At tilsidesætte sine egne behov (lidt langt)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.964 visninger
20 svar
0 synes godt om
13. juli 2010

Anonym trådstarter

Godaften de damer.

Min kæreste og jeg er lige nu inde i en lille krise, og jeg er snart derude hvor jeg ikke længere kan bunde.

Vi er begge meget glade for hinanden, men indimellem synes jeg dog at det virker til at jeg er mere glad for ham, end han er for mig.

I weekenden blev der holdt fest, og vi hyggede os rigtig meget, og mens lillen blev passet fik vi også noget alene tid, hvilket var yderst skønt og vi var som nyforelsket igen.

Igår tog han så hjem til sig selv, (Han har sin egen lejlighed, men er for det meste her hos mig og lillen) efter arbejde, da han skulle lave noget arbejde for nogen han kendte. Aftalen var at han ville komme herhjem igen onsdag aften - Da han også i aften har nogle aftaler om noget arbejde og så skal han til psykolog.

Jeg går uheldigvis hen og bliver syg, natten til mandag, og ligger med feber og halsbetændelse. Jeg skriver til kæresten at jeg har brug for hans hjælp mht. Lillen, men da han har lavet aftaler, vil han altså ikke aflyse dem, "bare" fordi jeg er syg.

Det gør mig rigtig ked af det, og det ender desværre med at vi igår aftes har et større diskussion over telefon, hvor jeg, i et håb om at han selv skal sige at han faktisk har lyst til at se mig og lillen, og tilbyde sin hjælp, spørg om det ikke er bedst at han bliver hjemme hele ugen - Det siger han sgu jo til!! (ved godt det var forkert gjort af mig, men jeg tror jeg havde brug for den bekræftigelse)
Han indrømmer så at han også er taget hjem til sig selv, fordi han har brug for at være sig selv - Noget han åbenbart har haft brug for tit, men ikke har givet udtryk for, fordi han har været bange for at svigte mig.

Jeg bliver igen rigitg ked af det, for det har da slet ikke været min mening at give ham den opfattelse af mig, og det gør mig ked af det, at han ikke føler at han kan være ærlig.

Jeg snakker så med ham igen idag - Og har jo sat næsen op efter at han kommer herhjem imorgen, hvilket jeg glæder mig til, da jeg har det rigtig skidt, og har brug for hans hjælp og omsorg.

Her fortæller han mig så at han har lavet flere aftaler, og nok først kommer herhjem fredag (hvor vi skal til fødselsdag). Jeg bliver endnu engang rigtig ked af det - For han VED jo at jeg ligger syg og har brug for ham.

Nu står jeg så i den situation, hvor jeg ikke rigtig ved om det er mig der kræver for meget, eller om det er ham der er egoistisk?
Kan I hjælpe mig lidt på vej? - Det skal lige siges at det altså ikke er første gang sådan nogle situationer her er opstået.

Jeg vil rigtig gerne snakke med ham stille og roligt, men jeg har en stor frygt for at miste ham, og jeg er bange for, endnu engang, bare at bukke under for hans mening, og tage til takke med at det er mig den er gal med.

På forhånd tak!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juli 2010

Barbamama

Du er ikke galt på den eller på nogen måde urimelig. Det er da kun rimeligt at han også hjælper og især når du er syg. Det er da ren luksus at han bare kan tage hjem til sig selv og overlade det hele til dig. Jeg synes det er død-urimeligt af ham

Anmeld

13. juli 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Jeg havde en kæreste der opførte sig sådan engang. Endda mens jeg lå og forsøgte at komme på benene efter en spontan abort med hans barn. Han havde en masse andre ting han hellere ville, ting med sin familie som han stadig boede hos i en alder af 25 og diverse aftaler om computerspil på nettet. Jeg kæmpede og tryglede og tiggede og lokkede i 1,5 før jeg fik nok og brugte lang tid på at komme ovenpå bagefter... Hvornår får du nok? For ja - det lyder som om I ikke vil det samme og det kan komme til at gøre rigtig ondt i det lange løb... Jeg håber du passer rigtig godt på dig selv og Lillen!!!

