Arghh jeg bløder!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.831 visninger
18 svar
0 synes godt om
13. juli 2010

DK

Heldigvis kun en lille bitte smule. Jeg stod op og mærkede et par dråber trille ned af benet og det var friskt rødt blod.

Uhhh hjertet laaangt oppe i halsen, og jeg ved ikke helt om jeg skal løbe til telefonen eller gå lige så langsomt. Det bliver en blanding. Jeg tørrer det væk, og ringer til lægen. Det tager ca. 15 min før jeg kan blive stillet ind til ham. I mellem tiden er der ikke kommet mere blod. Lægen spørger om jeg har ondt (nej) om jeg har det dårligt (nej ikke ud over at jeg er ved at dø af skræk) og om jeg har været til nf-scanning (fortæller at alt var fint for de der 14 dage siden og jeg skal til nf i morgen). Han siger at når det ikke bløder mere osv. osv. så er det nok bare et lille blodkar der er sprunget idet jeg har rejst mig fra sengen, og at jeg ikke skal være bekymret. Han vil ikke sende mig til scanning i dag da jeg har en tid i morgen, og at der ikke er noget at gøre hvis det går galt som han siger. Men at han gerne vil pointere at han ikke er bekymret og helt sikker på at alt er som det skal være. Men at jeg skal ringe igen såfremt det begynder at bløde igen/mere.

Sååå nu ligger jeg her og venter. Venter påååå... i morgen og en god nf-scanning håber jeg! Jeg ringede til Mikkel bagefter og han blev naturligvis frygtligt bekymret men jeg sagde at han ikke skulle køre hjem, og at  det nok bare var sådan et blodkar-halløj.

Lige nu er jeg ikke sådan ved at dø af skræk. Jeg har læst i bøgerne og her på nettet, og jeg VED jo godt at masser af  gravide bløder lidt UDEN at det er farligt, og jeg er glad for at jeg stadig føler mig gravid. Jeg har ikke blødt siden (2,5 time nu) og jeg har en ok fornemmelse for at alt er okay! I alt fald lige nu. På en måde er jeg ret lettet over at Mikkel ikke kom hjem, og ikke sad her og kiggede vildt bekymret på mig hele dagen!  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juli 2010

Lou

Puha kan godt forstå du blev/er nervøs... det må være vildt skræmmende pludseligt at bløde... uhh er sikker på at det kun er et blodkar som lægen siger, også når det ikke har blødt siden, og vigtigtigst at du selv føler at det er ok!

Men kan godt forstå du venter med ængstelse på den scanning i morgen... Men den lille bimmer har det helt sikker stadigvæk alle tiders inde i hulen!!!  til dig!!

Anmeld

13. juli 2010

Malonde1985

Først er jeg super glad for at læse det er holdt op med at bløde igen  wee.. Krydser MEGET MEGET fingre for at det bare er et lille blodkar der er sprunget! Men puha hvor kan jeg godt forstå at dit hjerte sad oppe i halsen .. Det er jo lige nøjagtig det man frygter at det begynder at bløde! Jeg har utrolig meget udflåd under min gravid, og når jeg kan mærke at det siver ud, kigger jeg efter, for skal lige være sikker på, at det ikke er rødt i farven!

Du må slappe af idag, men lyder som et godt tegn at du ikke bløder mere nu. Og lægen virker også rimelig rolig, så det er jo godt, men igen hvis du bliver urolig skal du sku ikke tøve med at ringe igen! Hellere ringe for meget end for lidt!

Du får lige et stooort

Anmeld

13. juli 2010

Ni-ko-li-ne

DK skriver:

Heldigvis kun en lille bitte smule. Jeg stod op og mærkede et par dråber trille ned af benet og det var friskt rødt blod.

Uhhh hjertet laaangt oppe i halsen, og jeg ved ikke helt om jeg skal løbe til telefonen eller gå lige så langsomt. Det bliver en blanding. Jeg tørrer det væk, og ringer til lægen. Det tager ca. 15 min før jeg kan blive stillet ind til ham. I mellem tiden er der ikke kommet mere blod. Lægen spørger om jeg har ondt (nej) om jeg har det dårligt (nej ikke ud over at jeg er ved at dø af skræk) og om jeg har været til nf-scanning (fortæller at alt var fint for de der 14 dage siden og jeg skal til nf i morgen). Han siger at når det ikke bløder mere osv. osv. så er det nok bare et lille blodkar der er sprunget idet jeg har rejst mig fra sengen, og at jeg ikke skal være bekymret. Han vil ikke sende mig til scanning i dag da jeg har en tid i morgen, og at der ikke er noget at gøre hvis det går galt som han siger. Men at han gerne vil pointere at han ikke er bekymret og helt sikker på at alt er som det skal være. Men at jeg skal ringe igen såfremt det begynder at bløde igen/mere.

