Så kom der et resultat - eller gjorde det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.635 visninger
18 svar
0 synes godt om
26. juni 2008

1977

Profilbillede for 1977
I lørdags begyndte jeg at få mælk i brysterne og en murren i underlivet, men ingen gener med at drikke kaffe. Min første tanke var GRAVID!!!!! Men hvor turde jeg bare ikke tage en test. Hvad nu hvis den var positiv? Jeg har lige taget den store beslutning at stoppe med min uddanenlse og få et arbejde. Jeg får en BA om 2 mdr og så vil jeg bare gerne have et arbejde så jeg kan tjene nogle penge. Og jeg har det faktisk godt. Jeg er glad for mit liv som det er med mand og 1 barn. Så jeg kan ikke se hvorfor jeg skulle ændre på det hele. Jeg har slet ikke haft tid nok alene sammen med Jesse - tid til at forkæle og pusse nusse om ham.

Men bagefter kommer de andre tanker....det er da "synd" for Jesse at han skal være enebarn. Og nu har vi jo været møllen igennem, så vi ved hvad vi går indtil. Og jeg bliver da blød i knæene bare af at tænke på at holde et lille spædbarn i mine arme. Og vi har jo alt udstyret til en mere. Og Jesse er gammel nok til at blive storebror.

Men jeg har ikke turdet tage en test hele ugen. I går købte jeg en, men turde ikke bruge den. I dag har jeg så gjort det - og den sagde negativ. Tror jeg . Den må jo kun ligge en hvis tid max 10 min. Efter det så viser den positiv lige meget hvad. Og ja det gjorde den også meget svagt, men jeg kan ikke huske hvor længe den har lagt. Så nu kan jeg ikke stole på den. Har den lagt for længe eller viser den svagt positivt og så er jeg gravid? Og hvornår kan/må man egentlig teste? Jeg kan sige på dato hvornår det er sket.....mandag d. 10 juni. For kondomet sprang og jeg måtte på apoteket og hente sådan en dagen efter pille. Men de er ikke 100%, så jeg kan stadig være gravid.

Nøj hvor er det bare træls det her. Ikke at vide om man er gravid, om det første eller andet resultat er det rigtige og ikke vide om man er glad/ked for den ene eller andet resultat......eller glad for begge måske?

Skulle bare lige af med mine tanker...tak fordi du lyttede.

(H)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juni 2008

Mathilde

Hej Jeanne

Jeg kan sagtens følge dine tanker.
Jeg troede selv på et tidspunkt, at jeg var blevet gravid (med min nuværende kæreste) og jeg havde virkelig ambivalente følelser omkring det. På den ene side passede det ikke lige ind med udd., job osv men på den anden side ville jeg jo gerne have et barn. Det viste sig så at min test var negativ og jeg blev faktisk skuffet og ked af det...

Jeg håber du snart får afklaring så du kan få ro i sindet.

(H)Mathilde

Anmeld

26. juni 2008

Pia.

Puha Jeanne...
Øv det lyder ikke rart at gå og være nervøs for om man er gravid eller ej...

Men altså en positiv test kommer kun (og det er ligegyldig om der er gået 2 eller 10 minutter) hvis man er gravid, for den ekstra streg kommer kun frem hvis man danner hcg hormonet og det gør man kun som gravid...

enten er du meget tidligt i forløbet og har ikke dannet så meget hcg eller også har du været gravid og fosteret er gået tabt... (?)

Lige meget hvad så håber jeg det hele ender med lige det i ønsker og passer bedst ind i jeres liv lige nu....

Knus og kram fra Pia... som er stået op af sengen for første gang i dag...:(

Anmeld

26. juni 2008

1977

Profilbillede for 1977
Hej Pia,

Ja jeg har godt nok haft nogle tanker de seneste dage. Jeg har endnu ikke snakket med kæresten om det. Synes bare ikke der har været et tidspunkt til det. Men jeg må vist hellere tage mig sammen. Så kan det være der kommer lidt mere klarhed.

Ang testen..så står der på pakken at man skal aflæse 3-4 min efter og max 10 min ellers kan det vise det forkerte resultat. Det er grunden til at jeg er i tvivl. For der kom en meget svag streg, men den så jeg først i skraldespanden. Men jeg tror den er god nok. Det passer nemlig med at jeg skal have mens i disse dage, men den vil bare ikke begynde.

Men tak for svar også til dig Mathilde :))

Anmeld

26. juni 2008

Stumpen

Jeg er sikker på at Jesse vil elske at blive storebror.. Men der er nok mange tanker som du har som jeg ikke kender til..
Men en svag streg og mælk i brysterne, mon der er nogen tvilv??

Menja, få en snak med kæresten, så kan I sammen diskutere igennem hvad et barn mere vil betyde og jer og heres familie..
(H) Anja..

Anmeld

26. juni 2008

smokie

Undskyld mig men kan ikke lade være med at sidde og tænke på hvordan kan du allerede have mælk i brysterne når du ikke er længere henne jeg er i 19 uge og har ikke noget mælk endnu det forstår jeg altså ikke?

Jeg vil ønske for jer at i bliver rigtig glade for den beslutning i tager også syntes jeg at du skal få snakket med kæresten også gå til lægen og få taget et test der den slår næsten aldrig fejl..

Knuzz Smokie

Anmeld

26. juni 2008

Pia.

smokie skriver:

Undskyld mig men kan ikke lade være med at sidde og tænke på hvordan kan du allerede have mælk i brysterne når du ikke er længere henne jeg er i 19 uge og har ikke noget mælk endnu det forstår jeg altså ikke?

Jeg vil ønske for jer at i bliver rigtig glade for den beslutning i tager også syntes jeg at du skal få snakket med kæresten også gå til lægen og få taget et test der den slår næsten aldrig fejl..

Knuzz Smokie

Jeg ved godt spørgsmålet ikke var til mig, men skriver lige alligevel... Det er meget normalt at danne rå-mælk i starten af graviditeten... dette stopper sikkert igen og kommer så tilbage til sidst i graviditeten...

Knus Pia, som ikke har ammet i 2 år og var igennem en bryst operation i december 06 men som stadig kan trykke mælk ud af brysterne... !!!! :-o

Anmeld

26. juni 2008

Stumpen

PiaR skriver:

smokie skriver:

Knuzz Smokie

Jeg ved godt spørgsmålet ikke var til mig, men skriver lige alligevel... Det er meget normalt at danne rå-mælk i starten af graviditeten... dette stopper sikkert igen og kommer så tilbage til sidst i graviditeten...

Knus Pia, som ikke har ammet i 2 år og var igennem en bryst operation i december 06 men som stadig kan trykke mælk ud af brysterne... !!!! :-o

Nå, ja så kan jeg jo ikke sige at det er et tegn på graviditet, medmindre du har noget du ikke har fortalt os Pia ;)

Anmeld

26. juni 2008

Pia.

Stumpen skriver:

PiaR skriver:

smokie skriver:

Knuzz Smokie

Nå, ja så kan jeg jo ikke sige at det er et tegn på graviditet, medmindre du har noget du ikke har fortalt os Pia ;)

Jeg er forhåbentlig ikke gravid, for så har jeg et forklarings problem da min mand ikke kan få flere børn ;)..... hmmmm !!!! *SSS*

Knus Pia....

Anmeld

26. juni 2008

Stumpen

Jeg er forhåbentlig ikke gravid, for så har jeg et forklarings problem da min mand ikke kan få flere børn ;)..... hmmmm !!!! *SSS*

Knus Pia....

Det kan vi jo ikke have ;)
Qnus Anja..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.