? Til jer der bruger Tampax/OB

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. juli 2010

Tina2

Jeg bruger kun OB og har brugt dem i mange år...... Har også brugt tampax engang men synes ikke de kommer til at sidde ordentligt med de indføringshylstre, så dem bryder jeg mig ikke om....

Ob sidder som de skal, holder godt og så er de supernemme at ha' med i lommen eller lign, fordi de er så små :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juli 2010

Ranarupta

Jeg har altid sværget til Tampax.  

Anmeld

13. juli 2010

Laulund87

Anonym skriver:

Jeg har brugt begge, men fik svamp af både dem og almindelige bind, og det er ikke sjovt at få svamp hver måned skal jeg lige hilse of sige

Men så købte jeg for et par år siden en Diva Cup (ca 350,-) og jeg har ikke rørt bind, ob eller tamponer siden, dejligt! den er 100% ren silikone og derfor ikke fyldt med parfumer, kunststoffer eller noget andet...

Bare et lille alternativ herfra, hvis du søger bredt efter nye ting 

Held og lykke med det

Hvad dælen er det? Lyder smart

Anmeld

13. juli 2010

Giraffen

Laulund87 skriver:

Hvad dælen er det? Lyder smart

Jamen det er sådan en dejlig lille øko-kop som man sætter op. Der er to størrelser, en til før og en til efter fødsel. Så skal den bare tømmes engang imellem og så skal den gøres rent i intim-sæbe. Man kan sagtens tisse med den i, da blodet kommer ud en anden vej (ved ikke lige helt hvordan det hænger sammen). Det kan være skørt at tømme blodet ud i håndvasken, men det er noget mindre "ulækkert" en bind og tampon'er (synes jeg) da man ikke får den der sødlige lugt af blod der har fået for meget luft...

Jeg købte min her:

http://www.worldcare.dk/?show=tdcforside&theme=turkis

Det er ikke sikkert det er for alle, men det er det eneste min krop har godtaget (og jeg har ellers hverken allergier eller astma, det var kun de nedre regioner, der ikke var så hårdføre)

Anmeld

13. juli 2010

Sissel

Line1987 skriver:

Jamen det er sådan en dejlig lille øko-kop som man sætter op. Der er to størrelser, en til før og en til efter fødsel. Så skal den bare tømmes engang imellem og så skal den gøres rent i intim-sæbe. Man kan sagtens tisse med den i, da blodet kommer ud en anden vej (ved ikke lige helt hvordan det hænger sammen). Det kan være skørt at tømme blodet ud i håndvasken, men det er noget mindre "ulækkert" en bind og tampon'er (synes jeg) da man ikke får den der sødlige lugt af blod der har fået for meget luft...

Jeg købte min her:

http://www.worldcare.dk/?show=tdcforside&theme=turkis

Det er ikke sikkert det er for alle, men det er det eneste min krop har godtaget (og jeg har ellers hverken allergier eller astma, det var kun de nedre regioner, der ikke var så hårdføre)

jamen hvordan ved man så hvornår den er fuld?
Ej hvor spændende, vidste slet ikk at der var noget alternativ

Anmeld

13. juli 2010

Ansemusen

Anonym skriver:

Jeg har aldrig rigtig brugt nogen af delene, men overvejer det nu da jeg faktisk syntes det er ulækkert med det blod der kommer ud når jeg har mens..

Men jeg aner ikke om der er nogen der er bedre end andre, osv.. Hvad siger I..

Synes Tampax funker bedst pga. indføringshylstret som gør at den kommer længere op og dermed ikke generer!

Anmeld

14. juli 2010

mrsMary

Har brugt begge dele og synes godt om begge mærker. Er klart at fortrække fremfor kun bind.

Indføringshylster er klart at fortrække, men måske først med lidt øvelse...

OB uden indføringshylster er fortrinsvis for dem med spiral, da den ellers kan hives med ud ved et uheld.

Godt råd er at gå efter dem med tynd "netstrømpe" uden om tamponen, da jeg tænker de ellers efterlader for meget "fnug". Måske det alligevel "skylles" med ud, men man ved aldrig. Og husk endelig ikke at overskride de max 4 timer, du må have dem i. Og sov ikke med dem af samme grund, da må du bruge bind.

Anmeld

14. juli 2010

1977

Profilbillede for 1977
Anonym skriver:

Helt enig..

Jeg bruger dog både bind og tamponer i de første dage af min mens ellers bløder jeg igennem..

Jeg går også med livrem og seler de første 2 dage

Og jeg bruger tampax eller et billigere alternativ

Anmeld

14. juli 2010

mariamiss6

jamen hvordan ved man så hvornår den er fuld?
Ej hvor spændende, vidste slet ikk at der var noget alternativ

Når den er fuld fuld så render den altså over jeg har også en, min er bare en mooncup som er lidt billigere end divacuppen. Jeg har ikke prøvet andre end mooncuppen så jeg ved ikke rigtig hvad forskellen er....

Men altså som med alle andre menstruationsopsamlingsdimser, så render den selvfølgelig over når den er fuld, og du vil kunne mærke det begynder at sive ud....

Den kan også bruges om natten, fordi den kun samler blodet, det bliver ikke suget ind i noget som helst og ligger og "tørrer"

Forresten så bløder jeg så meget, at jeg må have både en mooncup og et bind på om natten - og tilfældet havde været det samme hvis jeg brugte tampon, så ville jeg også skulle have et bind på om natten samtidig med en tampon (selvom jeg godt ved at det må man ikke)

Anmeld

14. juli 2010

Giraffen

mariamiss6 skriver:

Når den er fuld fuld så render den altså over jeg har også en, min er bare en mooncup som er lidt billigere end divacuppen. Jeg har ikke prøvet andre end mooncuppen så jeg ved ikke rigtig hvad forskellen er....

Men altså som med alle andre menstruationsopsamlingsdimser, så render den selvfølgelig over når den er fuld, og du vil kunne mærke det begynder at sive ud....

Den kan også bruges om natten, fordi den kun samler blodet, det bliver ikke suget ind i noget som helst og ligger og "tørrer"

Forresten så bløder jeg så meget, at jeg må have både en mooncup og et bind på om natten - og tilfældet havde været det samme hvis jeg brugte tampon, så ville jeg også skulle have et bind på om natten samtidig med en tampon (selvom jeg godt ved at det må man ikke)

Jeg har heldigvis aldrig prøvet at den løber over... Men når man har brugt den lidt får man en god fornemmelse for hvornår den skal tømmes. Jeg tror jeg tømmer min 3-4 gange om dagen (man behøver kun tømme hver 12. time, men så ved man ik hvor fuld koppen er), men den kan rumme noget mere end en tampon... Jeg kan se der også er mange alternativer (ladycup skulle være lidt mindre og mooncup er vist nogenlunde det samme som divacup). Men det bedste er at der ingen lugtgener er og at man kan svømme, løbe eller hvad man lige har lyst til uden at skulle tænke på snore der stikker ud eller bind der ikke sidder rigtigt. 

Jeg ved at divacup har "returret" indtil et år efter købet, hvis nu det bare ikke er noget for en... Men kæmpe bonus er også at man sparer så mange penge og at man gør en lille del til at passe på miljøet 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.