Sååå nu ligger jeg her og venter. Venter påååå... i morgen og en god nf-scanning håber jeg! Jeg ringede til Mikkel bagefter og han blev naturligvis frygtligt bekymret men jeg sagde at han ikke skulle køre hjem, og at  det nok bare var sådan et blodkar-halløj.

Lige nu er jeg ikke sådan ved at dø af skræk. Jeg har læst i bøgerne og her på nettet, og jeg VED jo godt at masser af  gravide bløder lidt UDEN at det er farligt, og jeg er glad for at jeg stadig føler mig gravid. Jeg har ikke blødt siden (2,5 time nu) og jeg har en ok fornemmelse for at alt er okay! I alt fald lige nu. På en måde er jeg ret lettet over at Mikkel ikke kom hjem, og ikke sad her og kiggede vildt bekymret på mig hele dagen!  

uh den skræk husker jeg !

tre måneder pletblødte jeg et par dage.... :0( jeg var ved at dø af skræk....

men ja, der er fuld fart på blodkarrene dernede når man er gravid... så det skulle være ganske normalt!'

stort knus, jeg krydser fingre.... selvom der ikke er noget at krydse for! alt er okay

Anmeld

13. juli 2010

Tanja84

Uha kan kun sætte mig alt for godt ind i den frygt af blandede følkelser og bekymringer du må sidde med.

Jeg fik selv tre meget kraftige blødninger 2 dage inden jeg skulle til NF scanning. Efter den tredje blødning var jeg helt ude af mig selv. Havde talt med vagtlægen, der sagde, at så længe jeg ikke havde ondt, skulle jeg ikke være alt for bekymret og skulle det vise sig at være det værste, ville de alligevel hellere ikke kunne gøre noget (tak for lort tænkte jeg bare).

Min mand og jeg valgte dog alligevel at tage ud på Herlev efter den tedje blødning, om ikke andet, så bare for at få et svar, så vi kunne komme videre.

Jeg blev scannet og alt var heldigvis helt perfekt og to dage efter til NF scanning var alt fortsat helt perfekt og vi fik nogen rigtige fine tal.

Så trods din bekymring, som er helt forståelig, så er jeg helt sikker på at jeres lille guldklump har det helt fint, hvilket I vil få af vide til NF scanning i morgen.

Men du skal alligevel have en

Anmeld

13. juli 2010

Lone Jakobsen

puha man vil altså bare ikke se blod når man er gravid. er sikker på at alt er okay, men sender dig en trøstekrammer fordi du alligevel vil bekymrer dig indtil en veloverstået nf imorgen

Anmeld

13. juli 2010

Mettemus

Det lyder som en god læge - dejligt at han kan give lidt ro på det hele.

Men puha hvor kan jeg godt forstå at du blev forskrækket. Det må virkelig ikke være rart. Det lyder dog som om et lille sprængt blodkar er et godt bud på hvad der sker.

Held og lykke med i morgen!

Anmeld

13. juli 2010

Jibbe

Hold da op en skræmmende oplevelse! Jeg krydser fingre og tæer, alt hvad der krydses kan og håber at alt er ok...

Anmeld

13. juli 2010

ChatH

DK skriver:

ÅHH hvor godt det er stoppet.

Jeg blødte selv i uge 10 meget lidt og kun en gang. bål og brand. da jeg har mistet en gang før ringede til lægen og fik heldigvis en tid til scanning med det samme da min NF ikke var lige op over.

Alt viste sig at være okay. Fin lille baby derinde som havde det godt. mit var enten et blod kar eller også en tvilling nummer to der aldrig var blevet til noget og som havde udstødtsig lidt. fik beskeden at jeg måske kunne bløde lidt gennem hele min graviditet heldigvis kom der aldrig mere.

SÅ længe der ikke kommer mere tror jeg på alt er fint!!

Kæmpe kram fra mig

Anmeld

13. juli 2010

DK

Jeg prøver at slappe af og sende glade tanker til maven og ikke være bekymret. Lægen sagde at det næsten ikke kunne være andet end et blodkar, blandt andet pga at vi var til scanning der for 14 dage siden hvor alt var så fint, og normalt når man fik en abort så sent var det fordi at fosteret havde været dødt længe eller ikke var udviklet ordenligt, og at det jo ikke var tilfældet for mig.

Tusind tak for alle krammerne! I er så søde!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.