Hun driver mig til vanvid!!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.746 visninger
19 svar
0 synes godt om
13. juli 2010

Barbamama

AAAAARGHHHHH!!!! Jeg har skældt Carla helt vildt ud i dag! Råbte hende lige ind i hovedet! For fanden så læg dig dog til at sove!!!! Hun var mega træt da hun ville op og klokken 6.15 tænkte jeg at nu var det tiden hun kom ud i sin barnevogn for hun var pænt pylret. Jeg vidste næsten hvad der ventede for jeg havde også kampen med hende hele dagen i går. Pigen kan jo rejse sig op så man skal da IKKE ligge ned i sin barnevogn. Ganske rigtigt. Hun blev skide sur over at være blevet lagt så jeg begyndte at trille rundt med hende ude i haven med barnevognen løftet i styret så hun ikke kunne rejse sig. Der gik jeg så rundt med hende indtil klokken 6.50 hvor hun flere gange havde lukket øjnene men hun kæmpede for at holde sig vågen. Jeg satte hende og gik indenfor. Hun blev liggende i et godt stykke tid men rejste sig så og græd helt vildt. Efter et stykke tid uden hun holdt op med at græde tog jeg hende ind og prøvede at lægge hende i vores seng og jeg lagde mig sammen med hende. Puha et flip hun fik. Så tog jeg hende op og gik lidt rundt sammen med hende. Så prøvede jeg at lægge hende i hendes egen seng. Så startede næste hysteriske anfald. Så var det jeg skældte hende ud og så satte jeg hende på stuegulvet og sagde "Jamen så leg dog for helvede!!!" UUUUHHH jeg var træt af hende. Så græd hun helt ulykkeligt. Dumme mor! Nå så tog jeg hende op til mig og vadede stuegulvet tyndt og prøvede at berolige hende..... Til sidst sagde jeg: Nu skal du altså ud og putte! Og så lagde jeg hende i barnevognen og hun lukkede øjnene inden jeg havde lagt hende. Der var klokken så også 7.50, så det var lige 1,5times kamp.... Jeg er bare så ærgerlig over at vi skal slås sådan hver dag. Hun har ALTID været så nem at putte.... Er der nogen der ved om det er tiger-tid???

Men jeg kan da lige slutte med en god ting: Carla spiste HELT selv rugbrød med sin gaffel i går. Jeg skar det ud, hun stak gaflen i og puttede det ind i munden. Uh der var jeg stolt!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juli 2010

Skouboe

Det er tiger tid - Freja havde også en lige efter hendes 1 års fødselsdag.

Anmeld

13. juli 2010

Barbamama

Skouboe skriver:

Det er tiger tid - Freja havde også en lige efter hendes 1 års fødselsdag.

Åh gud..... Håber godt nok den forsvinder PÆNT hurtigt!! Ellers bliver jeg sgu da snart gråhåret!

Anmeld

13. juli 2010

Skouboe

8. spring: Programmer/processer

55 uger  erkender barnet, at verden er fuld af mål og rækkefølger af handlinger. Hvis man skal på tur, skal man have sko, jakke og hue på og hente klapvognen. At spise, sove, skifte ble, bygge et tårn - alting kræver et "program".

Barnet vil gerne hjælpe med alting, og hvis det får lov, bidrager det til, at barnet bedre kan forstå verdens sammenhæng - og det er netop den i al sin vælde og uforståelighed, der forvirrer og skræmmer barnet. Så vær overbærende, trøst og lad barnet få lov til at hjælpe og være med på sit eget plan.

Anmeld

13. juli 2010

Barbamama

Skouboe skriver:

8. spring: Programmer/processer

55 uger  erkender barnet, at verden er fuld af mål og rækkefølger af handlinger. Hvis man skal på tur, skal man have sko, jakke og hue på og hente klapvognen. At spise, sove, skifte ble, bygge et tårn - alting kræver et "program".

