg aldrig hørt om. Skal man virkelig være så grundig?

Det samme her  Jeg har mange sutter i omløb, men han kan da godt ligge med den samme hver nat i en lille uges tid uden den blir skoldet. Tror ca. jeg skolder alle sutterne hver 1½ uge... Men det med mælkeresterne, er det ikke kun de sutter der er på flaskerne som de drikker mælk af? 

Men én gang dagligt, det var jeg ikke klar over man skulle - overhælder I dem så bare med kogende vand, eller koger I dem i en gryde i 5 minutter eller hvordan?

Anmeld

14. juli 2010

Mette.

patella skriver:

Det samme her  Jeg har mange sutter i omløb, men han kan da godt ligge med den samme hver nat i en lille uges tid uden den blir skoldet. Tror ca. jeg skolder alle sutterne hver 1½ uge... Men det med mælkeresterne, er det ikke kun de sutter der er på flaskerne som de drikker mælk af? 

Men én gang dagligt, det var jeg ikke klar over man skulle - overhælder I dem så bare med kogende vand, eller koger I dem i en gryde i 5 minutter eller hvordan?

Jeg tror altså heller ikke der sker noget ved de ikke bliver skoldet oftere, så længe de bliver skyldet under koldt vand hvis de bliver tabt.

Når jeg skolder dem bliver de lagt i en skål som jeg så hælder kogende vand fra el kedlen i også ligger de nogle minutter Jeg tjekker også altid efter der ikke er hul på dem ved at hive selve sutten ud af. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.