Anmeld

13. juli 2010

Anonym trådstarter

Rosa skriver:

Jeg havde en kæreste der opførte sig sådan engang. Endda mens jeg lå og forsøgte at komme på benene efter en spontan abort med hans barn. Han havde en masse andre ting han hellere ville, ting med sin familie som han stadig boede hos i en alder af 25 og diverse aftaler om computerspil på nettet. Jeg kæmpede og tryglede og tiggede og lokkede i 1,5 før jeg fik nok og brugte lang tid på at komme ovenpå bagefter... Hvornår får du nok? For ja - det lyder som om I ikke vil det samme og det kan komme til at gøre rigtig ondt i det lange løb... Jeg håber du passer rigtig godt på dig selv og Lillen!!!

Det er sjovt du siger det, for jeg fik fortaget en abort for næsten to måneder siden - da det ikke lige passede ind og få et barn mere, da vores egen lillen ikke er særlig gammel.

Dagen efter aborten, havde jeg det egentlig ok, men jeg var meget ked af det. Da vi havde været vågen i 5 timer, har han endnu ikke spurgt til hvordan jeg havde det, så jeg udbryder bare "JEG HAR DET FORRESTEN FINT NOK!"
Og hans kommentar til det var "Det gik jeg også ud fra, siden du ikke havde sagt noget" ..

Jeg vil rigtig gerne kæmpe for det her, for der er da flere gode stunder, end disse dårlige - Men jeg frygter også at det ender med at vægtskålen bliver mere og mere ulige, fordi han synes han kan tillade sig at "flygte" fordi det trænger HAN til!

Anmeld

13. juli 2010

Anonym trådstarter

13. juli 2010

Stepmom87

Jeg synes det lyder rigtig egoistisk (staves?) af ham at han bare skrider, fordi HAN har brug for det og ikke ønsker at hjælpe dig. Jeg var blevet stikhamrende tosset, hvis jeg havde været dig.

Altså havde JEG stået i din situation, havde jeg givet min mand et ultimatum. Enten skulle han tilbringe noget mere tid med vores lille familie, ellers kunne han smutte. (Men det er måske bare mig)

Anmeld

13. juli 2010

Anonym trådstarter

Stepmom87 skriver:

Jeg synes det lyder rigtig egoistisk (staves?) af ham at han bare skrider, fordi HAN har brug for det og ikke ønsker at hjælpe dig. Jeg var blevet stikhamrende tosset, hvis jeg havde været dig.

Altså havde JEG stået i din situation, havde jeg givet min mand et ultimatum. Enten skulle han tilbringe noget mere tid med vores lille familie, ellers kunne han smutte. (Men det er måske bare mig)

Altså - Det er HELT OK, at man har brug for tid til sig selv, men den mulighed har jeg jo ikke, det glemmer han bare lige.

Jeg ved ikke lige hvad jeg skal stille op - For som sagt har jeg en stor frygt for at miste ham.

Anmeld

13. juli 2010

klmf

Anonym skriver:

Det er sjovt du siger det, for jeg fik fortaget en abort for næsten to måneder siden - da det ikke lige passede ind og få et barn mere, da vores egen lillen ikke er særlig gammel.

Dagen efter aborten, havde jeg det egentlig ok, men jeg var meget ked af det. Da vi havde været vågen i 5 timer, har han endnu ikke spurgt til hvordan jeg havde det, så jeg udbryder bare "JEG HAR DET FORRESTEN FINT NOK!"
Og hans kommentar til det var "Det gik jeg også ud fra, siden du ikke havde sagt noget" ..