Barnet vil gerne hjælpe med alting, og hvis det får lov, bidrager det til, at barnet bedre kan forstå verdens sammenhæng - og det er netop den i al sin vælde og uforståelighed, der forvirrer og skræmmer barnet. Så vær overbærende, trøst og lad barnet få lov til at hjælpe og være med på sit eget plan.

Tak  Jeg synes faktisk også jeg lader hende hjælpe med alt muligt.... Men øhh det der sove-halløj! He he det hjælper hun sgu ikke til med. Jeg kunne ellers altid godt bruge en lur.

Anmeld

13. juli 2010

Skouboe

Åh gud..... Håber godt nok den forsvinder PÆNT hurtigt!! Ellers bliver jeg sgu da snart gråhåret!

Det tror jeg er meget individuelt - jeg håber at I slipper nemt.

Frejas var mere end 4 uger med hysteri og gråd og pyller

Vi fandt ud af at vi kunne lindre det lidt nogle gange ved at prøve at gøre tingene anderledes. Prøve at tage hensyn til hvad hun ville istedet for bare at gøre tingene som vi plejede. Meget af hysteriet stammer fra at tingene ikke er som hun synes.

Vi fandt bl.a. ud af at Freja sov bedre indenfor både under og efter dette tigerpring. Hun blev gal over barnevognen og over at hun ikke kunne bevæge sig. I sengen kunne hun sætte sig op og tumle rundt som hun ville og så fik hun lov til det, indtil hun blev træt af det og lagde sig til at sove.

Det var også under dette tigerspring hun begyndte at bruge sine babytegn rigtigt meget - noget som dels gav hende en succesoplevelse midt i alt det hun fandt svært og samtidigt hjalp det hende at hun kan gøre sig forståelig. Hun kommer fx ofte og fortæller at hun har set en fugl, eller beder om at vi sætter musik på og hun begyndte i den periode også at bede om vand hvis vi var inde hos hende om natten og hun var tørstig. Og hun bliver helt vildt stolt, når vi forstår hende.

Prøv at tænke lidt utraditionelt - dels hvad kan I gøre anderledes (nøgleordet er stor pige) og hvad kan I gøre for hende der giver hende en succesoplevelse. 

Det var fx under dette tigerspring at vi fjernede bøjlen på hendes trip trap og gik i gang med at lære hende at kravle op ad trapperne (der er gitter for, men når hun skal ovenpå får hun lov til at kravle op med en af os bag sig).

Og ellers så bare hold ud - masser af kys og kram og kærlighed og så må I afløse hinanden så I kan få dampet af indimellem.

Anmeld

13. juli 2010

Skouboe

I øvrigt så prøv at huske dig selv på at hun ikke er din baby mere, men din store pige, og store piger har en mening og vil høres, også selvom deres forældre ikke fatter hvad det er de prøver at sige.

Anmeld

13. juli 2010

Barbamama

Skouboe skriver:

Det tror jeg er meget individuelt - jeg håber at I slipper nemt.

Frejas var mere end 4 uger med hysteri og gråd og pyller

Vi fandt ud af at vi kunne lindre det lidt nogle gange ved at prøve at gøre tingene anderledes. Prøve at tage hensyn til hvad hun ville istedet for bare at gøre tingene som vi plejede. Meget af hysteriet stammer fra at tingene ikke er som hun synes.

Vi fandt bl.a. ud af at Freja sov bedre indenfor både under og efter dette tigerpring. Hun blev gal over barnevognen og over at hun ikke kunne bevæge sig. I sengen kunne hun sætte sig op og tumle rundt som hun ville og så fik hun lov til det, indtil hun blev træt af det og lagde sig til at sove.

Det var også under dette tigerspring hun begyndte at bruge sine babytegn rigtigt meget - noget som dels gav hende en succesoplevelse midt i alt det hun fandt svært og samtidigt hjalp det hende at hun kan gøre sig forståelig. Hun kommer fx ofte og fortæller at hun har set en fugl, eller beder om at vi sætter musik på og hun begyndte i den periode også at bede om vand hvis vi var inde hos hende om natten og hun var tørstig. Og hun bliver helt vildt stolt, når vi forstår hende.

