hmm bare mig der sys det er sådan lidt?..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.788 visninger
13 svar
0 synes godt om
12. juli 2010

Anonym trådstarter

hey med jer

vil bare li høre jeres mening..

Min kærestes bror har 2 børn.. en dreng på 4 og en pige der skal starte i skole til august..

og de sover begge med ble om natten.. drengen kan jeg lidt forstå men pigen sys jeg det er lidt i overkanten med?

- det skal siges at der ikke blir gjort noget for at afvænne..

hvornår mener i at et barn "burde" være helt blefri?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juli 2010

Tjuls

Min søn bliver 4 på torsdag, og han sover med ble og der er slet ikke udsigt til at den skal af om natten.. Det er han slet ikke klar nok til.

Jeg har en niece der stadig brugte da hun var 7-8 år, da hun simpelthen ikke vågnede når hun skulle tisse, og de prøvede en masse.

Jeg synes ikke man kan sætte en alder på. Det handler også om, hvornår barnet er klar.. Men selvfølgelig skal man da prøve at få den af dem, og ikke bare giv dem en på fordi det er det letteste..

Anmeld

12. juli 2010

Enayia

Jeg syntes det er svært at vurdere (staves?) Flere og flere børn beholder bleen på længere.

I vores famile har børnene været tidligt blefri, omkring 2 års alderen. Men ved ikke så meget om hvad der er normalt fra andre.

Tror bleerne er for komfortable i dag, og mange mærker ikke det er ulækkert at der kommer tis eller lort i bukserne, netop fordi bleen suger så godt. Tror mange ikke kan nænne at pille bleen af, fordi det er synd? Men det kan man jo blive nødt til. Kender flere hvor barnet bliver sat tidlig på potten så de kan mærke det ikke er ubehageligt.

Men 4 år, og op efter er ret sent -syntes jeg

Knus Enayia

Anmeld

12. juli 2010

Dansker I Holland

Anonym skriver:

hey med jer

vil bare li høre jeres mening..

Min kærestes bror har 2 børn.. en dreng på 4 og en pige der skal starte i skole til august..

og de sover begge med ble om natten.. drengen kan jeg lidt forstå men pigen sys jeg det er lidt i overkanten med?

- det skal siges at der ikke blir gjort noget for at afvænne..

hvornår mener i at et barn "burde" være helt blefri?

Hejsa nu ved jeg ikke så meget om hvornår børn normalt er blefrie men jeg vil da mene det er senest når de er 3-4 år. Min yngste datter som fylder 3 til oktober er blefri Og min datter på 5 år har været blefri i 2½ år ca. Så det er meget forskelligt, men at gå i skole og bruge ble, det forstår jeg så ikke.. Medmindre barnet er sengevæder...?

Anmeld

12. juli 2010

Anonym trådstarter

Tjuls skriver:

Min søn bliver 4 på torsdag, og han sover med ble og der er slet ikke udsigt til at den skal af om natten.. Det er han slet ikke klar nok til.

Jeg har en niece der stadig brugte da hun var 7-8 år, da hun simpelthen ikke vågnede når hun skulle tisse, og de prøvede en masse.

Jeg synes ikke man kan sætte en alder på. Det handler også om, hvornår barnet er klar.. Men selvfølgelig skal man da prøve at få den af dem, og ikke bare giv dem en på fordi det er det letteste..

ja selvf.. nogen gange er det jo nødvendigt..

men fx nu har de lige været på besøg og er først kørt for en ½ time siden.. og indtil da fik børnene lov til at drikke alt hvad de havde lyst til.. selvom at de tidligere idag sagde at hvis de drak inden de sku sove så ville de tisse..

Anmeld

12. juli 2010

Anonym trådstarter

NR3ønskebarn skriver:

Hejsa nu ved jeg ikke så meget om hvornår børn normalt er blefrie men jeg vil da mene det er senest når de er 3-4 år. Min yngste datter som fylder 3 til oktober er blefri Og min datter på 5 år har været blefri i 2½ år ca. Så det er meget forskelligt, men at gå i skole og bruge ble, det forstår jeg så ikke.. Medmindre barnet er sengevæder...?

ikke af hvad jeg ved af.. der bliver tiltider snakket om at der slet ikk har været noget i bleen når de står op..

jamen hvorfor fanden så ikke få dem afvænnet med den?

- jeg tænker bare hva nu når hun skal til at sove hos klasse kammerater eller have nogen soven fx.. så er det da udmygende for hende ?

Anmeld

12. juli 2010

JasminsMoar

jeg synes det er lidt svært og vurede lige nu.. Min datter bliver 2 om et par dage såh  aner ikke så meget om det endnu

Anmeld

12. juli 2010

Dansker I Holland

Anonym skriver:

ikke af hvad jeg ved af.. der bliver tiltider snakket om at der slet ikk har været noget i bleen når de står op..

jamen hvorfor fanden så ikke få dem afvænnet med den?

- jeg tænker bare hva nu når hun skal til at sove hos klasse kammerater eller have nogen soven fx.. så er det da udmygende for hende ?

Ja jeg synes godt nok osse at de skal få pottetrænet dem begge to. For det der med at gå i skole og stadig bruge ble, det kan jeg slet ikke se nogen sammenhæng i da... Så vi er helt enige

Anmeld

13. juli 2010

Lullaby

Når barnet er klar. Bella er nu 5½ og sover stadig med ble om natten, hendes nat-ble er drivvåd så derfor har vi ikke taget den fra hende.

Anmeld

13. juli 2010

Munder

Jeg tror det er meget individuelt fra barn til barn. Min datter har ikke sovet med ble siden nytår, der var hun 3 år og 4 måneder. Men hun havde også mange tørre natbleer inden vi tog den af hende. Og ja, der kom da uheld i perioden efter.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.