hmm bare mig der sys det er sådan lidt?..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. juli 2010

Diana...

Tjuls skriver:

Min søn bliver 4 på torsdag, og han sover med ble og der er slet ikke udsigt til at den skal af om natten.. Det er han slet ikke klar nok til.

Jeg har en niece der stadig brugte da hun var 7-8 år, da hun simpelthen ikke vågnede når hun skulle tisse, og de prøvede en masse.

Jeg synes ikke man kan sætte en alder på. Det handler også om, hvornår barnet er klar.. Men selvfølgelig skal man da prøve at få den af dem, og ikke bare giv dem en på fordi det er det letteste..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juli 2010

Laulund87

Jeg har faktisk lige læst at forældre efterhånden forlanger for meget, fortidligt, af små børn mht. bleen.

Men skolealderen, hmm der synes jeg måske man skal begynde at tænke lidt over om der er noget galt.

Anmeld

15. juli 2010

Stephanie3

Victoria stoppede med nat bleen, et par måneder inden hun fyldte 4år, hun gad ikke mere.

Anmeld

16. juli 2010

Kamelia

Anonym skriver:

ikke af hvad jeg ved af.. der bliver tiltider snakket om at der slet ikk har været noget i bleen når de står op..

jamen hvorfor fanden så ikke få dem afvænnet med den?

- jeg tænker bare hva nu når hun skal til at sove hos klasse kammerater eller have nogen soven fx.. så er det da udmygende for hende ?

Det handler jo ikke nødvendigvis om at afvænne barnet. Min datter er 4 1/2 og hun har store problemer med at komme af med natbleen.

Selv om hun ikke drikker før sengetid og hun tisser af, så kan hun fylde en ble og flere gange mere end der kan være i den! Men der kan også være nætter hvor den er helt tør! Der er intet mønster i det, sådan er det bare.

Hun får medicin nu og det ser ud til at det hjælper.

Så ja det er synd, men ikke nødvendigvis dovenskab eller noget "pottetræning" kan ændre på.

Jeg kender børn der brugte ble om natten de første år i skolen og tro mig det var rigtig svært. Det kræver stor forståelse fra forældrenes side, men sgu også fra omverdenen der gerne må undgå at tro at det "bare" er noget man kan stoppe!

Og disse børn skal da også have lov til sodavand og andet godt når der er gæster, så må man bare være indstillet på at det vil gå galt!

Ja.......du ramte et ømt punkt!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.