michella80 skriver:
AAAAARGHHHHH!!!! Jeg har skældt Carla helt vildt ud i dag! Råbte hende lige ind i hovedet! For fanden så læg dig dog til at sove!!!! Hun var mega træt da hun ville op og klokken 6.15 tænkte jeg at nu var det tiden hun kom ud i sin barnevogn for hun var pænt pylret. Jeg vidste næsten hvad der ventede for jeg havde også kampen med hende hele dagen i går. Pigen kan jo rejse sig op så man skal da IKKE ligge ned i sin barnevogn. Ganske rigtigt. Hun blev skide sur over at være blevet lagt så jeg begyndte at trille rundt med hende ude i haven med barnevognen løftet i styret så hun ikke kunne rejse sig. Der gik jeg så rundt med hende indtil klokken 6.50 hvor hun flere gange havde lukket øjnene men hun kæmpede for at holde sig vågen. Jeg satte hende og gik indenfor. Hun blev liggende i et godt stykke tid men rejste sig så og græd helt vildt. Efter et stykke tid uden hun holdt op med at græde tog jeg hende ind og prøvede at lægge hende i vores seng og jeg lagde mig sammen med hende. Puha et flip hun fik. Så tog jeg hende op og gik lidt rundt sammen med hende. Så prøvede jeg at lægge hende i hendes egen seng. Så startede næste hysteriske anfald. Så var det jeg skældte hende ud og så satte jeg hende på stuegulvet og sagde "Jamen så leg dog for helvede!!!" UUUUHHH jeg var træt af hende. Så græd hun helt ulykkeligt. Dumme mor! Nå så tog jeg hende op til mig og vadede stuegulvet tyndt og prøvede at berolige hende..... Til sidst sagde jeg: Nu skal du altså ud og putte! Og så lagde jeg hende i barnevognen og hun lukkede øjnene inden jeg havde lagt hende. Der var klokken så også 7.50, så det var lige 1,5times kamp.... Jeg er bare så ærgerlig over at vi skal slås sådan hver dag. Hun har ALTID været så nem at putte.... Er der nogen der ved om det er tiger-tid???
Men jeg kan da lige slutte med en god ting: Carla spiste HELT selv rugbrød med sin gaffel i går. Jeg skar det ud, hun stak gaflen i og puttede det ind i munden. Uh der var jeg stolt!
Hej søde.
Jeg havde da Milla-Victoria var omkring de 10 mdr helt samme problem. Hun ville bare ikke sove. Og når hun skreg, var det helt hysterisk. Det var tydligt at det ikke skyldtes at hun havde ondt eller noget. Og det var HVER gang.
Jeg kontaktede min sundhedsplejerske, som kom på besøg omkring putte-tid, så hun selv kunne opleve det. Og hun var målløs 
Hun prøvede selv at putte hende, men uden virkning. Og hun havde ikke så mange gode råd. Men alle råd var værd at prøve.
Hun sagde at jeg skulle prøve at ændre en smule på mine rutiner. F.eks. børste tænder før ble-skift eller en anden ting, man plejer at gøre fast.
Det der hjalp hos os, var dog at i stedet for at hviske godnat til hende, skulle jeg sige det højt og tydligt så hun forstod det. Det gjorde jeg samme aften som hun var på besøg, og der har intet været siden (1½ år) 
Ved ikke om du kan bruge det til noget. Men det er vel værd at prøve 
Håber du snart finder en løsning 
Knus 
Anmeld