Jeg vil rigtig gerne kæmpe for det her, for der er da flere gode stunder, end disse dårlige - Men jeg frygter også at det ender med at vægtskålen bliver mere og mere ulige, fordi han synes han kan tillade sig at "flygte" fordi det trænger HAN til!

Jeg tror du ramte hovedet ret præcist på sømmet, da du skrev at du nok er mere glad for ham end han er for dig. Det er simpelthen humlen i det. Han kan få det lige nøjagtig som han vil have det og så skride hjem til sig selv, når han trænger til 'ro'.

Kan godt følge dig i at det er træls med endnu en diskussion, men for fanden sveske, det her er dit liv. Og lillens liv!! Du skal ikke lade dig nøjes med sådan en super-egoist. Tror du han ville finde sig i, at du ikke passede ham, hvis han var syg?? Eller en anden situation, hvor han forventer at du stiller op for ham?

Han trænger til et seriøst wake-up call. Han er garanteret sikker på, at du ikke kunne finde på at vise ham vejen ud - så det er lige præcis det du skal gøre! Det gør pisse ondt og man tror ikke man kan leve uden fjolset. Men det kan man! I mellemtiden kan han jo så vise, om han vil kæmpe for dig eller om han bare lader dig gå - det viser jo også lidt om hans engagement.

Bare mine tanker om dette her. Vil da gerne høre en update

Rigtig meget held og lykke til dig - du skal ikke finde dig i det!!

Knus

Anmeld

13. juli 2010

Stepmom87

Anonym skriver:

Altså - Det er HELT OK, at man har brug for tid til sig selv, men den mulighed har jeg jo ikke, det glemmer han bare lige.

Jeg ved ikke lige hvad jeg skal stille op - For som sagt har jeg en stor frygt for at miste ham.

Selvfølgelig skal han have lov at have noget tid for sig selv, men han må jo også give dig noget tid selv.

Det virker som om at han godt ved at du er bange for at miste ham, men han ved også at han kan gøre som det passer ham, for det kræver "bare" en diskution (staves?) og så giver du efter for hvordan HAN vil have det. Det er synd, for du fortjener bedre.

Jeg synes virkelig du skal slå i bordet og kræve noget mere af ham, han har jo selv valgt at få familie, og så må han jo også tage sit ansvar.

(Dette er ikke ment for at kritisere dig.)

Anmeld

13. juli 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
Anonym skriver:

Arhmen for pokker da - jeg har lyst til at skrive en HEL masse grimt om din kæreste lige nu, men jeg skal nok lade være. Det er svært når man selv er forelsket i personen. Han siger og gør garanteret også mange dejlige ting, men bottom line er at han simpelthen ikke er til stede når det brænder på - hverken mentalt eller fysisk og det er simeplthen ikke godt nok!!! Tror du virkelig at det ændrer sig, for det tror jeg ikke...

Hvad vil du miste hvis du ikke var sammen med ham mere, men han i stedet kunne fokusere på at være far for barnet og du i stedet kunne sunde dig og finde en fyr der simpelthen ikke kunne vente med at komme hjem til dig og Lillen???

Jeg brugte RIGTIG meget energi på at få mit forhold op at køre dengang og jeg var fuldstændig slidt ned da jeg endelig bad ham rende og hoppe... Jeg blev ved med at tro på at han nok "bare lige skulle..." altmuligt andet og SÅ ville han indse at det skulle være os på fuld tid... Jeg var sikker på at fordi vi havde været alt det igennem med abort og alt muligt andet så ville jeg aldrig finde en anden der ville kunne forstå hvad jeg gik igennem. Jeg sled på mig selv, venner og veninder, familie og studiet fordi der konstant var trouble in paradise - op og ned hele tiden... Jeg indså ALT for sent at han var den ENESTE der ikke fattede en brik af hvad jeg gik igennem... 

Din lille har ikke fortjent at vokse op med en far der altid har den ene fod ude af døren - og du fortjener det heller ikke!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.