Prøv at tænke lidt utraditionelt - dels hvad kan I gøre anderledes (nøgleordet er stor pige) og hvad kan I gøre for hende der giver hende en succesoplevelse. 

Det var fx under dette tigerspring at vi fjernede bøjlen på hendes trip trap og gik i gang med at lære hende at kravle op ad trapperne (der er gitter for, men når hun skal ovenpå får hun lov til at kravle op med en af os bag sig).

Og ellers så bare hold ud - masser af kys og kram og kærlighed og så må I afløse hinanden så I kan få dampet af indimellem.

Tak for det lange svar. Ja jeg har prøvet at lægge hende i sengen. Jeg har også prøvet bare at lade hende sidde og kigge i barnevognen lidt, men hun lægger sig ikke ned når hun bliver træt. Så begynder hun bare at græde. Men ja det kan da godt være vi skal prøve at gøre noget andet. Jeg er bare lidt blank lige nu. Det kan være det kommer til mig. Måske skal jeg prøve at lade hende være vågen meget længe selvom hun egentlig viser hun er træt. Gå lidt rundt med hende og synge for hende.... Ved det ikke. I går sov hun ikke i 6timer i streg hvilket virkelig er sindssyg længe for hende. Hun sov ikke fra klokken 12.30 og til hun blev puttet 18.30. WOW mand! Hun faldt godt nok også hurtigt i søvn. Men puha jeg håber ikke det varer 4uger. Jeg kan godt mærke hun forstår mere og mere og vi kan sige mange ting til hende hvor hun forstår det.

Anmeld

13. juli 2010

Barbamama

Skouboe skriver:

I øvrigt så prøv at huske dig selv på at hun ikke er din baby mere, men din store pige, og store piger har en mening og vil høres, også selvom deres forældre ikke fatter hvad det er de prøver at sige.

Jeg er slet ikke i tvivl om at hun har sin egen mening. Den bliver "sagt" højt og tydeligt. He he. Men jeg har det også sådan at det er OS der er de voksne og vi ved bedst. Vi bestemmer og når vi kan se hun er smadret så skal hun altså sove! Osv....

Anmeld

13. juli 2010

Skouboe

michella80 skriver:

Tak for det lange svar. Ja jeg har prøvet at lægge hende i sengen. Jeg har også prøvet bare at lade hende sidde og kigge i barnevognen lidt, men hun lægger sig ikke ned når hun bliver træt. Så begynder hun bare at græde. Men ja det kan da godt være vi skal prøve at gøre noget andet. Jeg er bare lidt blank lige nu. Det kan være det kommer til mig. Måske skal jeg prøve at lade hende være vågen meget længe selvom hun egentlig viser hun er træt. Gå lidt rundt med hende og synge for hende.... Ved det ikke. I går sov hun ikke i 6timer i streg hvilket virkelig er sindssyg længe for hende. Hun sov ikke fra klokken 12.30 og til hun blev puttet 18.30. WOW mand! Hun faldt godt nok også hurtigt i søvn. Men puha jeg håber ikke det varer 4uger. Jeg kan godt mærke hun forstår mere og mere og vi kan sige mange ting til hende hvor hun forstår det.

Jeg tror ikke umiddelbart at løsningen er længere mellem lurene - hun bliver ikke nemmere at få til at sove af at blive mere overtræt, men prøv at gå lidt i tænkeboks - det er dig der kender hende bedst og det kan være inspirationen kommer til dig

Freja begyndte så småt at kunne forstå sammenhænge her - fx hvis vi sagde at nu gør vi det her som vi ved at du er glad for og bagefter skal du op i sengen og sove. Det gjorde at hun var en lille smule nemmere at få til at sove. Det var stadig en plage, men hun virkede mere accepterende overfor ideen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.